Alina Bronsky: Za zrcadlem

Juli žije ve světe, který téměř ovládla normalita. Každého, kdo jen lehce vybočí z řady čeká tvrdý trest, lidé se nepřátelí, nesbližují a každý si hledí svého. Možná Vám to přijde povrchní a zvláštní, ale taková je normalita, takový je Juliin svět.

Za zrcadlem

Představte si, že by jste byli patnáctiletá dívka a jednoho dne by jste přišli domů a místo toho, aby jste tam našli svoji matku, spatříte jen nepořádek.

Věděli by jste, že Vaše matka nezmizela dobrovolně, ale nikdo z Vašeho okolí by Vám to nechtěl uvěřit. Váš otec by byl naoko smutný a ve stínu by si užíval pocit volnosti.

Zjistili by jste, že je Vaše matka víla, ze kterých má většina normálů strach.

Jak by jste zareagovali?

Juli žije ve světe, který téměř ovládla normalita. Každého, kdo jen lehce vybočí z řady, čeká tvrdý trest, lidé se nepřátelí, nesbližují a každý si hledí svého. Možná vám to přijde povrchní a zvláštní, ale taková je normalita, takový je Juliin svět.

Sama hlavní hrdinka si neuměla představit, že existuje něco jiného, než normálové a freakové, tedy alespoň do doby, než zjistila, že její matka je víla. Stvoření s nadpřirozenými schopnostmi, které je dlouhá léta štváno mocnou silou normality, protože má něco, co obyčejní lidé nemají. Dar žít navěky.

Juli navštěvuje prestižní školu, která nese název lyceum. V životě by ji nenapadlo, že by školu mohl navštěvovat i někdo, kdo se tak příliš liší od ostatních. Nikdy ji nenapadlo, že by školu mohl navštěvovat někdo jako Ksy, dívka, která nově nastoupila a k Juliině smůle byla přiřazena pod dohled naší hlavní hrdinky. Z počátku Juli Ksy pohrdá, ale když jí dívka nabídne pomoc v pátrání po její vílí matce, začínají se z nich stávat kamarádky. Což je ovšem první známka nenormality. Protože jediná věc, která je horší, než ostře vybočovat z řady, je být víla. Ale co když Juli dělá obojí?

Díky Ksyině bratrovi, Ivanovi, zjistila Juli, že dcera víly je z 50% také víla a její syn je velice zvláštní. Juli vždy věděla, že Jaro není typický sedmiletý kluk, ale tato informace ji i tak zaskočila. Nejprve zjistí, že její matka je ta tam, a teď má být sama víla? Má být stvoření, které se hnusí všem normálům?

Její život stíhá jedna šokující zpráva za druhou. Například to, že máminy obrazy jsou kouzelné nebo to, že její otec s matkou uzavřeli zvláštní dohodu, která se týká nejen opatrovnictví. Dá se tedy s naprostým klidem říci, že Juliin život se od základů změní. Nejen protože zjistí, že její matka je víla a že zmizela v podivném světě za zrcadlem, ale také díky tomu, že najde skutečného přítele.

Když celou knihu shrneme, můžeme bez pochyb prohlásit, že to ve svém ranku poměrně originální dílo, které v každém čtenáři něco zanechá. Ve mně osobně to byla touha po poznání. Čím více se kniha chýlila ke konci, tím více jsem dychtiv pátrala po informacích, kdy bude pokračování. Sympatické postavy, zajímavé pozadí příběhu, příjemné prostředí a znepokojující, především pro věkovou cílovku, zamyšlení nad pojmem „normální“… A hlavně je to vskutku napínavý příběh, který vás nenechá klidnými.

Anotace: V životě patnáctileté Juli má všechno svá pravidla. Vybočovat je nebezpečné, kdo neodpovídá normě, toho sledují. Ale pak Julina matka zničehonic beze stopy zmizí a její otec se třese strachy. Juli postupně začne odhalovat všechna rodinná tajemství: Máma je jedna z mála víl, kterých se společnost Normality obává. Má totiž zvláštní schopnosti. Je Juli taky taková? Společně se svou novou kamarádkou Ksy a jejím bratrem Ivanem se vydá pátrat – po zmizelé matce, po zakázaném vílím světě a po pravdě o sobě samotné

Za zrcadlem

Autorka: Alina Bronsky

Počet stran: 272