Alláhův hněv – Kyša Leoš

Daniel Kalandra, dříve pašerák, dnes voják ve službách vznešeného cara, se vrací, aby opět nakopal zadek Alláhovým posluhovačům.

Alláhův hněv

Poprvé Daniela potkáváme na běžné infiltrační misi, jež neslibuje nic víc než obvyklé nebezpečí. Během ní však dojde k odhalení nové muslimské zbraně, která dokáže ničit celé planety. Je jí ohromná vesmírná loď obsahující technologie, jež po umístění do středu planet vytváří černou díru, která následně celou planetu doslova sežere zevnitř. Události začínají nabírat tempo, stejně jako nepřátelé Rusů, Američanů a vůbec celého svobodného vesmíru. Protože to hlavní, po čem muslimové vždy bažili, je právě všeobjímající moc nad světem. Nyní jim k tomu stačí jen malý krůček. Avšak proti nim stojí tvrdý a odhodlaný nepřítel. A Daniel navíc musí napřed vyřešit vlastní problémy. Dostane svoji milenku a přátele z obléhané planety, aby poté zjistil, že ani v matičce Rusi není bezpečno.

Nový samozvaný vládce ruských planet Daniela i s jeho vojenskými kolegy prohlásí za zrádce a rozhodne se je poslat širým vesmírem k planetě Dowsonův svět, jejíž jedinou civilizací jsou vězeňské doly. Pro Daniela přichází čas boje na vlastní pěst, jinak Alláhovi následovníci pohltí celý známý vesmír. Jeho pašerácká minulost se mu nyní velmi hodí.

Alláhův hněv je pokračováním úspěšného Poutníka z Mohameda, avšak ti, kteří Poutníka nečetli, nemusí smutnit. Příběh stojí sám o sobě a obsahuje jen drobné odkazy na první knihu, které jsou však neznalým čtenářům v krátkosti vysvětleny. Pro ty, jež čtou knihu jako pokračovaní, naštěstí nejsou zbytečně dlouhé, aby je nudily. Spíše připomenou drobnosti, které jsme stihli zapomenout. Kniha je tedy samostatně stojící příběh.

V první řadě je to akční rychlovka nabitá vtipnými hláškami a trefnými odkazy na náš svět, tak trochu ve stylu Jamese Bonda. Kdyby byl ovšem Čech. Hlavní hrdina se nezmítá ve stálém boji, občas přichází klidná místa, jež se ho snaží na chvíli uchlácholit, aby se za krátký moment dostal opět do dalšího (většinou horšího) problému. Kniha nemá žádné vyšší poslání, ale kdo zná příběhy Leoše Kyši, tak ví, že o nic takového autor ani neusiluje. Jde mu hlavně o zábavu pro každého, kdo se chce během chvíle ocitnout v akční střelbě po boku drsného hrdiny (jenž má samozřejmě i city) a pobavit se drobnými odkazy na náš vesmír. A přesně to nás v Alláhově hněvu čeká.

Mír mezi křesťany a muslimy je křehký jako srdce nezletilé alcorské prostitutky. Tedy pokud nemáte na mysli Ingrid. Daniel Kalandra, bývalý pašerák alkoholu a pornografie, toho času špion v carských službách, si Ingridiny schopnosti získávat informace nemůže vynachválit. Jenže čas na svádění cizích agentů pominul. Přichází doba, kdy jde o všechno. Budoucnost těch, kdo nevyznávají Mohameda, visí na vlásku. A ten najdete na hlavě Daniela Kalandry. (anotace)

• Alláhův hněv
  • Autor: Leoš Kyša
  • Počet stran: 224