Andělé noci: Zrádce – Lili St. Crow

Upíři, džampíři, vlkodlaci… to je už poměrně běžná cháska v paranormálních romancích. Ale přidejte k tomu sexy drsnou hlavní hrdinku a pořádnou porci nekončící akce a dostanete knižní sérii Andělé noci od Lili St. Crow. Zrádce je jejím druhým – ale u nás bohužel také nejspíše posledním – dílem.

Andělé noci - Zrádce

Dru se spolu se svým kamarádem vlkodlakem Gravesem dostává do Scholy, což je škola pro dospívající vlkodlaky a džampíry, kde by konečně měla být v bezpečí před krvelačnými upíry. Ale Dru z toho není nijak nadšená. Jak by taky mohla, když je jediná holka mezi samými pubertálními kluky. To rozhodně není moc příjemné. A navíc – protože je jednou z mála džampírek, takzvaných světoch, které když dospějí, jsou velmi silné a mocné a díky svým schopnostem jsou pro upíry úplnou zkázou – nesmí dělat prakticky nic, aby se jí náhodou nezkřivil vlásek na hlavě. A když k tomu přidáte to, že se všichni kolem ní baví a trénují, ona nesmí a nikdo jí nechce nic vysvětlit, je celkem pochopitelné, že se cítí ukřivděně a naštvaně. A se slibovaným bezpečím to taky nevypadá nijak slavně. V Řádu je pravděpodobně zrádce, který netouží po ničem jiném, než Dru zabít. Mohl by oním zrádcem být svůdný džampír Christopher?

Prolog druhého dílu přesně navazuje na díl předchozí a Dru se v něm dostává do Scholy, kde by údajně měla být v bezpečí. Školní prostředí je pro tento druh příběhů typické a už taky poněkud ohrané. Stejně jako první díl je i tento napsaný z pohledu hlavní hrdinky Dru Andersenové a autorka v něm samozřejmě opět používá drsný, nespisovný jazyk. Nicméně není možné to vytýkat, protože Dru je prostě drsná holka a taková mluva k ní patří a dotváří celkovou atmosféru příběhu.

I když i v Andělech noci narazíte na milostný trojúhelník a romantická zápletka tady má svou roli, od Stmívání a podobných romantických upířin se liší především svou akčností. Akce je tady opravdu dostatek a je hlavním plus celé série. Člověk se při čtení málokdy nudí, děj má rychlý spád, je svižný a čtivý, takže stránky ubíhají jedna za druhou.

Je ale naprosto jasné, že série Andělé noci je určena opravdu jen dospívajícím dívkám. Anebo taky ne, pokud vám ale nevadí ustavičné stěžování si a ukřivděnost hlavní hrdinky. Dívky v pubertě ale jistě nebudou mít problém se s takovou postavou sžít, protože nejspíše zažívají stejné pocity jako ona. Ostatním tahle knížka nic moc nedá, patří spíše k průměru, o čemž svědčí i to, že její prodejnost u nás není tak vysoká, jak se původně doufalo, a Andělé noci se nedočkali takového nadšení, jako jiné young adult série, které u nás vycházejí. Díky tomu se nakladatelství BB/art rozhodlo, že další díly už pravděpodobně vydávat nebude, což je ale škoda. Série není žádný zázrak, ale jako příjemná oddechovka nabitá akcí není vůbec špatná a je možné, že další díly by byly lepší, protože už u druhého dílu je znát jistý pokrok.

Ale co naděláme, příznivci si mohou zbývající tři části dočíst třeba v angličtině.

Dru loví v noci, láme srdce Skutečný svět je děsivý. Jen se zeptejte šestnáctileté osiřelé holky Dru Andersonové, drsňačky, která už měla tu čest se slušnou dávkou padouchů. Je ozbrojená, je nebezpečná, a nevzdává se bez boje. Takže jí nějakou chvíli potrvá, než zjistí, komu může věřit… Chudák Dru. Její rodiče jsou dávno po smrti. A ona se právě dozvěděla, že krev, která jí proudí v žilách, není tak docela lidská. Její podivný a hezký zachránce, ji teď ukryl v tajné Schole pro džampíry a vlkodlačí dorost. Potíž je v tom, že ona je tam jediná holka. Je to opravdu tak nepříjemné?(a­notace)

• Andělé noci – Zrádce
  • Autorka: Lili St. Crow
  • Překlad: Gisela Kubrichtová