Andělé versus lidé aneb kdo je větší zrůda

Jeden by řekl, že andělskému tématu již ve fantasy žánru odzvonilo. Ale nenechte se mýlit, andělé totiž nabrali druhý dech, a tak tady máme pokračování úspěšného Pádu andělů. Z pera Susan Ee vznikl Svět poté.

unnamed

Je tomu již nějakou dobu, co andělé apokalypsy sestoupili na zem, kde rozpoutali hotové peklo. Svět jaký známe se rozpadl a teď ve městech vládnou krvežíznivé gangy. Andělé zabíjí lidi na potkání a nikde není bezpečno. Ovšem aby toho nebylo málo, andělé si hrají na bohy a míchají se do genetiky, tím vznikají monstra, jež nazývají kobylkami. Archanděl Uriel chce moc a neváhá využít všech dostupných metod, aby se k ní dostal. Ale naštěstí je tady ještě pořád odboj, i když jeho šance jsou mizivé. Soudný den se blíží.

Susan Ee studovala tvůrčí psaní na seminářích na Stanfordu a vydala povídky v několika publikacích včetně Realms of Fantasy a The Dragon and the Stars. Je také scénáristkou a režisérkou a poslední z jejích filmů se dokonce hrál na všech filmových festivalech v Americe. Miluje sci-fi, fantasy a horory s trochou romantiky. Bývala právničkou, ale v současnosti si užívá nezávazný spisovatelský ži­vot.

Svět poté spadá stejně jako předchozí díl Pád andělů do fantasy žánru, ale opět zde nalezneme i prvky thrilleru. Některé části, hlavně ty, jež se týkají kobylek, jsou opravdu děsivé. Ovšem ani tentokrát v příběhu nechybí humor, o který se postarají především oblíbená dvojčata Dým-Dum a také pár scén s archandělským mečem. Tyto scény příběh odlehčí a díky tomu si čtenář neukouše nehty hrůzou. Děj má spád a je nabitý akcí, žádná hluchá místa tentokrát nenalezneme, a to je oproti prvnímu dílu pokrok, protože i když Pád andělů měl také rychlý spád, přeci jen se pár hluchých míst našlo.

Postavy nejsou detailně vykreslené, ale jelikož Svět poté patří do young adult, je jejich propracování dostatečné. Navíc mají tentokrát čtenáři možnost nahlídnout aspoň malinko do Raffeho minulosti a i pár scén z Pádu andělů mohou vidět jeho očima. Kdo tentokrát ne každému úplně sedne, je Penryn. Sice se z ní nestala princezna, jež by potřebovala zachraňovat, a to spousta čtenářů jistě ocení, že se dokáže o sebe postarat sama. Ale její chování k Paige a některá zbrklá rozhodnutí jí na popularitě jistě nepřidají.

Svět poté doporučuji všem milovníkům knih s andělskou tématikou, ale také těm, kteří se chtějí začíst do něčeho velmi čtivého. Svět poté je totiž kniha s dokonale propracovaným světem, ale také by si z ní čtenář mohl odnést i pár ponaučení. Co je lepší, žít a pomáhat tyranovi, anebo raději zemřít při pokusu o záchranu lidstva? Doufejme, že další a poslední díl ze série vydá nakladatelství Motto co nejdříve.

80%
  • Susan Ee: Svět poté
  • Motto, 2014