Čarodějnická škola – Doyleová D. a Macdonald James

Nová sága pro mladší.

Doyle D. - Čarodějnická škola - kruhy magie 1Nevím, jak vás, ale mě na první pohled upoutal vydavatel knihy, Egmont. Dlouho jsem přemýšlel, odkud tento notoricky známý název znám, až jsem se rozpomněl na svá dětská léta. Léta plná zmrzliny, rozmazlování a komiksu Mickey Mouse. Egmont jej tehdy vydával a já ho zbožňoval. Vydává ho ještě? Nevím, ale s velkou  radostí jsem přivítal, mně zatím utajené, působení tohoto vydavatelství pro děti na poli fantasy. Se zájmem jsem podezřele levný titul zakoupil.

Jak se dalo čekat, Čarodějnická škola je určena našim mladším. Příběhem nás provádí chrabrý panoš Randal, který při návštěvě tajuplného mága zatouží stát se čarodějem. Odchází proto tajně ze svého domova na hradě Doun a společně s novým učitelem Madokem putuje do školy pro čaroděje. Tam nastoupí k řádnému studiu. Jeho začátky jsou velmi těžké, takřka ve všem je pozadu za ostatními a místní učitelé jednu dobu uvažují o jeho vyloučení. Mladík to však nevzdá, začne se pilně učit a s pomocí osobního lektora Laerga udělá za krátký čas velké pokroky. Nikdo však netuší, že Laerg plánuje nadějného chlapce zabít, aby mohl jeho krví uplatit mocné démony…

Vidíte, že příběh není nikterak složitý, vše probíhá v jediné dějové linii. Nejsem si jistý, jak by měla být přesně koncipována kniha pro děti, ale příliš krve zde nenaleznete, milostné pletky se nekonají, jazyk je bez výjimky spisovný, a tak je snad po těchto stránkách vše v pořádku. Pokud čekáte složité popisy postav či prostředí, pak budete zklamáni, zpracování je velmi jednoduché. Velikost písmen je pro začínající čtenáře optimální a počet stran uspokojí i malé reptaly, kteří se zpravidla jakémukoliv čtení brání všemi způsoby :-).

I když od knih tohoto rázu nemůžeme požadovat složité psychologické drama, něco mi zde chybělo. Více jak zábavných, tak zajímavých nápadů, více invence ´ la Harry Potter, kterou by dětské knihy měly disponovat.