Démon z Hex Hall – Rachel Hawkinsová

Sophie Mercerová žila v představě, že je docela obyčejná čarodějka, která prostě jen nedokáže udržet své síly na uzdě. Ale pobyt v nápravné škole Hecate Hall pro nadpřirozené bytosti, jí otevřel oči a ukázal pravdu. Není obyčejnou čarodějkou, vlastně není čarodějkou vůbec. Je totiž démon, a to zjištění pro ni nebylo vůbec lehké. Takový démon je skutečnou časovanou bombou a je jen otázkou času, kdy ji její nebezpečně velká síla přemůže a ona se přestane ovládat. Pak je v ohrožení nejen ona, ale i její blízcí…

Démon z Hex Hall

Se Sophií, kterou jsme poznali v prvním díle, se opět setkáváme tam, kde jsme ji minule opustili. To znamená na Hecate Hall. Sophie se rozhodla podstoupit Odebrání, proces, při kterém by přišla o své démonské schopnosti, ale zároveň by mohla i zemřít. Lidé z jejího okolí se ji proto snaží přesvědčit, aby si to ještě rozmyslela, ona si však pevně stojí za svým. Uvědomuje si totiž, že jako démon může být pro své okolí velmi nebezpečná. Na scéně se nicméně objevuje její otec a příběh se ze školního prostředí přesouvá na anglický venkov, kam Sophii bere, aby ji naučil své schopnosti ovládat a zabránil ji tak Odebrání podstoupit. Sophie se zde setkává s dalšími dvěma démony a společně se svými přáteli odhalí děsivou skutečnost. Někdo se snaží vytvořit armádu démonů. Ale kdo a proč? Tomu se Sophie pokusí přijít na kloub, ale musí být opatrná, protože jí stále šlape na paty L’Occhio di Dio, organizace pronásledující příslušníky Prodigia…

Druhý díl je stejně jako ten první hned od počátku nabitý akcí. Děj má rychlý spád, hlavně díky tomu, že se autorka drží jen hlavní dějové linie a několika postav. Bohužel ale začíná sklouzávat do jakéhosi stereotypu tohoto žánru, i přesto, že první díl působil poměrně originálně. Objevuje se tady tak typický milostný trojúhelník, kde je jeden ze zástupců mužského pohlaví na té „dobré“ a druhý na té „špatné“ straně. Cal, který v předchozím díle nebyl příliš výrazný, tady ale dostává větší prostor a právě on je jedním z nápadníků. Tím druhým je přirozeně Archer, stojící na straně Sophiiných nepřátel.

Čarodějnice (recenze) vynikaly velkým vtipem, a autorka se to snažila udržet i nyní. Ale jak se říká – čeho je moc, toho je příliš. Sophie je neustále vtipná a její ironické poznámky zabírají téměř každý kousek každé stránky, což časem to začíná být trochu otravné. Na každou větu má okamžitě ironickou odpověď a pořád vymýšlí rádoby vtipné hlášky, až to někdy působí opravdu násilně a nepřirozeně.

Samotná zápletka, týkající se démonů, ale není vůbec špatná a dokáže minimálně vzbudit zvědavost. Jenomže když jsou charaktery ploché a nevýrazné, v popředí stojí otravná hrdinka a dialogy taky nejsou nic moc, ani dobrá zápletka a napínavý konec to úplně nespraví. A nějaký ten romantický vztah, který by to aspoň trochu vylepšil, jak tomu u podobných příběhů bývá, je dost slabý a nevěrohodný. Archer, což je hlavní mužský hrdina a tedy jakýsi tahoun příběhu, se nám od prvního dílu dost změnil, ovšem bez toho, aby autorka uvedla nějaký důvod, proč tomu tak je, a tak to působí, jako by ani neměla nějakou pevnou představu o svých postavách.

Zkrátka a dobře, tohle je slabá kniha. Zvlášť v porovnání s prvním dílem, který byl vtipný a svěží. Ano, vtipný je pořád, bohužel až moc, akce je tady taky spousta, ale přece jen bych očekávala nějaký posun, lépe vykreslené postavy, které tady nemají prakticky žádný prostor. Pokud nemáte v lásce ironické poznámky ztřeštěné puberťačky a smysl pro humor vám nic neříká, ruce pryč. Pro ty ostatní, kterým se první díl zamlouval, může být Démon alespoň zpříjemněním jednoho zamračeného podzimního odpoledne. A pokud jste se nad touhle knihou královsky pobavili, už teď můžete najít na pultech knihkupectví závěrečný díl trilogie s názvem Bitva o Hex Hall.

Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L’Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit… Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L’Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano? (anotace)

• Démon z Hex Hall
  • Autorka: Rachel Hawkinsová
  • Překlad: Tereza Kolesnikovová