Kroniky Fey II. – Podvrh 2 – Rusch Kristine Kathryn

Nakladatelství Wales celkem rychle za sebou vydává další a další pokračování této pentalogie. A věřím, že své příznivce si už dávno našla. Čím může upoutat ukončení druhého dílu?

Rusch Kristine Kathryn - Kroniky Fey II. - Podvrh 2

Kvalitativně už nás rozhodně nepřekvapí. Pokud jste četli předchozí knihy, tak víte, na čem jste. A předpokládám, že když vaše oči čtou právě tuto větu, tak to tak i je :-). Podvrh 2 zcela bez jakékoliv pauzy pokračuje v načatém a snaží se pomaličku uzavřít úvod a vypracovat hlavní zápletku a postavy do dalších bitev a problémů. A věřím, že jich v budoucnu nebude málo.

Samozřejmě se setkáváte se všemi postavami, které jsou dosud naživu. Každá má svou roli a co je docela příjemné, objevují se pravidelně absolutně všichni, kterým se dosud věnovalo byť jen několik řádků, ve kterých si zahráli na hrdinu či mučedníka. V prvním dílu jsme právě tyto pasáže nemuseli zcela chápat. Pokud jsme totiž dříve nerozuměli důvodu, proč například někdo unáší malé dítě, proč se spisovatelka zabývá nějakým bezvýznamným audem, proč je do všeho zapletena kočka… Vše už má svůj význam. Jednoduše není postavy, která by nebyla důležitá.

Nicholas se stále snaží být králem, ale většinu své energie v současnosti věnuje Matthiasovi. Přeci jenom vražda manželky a ještě k tomu královny může člověka velmi mírně řečeno dost naštvat. Oproti tomu zmíněný Matthias je čím dál větší blázen a troufl bych si ho nazvat schizofrenikem. Do všeho se začne míchat bývalý Diamantin přítel Ballwan, Tknut se snaží ovládnout Coultera, Rugar už taky neví, co by měl udělat, ale jeho zoufalou myšlenkou zůstává druhé Diamantino dítě. Každý se prostě snaží získat jakoukoliv moc, aby mohl mít převahu nad ostatními, případně ukončit tuto vleklou válku. Většinou se to všechno děje skrz malé děti, které ještě všemu úplně nerozumí, i když vlastní vědomí dospělého člověka.

To je taky hlavní myšlenkou tohoto druhého dílu. Nastavit pozadí pro budoucí konflikt. A abychom to vše chápali, je nám to podáváno od rodičů oněch budoucích hrdinů. Jak jste si už také mohli dříve všimnout, Kristine Ruschová se s nimi vůbec nemazlí a umírá to tu jak na běžícím páse. Ovšem docela efektně a pokaždé jiným způsobem :-).

Ovšem co mi trochu vadí, je někdy chování určitých postav. Připadají mi umělé. Takové Nicholasovo vyjadřování a rozkazy mi k němu moc nesedí. Sice přišel o manželku, ale i tak se mi zdá, že autorka ho až moc nutí říkat a dělat věci, které nejsou přirozené a lidské. Není to jen čistě jeho problém, ale tady mi to přijde nejmarkantnější. Jinak si nemám nač stěžovat. Jak psal kdosi v komentářích, že je to celé nesmyslné, a aby svěcená voda jen tak zabíjela, je naprosto nesmyslné. Tak to vám můžu naznačit, že i tato záhada bude vyřešena a zjistíte i pár dalších důležitých informací. I když i zde to bude trošku zvláštní. Když se totiž po přečtení zamyslíte, proč se ta určitá věc nikdy neprojevila dříve, nebo aspoň nebyly určité náznaky, mýty, pověry z minulosti… No, však sami uvidíte.

Hodnotil bych to opět na 7,5/10. Ovšem jako minule, jsem omezen celočíselným bodováním, takže dávám 8.