Magie krve – Ilona Andrews (Kate Danielsová 4)

Kate Danielsovou v Atlantě předchází pověst svérázné, nebojácné a vždy připravené bojovnice. Tu si tvrdě vydobyla a rozhodně o ní nehodlá jen tak přijít. Momentálně si ale musí dávat spíše pozor na svůj život, protože o něj teď hodně půjde…

Andrews Ilona: Kate Daniels 04 - Magie krve

Svět každý den v nepravidelných vlnách ovládá magie a technika v nich za žádných okolností nefunguje. Kate Danielsová uklízí magický svinčík, který nadělaly, což je práce, kterou nikdo jiný dělat nechce. Z jednoho takového úklidu se ale nakonec vyklube problém obrovských rozměrů. Atlantu přichází pustošit tisíce let staré nebezpečí, kterého se bojí celé národy. Kate se ale týká daleko víc, než kohokoliv jiného. Proto má také právě ona jedinou šanci město zachránit. V jakém stavu se z boje ale dostane, není vůbec jisté.

Magie krve je již čtvrtým dílem úspěšné urban fantasy série Kate Danielsová a rozhodně neztrácí dech. Přestože předchozí díly by mohly být i samotnými knihami, zde začíná být důležité, jestli jste je četli nebo ne. Děj se totiž opírá hlavně o Kateinu rodinu, a proto se všechny informace, které jsme se o ní zatím dozvěděli, stávají nepostradatelnými. Z čehož vzniká zajímavá zápletka, která je velice dobře zamíchána do již rozběhnutého vedlejšího příběhu minulých dílů, který se zde ještě více prohlubuje. Všechno do sebe dobře zapadá a příběh celkově rozhodně nepůsobí kostrbatě. Fantazie autorů neustává ani v tvorbě nových fantasy prvků a jejich zapojení do historie. Povedlo se jim vytvořit opravdu výborné alternativní dějiny.

Příběh je velice dobře propracovaný, neztrácí tempo a je přímo nabitý akcí. Ta je ovšem střídána se scénami, které byste mohli očekávat jako trochu něžnější. Jenže to by to nebyla Kate Daniels. Takže tyto scény vlastně vůbec nemají klasický romantický nádech, ale právě svůj vlastní – kateovský. Do příběhu ale přesně zapadají a dodávají tak celé knize skvělou atmosféru a i díky nim je tak čtivá. To ještě umocňuje fakt, že se autorům povedlo čtenáře donutit soucítit a splynout s hlavní hrdinkou. Což rozhodně není otravné, protože Kate je pořádná hrdinka. Takže když je naštvaná, jste naštvaní také, když zrovna neví, co dělat, nevíte to také, a když je v bojovné náladě, úplně se cítíte a vidíte se v různých bojových pózách a s omráčenými těly kolem sebe.

Magie krve je nabitá humorem a akcí, což proměňuje už tak velice dobře napsanou a čtivou knihu v něco ještě lepšího. Rozhodně tu platí, že čím pozdější díl, tím kvalitnější kniha. Až bychom se měli začít bát, co nás ještě čeká.

Kate Danielsová se „stará“ o paranormální problémy, jež nikdo jiný nechce řešit, zvlášť pokud se týkají společnosti kožoměnců v Atlantě. Když ji povolají k prošetření rvačky v Ocelovém oři, baru na hranicích mezi územím kožoměnců a nekromantů, rychle zjišťuje, že se ve městě objevil nový hráč. Starý tisícovky let, a co víc, bojoval v nesčetných válkách po boku jejího otce. Kdo ví, jestli tenhle protivník nebude moc velké sousto i pro Kate a Currana, Pána šelem. Protože tentokrát bude muset Kate čelit vlastní rodině… (anotace)

• Magie krve
  • Autor: Ilona Andrews
  • Překlad: Hana Šimečková