Magie zabíjí – Ilona Andrews

Kate Danielsová se musí postavit na vlastní nohy. Opustila totiž Řád rytířů a otevírá vlastní podnik. Musí se ale také postarat o smečku vlků, kterou má teď se svým partnerem Curranem na starosti. Hlavně se ale musí vypořádat s nebezpečným přístrojem, který je pro každou nadpřirozenou bytost v Atlantě smrtící…

Andrews Ilona: Kate Daniels 05 - Magie zabíjí

Ilona a Andrew Gordonovi nám přinášejí již pátou knihu v této sérii a trochu to v ní promíchávají. Kate už totiž nepracuje pro Řád rytířů, ale díky půjčce od Smečky si otevírá vlastní vyšetřovací agenturu. Přidává se k ní i kamarádka Andrea, taktéž bývala členka Řádu. Teď už potřebují jen dobré zakázky, aby se business pořádně rozjel. Ti se ale nehrnou tak, jak si Kate představovala, a proto, když se jedna přeci jen objeví, musí ji vzít, ať už je jakákoliv. Budou kvůli ní ale jenom obrovské problémy. Atlanta je totiž v pořádném ohrožení…

Jak již bylo řečeno, Kate mění prostředí a s tím se také nepatrně mění i styl příběhu. Stále se ale jedná o urban fantasy detektivku, jako vždy s pečlivě promyšleným příběhem, který rozhodně zaujme. Gordonovi opravdu umí vytvořit jedinečnou a neohranou zápletku, která rozvíjí jak magické problémy, tak i Katein život.

Magie zabíjí je ale kniha, do které není tak jednoduché se začíst. Pravděpodobně právě díky té změně prostředí, protože celkově působí velice roztěkaně. Prozatím se autorům dařilo skvěle zvládnout všechny drobné příběhy, které si vymysleli, ale zde se jim to trochu tříští. Kniha se totiž snaží udržet všechny ty zajímavé příběhy – Kateinu práci, agenturu, život ve Smečce, její vztah s Curranem a podobně. Zbytečně však neustále přelétává od jednoho k druhému, takže nemá ani jeden z počátku šanci se pořádně rozvinout. Nakonec se to tedy jednotlivým příběhům povede a vedení se ujme hlavní děj, který dospěje ke konci, a následně se rozřeší i zbylé příběhy. A přestože je to všechno dobře vymyšlené, dává to smysl, a je to velice dobře napsané, přeci jen to působí docela kostrbatě a uspěchaně.

V knize se vyskytuje docela velké množství postav, ale nestává se nepřehlednou. Všichni mají skvěle vypracované a originální charaktery, takže vám rozhodně nesplývají, a každý vám uvízne v paměti. Hlavní hrdinka je příjemná a logicky uvažující postava, která má řešení na všechno, ať už se jedná o sarkastické a ironické poznámky, nebo o souboj na život a na smrt, a v obou případech dokáže Kate své čtenáře ještě pobavit.

V knize je spousta drobných informací, které mají pro pravidelného čtenáře větší význam. Dávají dohromady velký příběh na pozadí, který nás provádí už od prvního dílu a který na své velké finále ještě čeká. Přeci jen se dá přečíst i samostatně, ale bohužel mírně pokulhává za svými předcházejícími díly. Stále se ale jedná o velice dobrou a čtivou paranormální detektivku s nádechem dobře podané romance, při jejímž čtení rozhodně nebudete skoupí na úsměv.

Kate Danielsová možná odešla z Řádu rytířů milosrdné pomoci, ale stále se brodí až po kolena v paranormálních problémech. Nebo by se jimi spíš brodila, kdyby ji někdo najal. Založit si vlastní kancelář se ukázalo náročnější, než by čekala, zvlášť když teď Řád očerňuje její jméno. Situaci jí taky moc neulehčuje, že se mnoho potenciálních klientů nechá odradit představou, že by mohli vzbudit hněv Pána šelem, který se stal Katiným druhem. Takže když jí zavolá jeden z nejlepších Pánů mrtvých ve městě a chce pomoci s upírem mimo kontrolu, Kate se dvakrát nerozmýšlí a nabídku práce přijme. Ale ukáže se, že nejde o jediný případ neobvyklých událostí. Kate tomu všemu musí přijít na kloub a rychle, protože jinak by celé město i všichni její drazí mohli zaplatit cenu nejvyšší… Atlanta, sužovaná válkou mezi magií a technologiemi, ještě nikdy nebyla tak smrtící. Je dobře, že je Kate Danielsová připravená zasáhnout… (anotace)

• Magie zabíjí
  • Autoři: Ilona Andrews
  • Překlad: Hana Šimečková