Město duchů aneb další brutální vraždy v Downside

Již potřetí se čtenáři mohou díky nakladatelství Fantom Print setkat s drogově závislou církevní čarodějkou Chess Putnamovou. Jako odhalovačka Církve skutečné pravdy je Chess nepřekonatelná, ale v běžném životě zpacká vše, na co sáhne. Díky tomu zůstává na další případ úplně sama…

unnamed

V Downside jsou opět nalezena mrtvá těla a vše nasvědčuje tomu, že za činem stojí Lamaru, čarodějové používající zakázanou černou magii. Jenže aby toho nebylo málo, do cesty se Chess připlete členka Černé brigády. Ovšem Lauren není jen obyčejnou vymahačkou práva církve, je totiž také dcerou nejvyššího staršího, a tak si na ni musí Chess dát sakra pozor. Dokáží obě ženy spolupracovat a přijít na to, co Lamaru chystají dřív, než bude pozdě? Mrtvol totiž rychle přibývá a to nejen mezi civilním obyvatelstvem.

Stacia Kane je autorkou knih se silnými a odvážnými hrdinkami, které se jen tak něčeho nezaleknou. Její první sérií byla Megan Chase a zatím posledním dílem je pětidílný cyklus Downside. Styl psaní má autorka nejen velmi čtivý, ale hlavně dokáže své čtenáře tak vtáhnout do děje, až si chvílemi budete připadat, jako by se váš obývací pokoj proměnil v temné a smradlavé ulice plné vraždících duchů. Ovšem i tentokrát se setkáte s drogovou závislostí hlavní hrdinky, ale nevím, zda se braní drog v knize objevuje méně, nebo už jsem si na zmínku o neustálém polykání prášků během předchozích dílů zvykla, protože tentokrát mě to od příběhu neodrazuje a ani to zbytečně neodvádí pozornost.

Jak už jste od Stacie Kane zvyklí z předchozích dílů, i tentokrát děj graduje s postupujícím příběhem a spíš až druhá polovina knihy je nabitá akcí a zvraty. Zápletka je opět dokonale promyšlená do nejmenšího detailu a vy si můžete namáhat hlavu, jak chcete, ale stejně na úplné rozuzlení sami nepřijdete. Navíc se Město duchů od předchozích dílů liší. Hlavní hrdinka prodělá velké změny a někteří čtenáři, kteří si Chess zatím moc neoblíbili, na ni možná změní názor. Chess totiž přestala být bezcitnou mrchou a nejen že začala projevovat emoce, dokonce se snaží své chyby napravit. Troufnu si říct, že možná se najde i pár chvil, kdy ji trochu politujete.

Downside se oproti jiným urban fantasy sériím liší svou brutalitou, kdy se autorka neostýchá oběti vraždy popsat do nejmenšího nechutného detailu. Nejednou vás zamrazí při popisu roztrhaného nebo vykuchaného těla. A co si budeme povídat, stačí i jen sama představa magicky nabitého předmětu tvořeného žabím tělíčkem, které je naplněno dalšími nechutnostmi, no fuj. Downside tedy rozhodně není sérií pro slabé povahy trpící nočními můrami, ani to není žádný sladký románek s pár fantasy prvky. Pokud se sérii rozhodnete číst, čeká na vás opravdu drsné prostředí, ve kterém nikdy dopředu nevíte, na jaké monstrum narazíte.

90%
  • Stacia Kane: Město duchů
  • Fantom Print, 2015