Nadpozemská – Cynthia Hand

Nejsou to jenom obyčejné dospívající dívky. Na první pohled tak vypadají, chodí na střední školu, většinou nosí v kabelkách šminky a mají jedno (nebo více) tajemství. Ano, hádáte správně, jsou to hrdinky nejrůznějších paranormálních romancí. Clara z Nadpozemské je další, která k nim patří.

Nadpozemská - Cynthia Hand

Clara má pěkný život. Ve všem, co dělá, se jí – možná až příliš – daří, se svou rodinou má dobré vztahy a prakticky nic jí nechybí ke štěstí. Ale rozhodně není jen tak obyčejnou dospívající holkou. V těle jí totiž koluje andělská krev, a i když je trochu zředěná, má díky ní Clara jisté magické schopnosti. Občas, když se zapomene, dokáže vyvolat svá křídla a dokonce svatozář. Ale hlavně má vidiny, týkající se jejího andělského poslání. Takové poslání má každý správný anděl a časem se za ním také musí vydat. Clara ve svých vidinách vídá chlapce v hořícím lese, ale jsou to jen pouhé náznaky. Neví, kdo to je, ani o jaký les se jedná, ale tuší, že ten záhadný mladík je v nebezpečí a je proto odhodlaná všechno zjistit…

Nadpozemská bývá mezi „knižními blogery“ označována za nejlepší andělskou sérii v žánru young adult. A je to jistě pravdivé tvrzení, toto označení si knížka bezesporu zaslouží. I když není námět příliš originální, dokázala ho autorka zpracovat tak šikovně, že to vlastně nevadí. Knížka je totiž velmi čtivá a příběh příjemně svižně ubíhá, nějaké obzvlášť zdlouhavé a nudné části tady nehledejte. Co se však sem tam najde, jsou jisté nelogičnosti, nicméně s tím už asi čtenář musí dopředu počítat, když se jedná o žánr young adult, protože to je pro něj docela typické.

Největší důraz klade autorka na romantickou linku a příběh se většinou odehrává v typickém středoškolském prostředí. Moc akce a napětí tady proto nehledejte, toho se dočkáte až v samotném závěru. Za to zde najdete dva sympatické hrdiny a každá nadšená čtenářka si tak může vybrat, kterému bude držet palce. Bude to onen tajemný chlapec z vidin, nebo dokonalý a vždy vtipný Tucker? Je to právě jeho neustálé popichování s Clarou, které krásně oživuje příběh a přidává mu na humoru.

Cynthia Handová si také dala hodně záležet na popisu svých andělů, vykreslila je opravdu do nejmenších detailů. Stejně tak si dala záležet i na postavách, jejichž charaktery jsou stejně tak propracované. Může se však stát, že víc než hlavní hrdinové na vás zapůsobí spíše ti vedlejší.

Nadpozemská je zkrátka čtivá, romantická, svěží a jemná knížka, o čemž svědčí už samotná obálka v odstínech fialové. Je to příběh, který si s chutí přečtou všechny příznivkyně andělů a sympatických hrdinů. V tomto žánru patří Nadpozemská rozhodně k tomu lepšímu, na co můžeme v knihkupectvích narazit. Rozhodně po přečtení zanechá ve čtenářích příjemné pocity, i když možná i trochu rozčarování z toho, že mnoho zůstalo nevysvětleno. Nicméně už teď si můžete pořídit i pokračování, druhý díl s názvem Zasvěcená, a doufat, že vám tato tajemství odhalí.

Zjistit, že jste částečně anděl, není zrovna běžná rutina ani procházka růžovým sadem, zvlášť když víte, že máte naplnit na Zemi poslání, že máte úkol, který byl svěřen jedině a právě vám, ale nikdo vám neřekne, jaký ten úkol přesně je. Nicméně Clara, hlavní hrdinka trilogie Nadpozemská, se s tím statečně pere. Dokonce se snaží zjistit, kdo je ten pohledný kluk, kterého vídá ve svých snech a který zjevně nějak patří k jejímu poslání. Má ho zachránit? Je tohle smyslem jejího života? Když se pak setká s Christianem, zdá se, že všechny dílky skládačky zapadly na svá místa. Jenže nic není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Clara je nakonec nucena volit mezi lidskou láskou a andělskou povinností a nikdo netuší, jaké důsledky to všechno může mít. Nadpozemská je příběhem nejen o andělech, ale zejména o lásce, přátelství, osudu a volbách, které někdy musíme učinit, aniž bychom chtěli. (anotace)

• Nadpozemská
  • Autorka: Cynthia Hand
  • Překlad: Ivana Svobodová