Ostrovy čarodějů – DRAKE David

Měl jsem možnost přečíst si knihu Ostrovy Čarodějů, od Davida Drakea. Kniha se odehrává na tzv. Ostrovech Čarodějů k čemuž nás navádí již název. Hlavním hrdinou je kupodivu prostý pastýř Garric jež si přeje jen pást ovce a mít klid.

DRAKE David - Ostrovy čarodějůŽivot se mu mění v tu chvíli kdy do jeho vísky připlouvá Triréma se šlechtici od dvora a je nalezena trosečnice na pobřeží. Během událostí, které následují těsně po příjezdu Trirémy, dostává Garric starý medailon od svého otce. V krátké době zjistí, že to není obyčejný medailon a že je s ním spjata dlouhá historie. Po nějaké době jsou přemluveni obchodníkem Benlem, aby mu s přítelem Cashelem pomohli s ovcemi do města Carcosy, kde se cesty obou přátel rozdělí. Nezvyklým způsobem pak navštíví astrální rovinu jednoho démona s nímž svede boj na život a na smrt. Mezitím se Cashel nechtěně nachomýtne k práci osbního strážce, která mu ze začátku nesedí ale na kterou si časem si zvykne.

V příběhu už od začátku figuruje též záhadná trosečnice Tenoctris, ze které se vyklube čarodějka-badatelka se záhadnou minulostí. Jak bylo naznačeno na začátku knihy, do příběhu se také zaplétá záhadná vyšší mocnost. Vypadá to, že i ona je překvapena vývojem děje, který se odehrává na ostrovech. Autor této knize nezvykle rozmístil tzv. uzly síly kde se setkavájí magické proudy, z nichž někdy zdejší čarodějové a čarodějky čerpají. Potom je zde zajímavě popisováno vyvolávání kouzel a další aspekty magie. Podle mně je tu i ona temná magie v podobě obětí i když to bývají jen zvířata. Příběh se mi zdál ve větší části knihy slabší, ale jak se blížily poslední kapitoly, začalo se něco zajimavého dít. Celý děj vyústí v zajímavý závěr, který dává dobré vyhlídky k následujícímu pokračování. Závěrečná část mne přesvědčila k přečtení dalšího dílu, který snad bude ještě lepší než tento. Napsal Brim

1. Čarodějů jako máku.
    Táák, a máme tu úplně nový cyklus. Nakladatelství Návrat vydalo první díl Pána ostrovů pod názvem Ostrovy čarodějů. Hned, jak jsem tuto knihu uviděl na pultu mého oblíbeného knihkupce, jsem se začal těšit. Já mám totiž cykly, a zejména ty o čarodějích, rád. Jen škoda, že k nám do Ostravy, t. j. na Podkarpatskou Rus České republiky, se novinky mnohdy dostávají tak pozdě.
    Svůj příběh rozehrává pan Drake ve třech rovinách. V první z nich temný mág, Muž v kápi, zničí nejen krále Caruse, ale nedopatřením i ostrov svého chlebodárce. Zachrání se jen čarodějka Tenoctris. Ta je vržena do druhé roviny, tisíc let v budoucnosti. Zde se v Barkově vísce setkává s několika vesničany, kteří nejsou zcela tím, co si o sobě myslí. A příchod postupně tří čarodějů do vesnice se stává důvodem k odchodu a pátrání po tom, čím vlastně mohou být.
    V třetí rovině je oblíbený motiv fantasy, Velká hra, kdy jsou lidé jen figurkami určenými k pobavení ve hře tajemné královny a jejího protivníka skrytého černým pláštěm.
    Právě druhá rovina, odvíjející se od Barkovy vísky je v této knize tou hlavní. Zápletka příběhu se dost podobá počátku mohutného Jordanova cyklu Kolo času. Tak jako tam i zde je několik mladých vesničanů, kteří se stávají důležitými, protože mají nezvyklé schopnosti. Obzvláště patrné je to na spojení myslí Garrica a krále Caruse, jenž občas přebírá Garricovo tělo. Naštěstí není Garric čaroděj. Tuto úlohu obstarává Tenoctris a zřejmě později i Cashel a jeho sestra Ilna, kteří mají magické nadání. Jak se cesty hlavních postav postupně rozcházejí původně kompaktní příběh se dělí na jednotlivé části věnované jejich osudům. Každé z nich jsou pak věnovány samostatné kapitoly.
    Kniha nepostrádá i několik originálních prvků. Jedním z nejrozkošnějších je malá víla doprovázející Cashela. Je docela nahá! A ještě k tomu rozpustilá až běda. Z jejich skopičinek vstávají Cashelovi vlasy na hlavě. Nebo činnost většiny čarodějů. Jejich kouzla většinou končí úplně jinak, než si představovali. (poznámka: Z magií si radši nic nezačínejte!) To jim ale nebrání zaklínat znovu a znovu. Velice dobrá je také scéna, kdy Cashel zpacifikuje bandu násilníků nebo Garricův boj s mořskou zombií za vedení krále Carusa.
    Docela slušně vystavěný příběh, kterému na živosti a napínavosti poněkud ubírá překlad, který je zejména v první části knihy poněkud kostrbatý a některá slova a slovní spojení neobratná. Trvalo tedy chvíli než jsem se zorientoval a občas jsem se musel i vrátit, abych si ujasnil, co vlastně překladatelka daným spojením zamýšlela. Ale i tak jsem si dobře početl a pobavil se. Doufám, že úroveň překladu se v dalších dílech zlepší. Jinak není v textu mnoho chyb, takže je to škoda. Stačilo překlad trochu učesat a kniha by hned v kvalitě poskočila o stupeň výše.
    Povšiml jsem si také změny formátu knihy, který je menší, než bývá u Návratu obvyklé. Že by se pan Suchánek rozhodl šetřit kapsu svoji i čtenářovu? Podle ceny to moc nevypadá. 209 Kč je fakt dost peněz.
    Obálka je nic moc. Jsem asi zmlsaný, ale myslím si, že Thiemeyer má mezi svými ilustracemi lepší než jakého pokrouceného bojovníka čelícího hordě přerostlých goril, jenž jsou ještě navíc schované v mlze.

(Hodnocení 5/10)

2. Super knížka
    Zdravím vás všechny ať jste kdokoliv odkudkoliv. Koupil jsem si knihu ze zvědavosti, dlouho předtím sem nečetl. Mě naopak právě zaujal obrázek, tak sem začal číst. Ze začátku sem toho taky mnoho nepochopil nebo spíš “nestihl”. Postupem času sem se do toho zažíral čím dál víc. Nejdřív přišla bitka s mořskými zomiemi, pak boj na Tegmě a dál… Prostě paráda. Konec mě také přinutil k tomu, že si další díl koupím. Sem Zvědavej na další démony, Strassedona už máme za sebou… uvidíme…
    Taky zdravím Ostraváka, který by měl spíš psát pro tyto stránky recenze, myslím, že R. Brim to celkem vodflák. Další dobrý počteníčko vám všem přeje VOTROK STEHNOS z HRADCE KRÁLOVÝHO !!!