Planoucí hvězda: závěrečný díl, bez kterého by se série (ne)obešla

První díl vyplňuje hledání a následné nalezení vnitřní síly. Tvoření charakteru a poznávání světa. Druhá kniha provází čtenáře melancholií a hrdinka se vyrovnává s vlastními démony. Planoucí hvězda má něco z obojího. Saba si prošla dost těžkými časy, ale nehodlá se vzdát, dokud to nedovede do konce.

3976

Krvavá cesta byla jednoznačně skvělá. Postava s oddaným srdcem, která se nebojí dělat těžká rozhodnutí, si získala sympatie. Druhý díl byl však neuvěřitelné zklamání. Tři sta stránek ničeho mi vzalo jakoukoliv chuť sérii dokončit. Nakonec jsem to přece jenom udělala a dokonce to nebylo tak hrozné. Ani na chvíli se to sice nevyrovnalo prvnímu dílu, ale na úroveň toho předchozího se to naštěstí taky nedostalo. Občas byl děj neskutečně zdlouhavý. Uběhlo několik stránek a přitom se vůbec nic nedělo, vždyť postavy byly téměř po celou dobu na jednom místě.

Autorce se ale musí nechat, že se nebojí rozloučit se svými postavami. I když i tohle bylo možná dost přehnané. Často někdo skončil mrtvý dřív, než jsem si na něj stačila udělat nějaký názor. Takže potom jsem jeho smrt přešla pouhým pokrčením ramen nebo ani tím ne. Což z postavy dělá zbytečnou. Jaký má takový člověk význam, pokud vás u něj nezajímá, co se s ním stane?

Vztahy však mezi jednotlivými hrdiny byly dobře popsány. Hlavě mezi sourozenci, kteří ve vzájemných dialozích působili velmi reálně. To se však nejspíš dělo na úkor ostatních, protože na ně se dost zapomínalo. Autorka měla v tomto díle okolo devíti postav, pomocí kterých se snažila celý problém vyřešit. Avšak na rozdíl od předchozí knihy minimálně polovina z nich už tady nebyla důležitá. Někteří za celou dobu prohodili jen pár vět a často jsem na jejich přítomnost úplně zapomněla.

Už od Krvavé cesty jsem čekala na zodpovězení některých otázek, ale odpovědí jsem se nedočkala. Nakonec tedy zbyla jenom jedna důležitá otázka. Co se to téhle sérii stalo? Po přečtení prvního dílu jsem si jenom říkala, že tohle by mohla být jedna z mých nejoblíbenějších sérií. Možná by to tak zůstalo, kdybych se nikdy nedostala k dalším dvěma knihách. Tohle byl dost nepovedený konec.

50%
  • Planoucí hvězda: Moira Young
  • Překlad: Zdeněk Uherčík