Pokrevní pouta – Mead Richelle

Změna bývá většinou k lepšímu – změna restaurace, účesu, styku oblékání. Richelle Mead se ale rozhodla udělat změnu trochu větší. Ponechala původní svět Vampýrské akademie a jeho pravidla a z vedlejší postavy udělala hlavní hrdinku. Seznamte se se Sydney Sageovou.

Krevní pouta

Sydney je alchymistka. Chrání obyčejné lidi před nadpřirozeným světem vampýrů a jejich neobyčejných ochránců. Její kariéra je však nahnutá, protože pomohla Rose Hathawayové, temperamentní a problémové hlavní hrdince Vampýrské akademii. A to nejhorší? Paktovala se s vampýry! A to se alchymistům nelíbilo a nelíbí. Teď má ale Sydney šanci, pravděpodobně poslední, ukázat jim, že dokáže dělat svou práci pořádně.

Mladší sestra morojské královny je v nebezpečí a Sydney na ni má dohlížet, aby se nedostala do maléru a také aby do maléru nedostala nějaké nevinné, obyčejné lidi.

Pokud patříte k fanouškům Vampýrské akademie a očekávali jste další knihu z pera své oblíbené autorky, nabitou akčními a emociálními scénami, možná budete trochu zklamáni. Se změnou hlavní hrdinky totiž přichází i velká změna prostředí. Jako alchymistka měla Sydney zvláštní výchovu a její pohled na svět vampýrů se velice liší od všeho, s čím jsme se doposud setkali. Jako jedna z mála hrdinek v podobných knihách má Sydney a celé její společenství k vampýrům opravdu odpor. Pravdou sice je, že alchymisté jim pomáhají, ale pouze proto, aby je drželi dál od obyčejných lidí, které se snaží zachránit. Z tohoto úhlu pohledu jsou i ti dobří upíři bráni za ty špatné a většina alchymistů s nimi tak i jedná.

Sydney je na pohled klidná a vyrovnaná dívka, která se snaží udržet si svou pozici ve společnosti. Uvnitř má ale chaos, který se pokouší schovat. Občas nám však dovolí nahlédnout do svého nitra a my si uvědomíme, jak silná je to osobnost a co všechno musela a musí zvládnout. V podobném duchu je i kniha, klidnější a vyrovnanější, a proto by se mohlo zdát, že je i tak trochu nudná. A z počátku tomu tak i je.

Příběh se totiž rozjíždí jen zvolna. Žádné větší zvraty nebo rozřešení některých problémů. Na ty se stále něco nabaluje. Pořád se s dějem jakoby seznamujeme a nic většího se neodehrává. Následně ale nastane zlom, bohužel až v druhé polovině knihy, a od tohoto momentu si musíte držet klobouky. Příběh se dostává do skoro až neuvěřitelného tempa, které ho neopustí až do úplného konce. Několik posledních stránek mírně naznačuje autorčiny plány do budoucnosti, které vypadají opravdu zajímavě.

Vampýrská akademie je oblíbená právě díky akčnějším scénám, které vytváří nestereotypní příběh. Dalo by se říct, že Pokrevní pouta se zaměřují na intelektuálnější stránku světa Morojů. Nový pohled na celou situaci přináší Sydney. Příběh sledujeme jejíma očima, zjišťujeme, co si myslí o starých známých a co přesně se podle ní odehrálo.

Je nutno podotknout, že Richelle Mead ví, jak čtenáře zaujmout. Píše totiž velice poutavě a její knihy se čtou vskutku příjemně. Její příběhy neztrácejí vtipnost, ani v těch nejhorších momentech pro hrdiny, a vyvolávají ve svých čtenářích zájem o další příběhy.

Autorka má snad jediný problém: zatím všechny zloduchy, se kterými jsme měli tu čest, vytvořila na základě velice podobného profilu. A to je opravdu škoda, protože vás celou dobu při čtení provází pocit, že už opravdu víte, kdo zatím vším stojí. Dobré ale je, že nevíte, proč to daná osoba udělala.

Nicméně, Pokrevní pouta si užijí čtenářky, které si rády přečtou pozvolnější paranormální romanci, která v sobě skrývá mnoho náznaků, se kterými se v budoucnu dá skvěle pracovat. Mezi ostatními knihami tohoto typu knihy Richelle Mead opravdu vynikají.

Pokud opravdu uvažujete o tom, že byste si Pokrevní pouta přečetli, a ještě jste neměli tu čest s Vampýrskou akademií, začněte rozhodně nejdříve s ní. Určitě se přece nechcete připravit o rozřešení důležitých zápletek.

Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného. Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnou uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí. Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev… (anotace)

• Autorka: Richelle Mead
  • Překlad: Katrin Chýlová
  • Počet stran: 328