Raymond E. Feist – Hněv krále démonů (2/2) – boj

Krondor padne prakticky během chvilky, na palác zaútočí magií a Pugův syn William se oslepen, ale odhodlaně postaví smrti vstříc. Nastražené léčky v přístavu nebudou zcela fungovat, proto se nepřátelská armáda……

Krondor padne prakticky během chvilky, na palác zaútočí magií a Pugův syn William se oslepen, ale odhodlaně postaví smrti vstříc. Nastražené léčky v přístavu nebudou zcela fungovat, proto se nepřátelská armáda vylodí nepředpokládaně brzy a v budoucnosti bude Erik tento náskok Smaragdové královny redukovat.James se vrátí ke svému mládí = Jimmy Ručka a přes stoky vstoupí do poslední obranné bašty města Krondor. Připojí se k němu i jeho manželka a Pugova dcera Gamina. Při konečném úprku, kdy zapálí celé město zemřou. Erik musí velet vojákům při ústupu, protože Calis byl odvolán ke Kameni Života. Ke Krondorskému přístavu dopluje Vykor se svou flotilou a kompletně potopí všechny lodě Smaragdové královny. Pug se dozví další podrobnosti a společně s Hanamem v démonově těle se dostanou na svět Šíla, kde mají v plánu zničit portály jak do Midkemie, tak do světa démonů. Miranda s Macrosem mezitím čekají na Midkemii u výchozí brány ze Šíly na nějakou aktivitu. Pug se nakonec dostane k obou branám a při jejich uzavírání bude Macros bojovat s Pánem démonů a zůstane, pravděpodobně i zemře, v jejich světě.Uzavření se nakonec zdaří a všichni se i s Dominikem, Nakorem atd. přesunou ke Kameni života, kde budou čekat na konečné zúčtování. Rup mezitím odhalí, jaká je ve skutečnosti Sylvia a při pokusu ji varovat zemře ona i zrádce Duncan. Rup potom utíká doslova o život před vojáky s celou svou rodinou a dalšími přáteli. Při jednom útoku bude zabit Jason, jeho účetní, a zraněn Luis. Nakonec se dostanou do Rupova rodného města Ravensburg, kde se setká i s Erikem, který prošel už mnoha bitvami o udržení pozic. Po jeho opuštění a spálení se celá armáda přesune do poslední možné obranné pozice, Darkmoor. Bude tam pár problémů ze strany Mathildy von Darkmoor, ale to se nakonec taky vyřeší.Kolem této pevnosti budou obránci čelit obrovskému tlaku v délce mnoha kilometrů a budou pořádně unaveni. Někdy v těchto okamžicích si Nakor udělá malou přednášku o vesmíru, jako o malém dítěti, které zkouší své možnosti a Calis zjistí, proč byl vlastně povolán ke Kameni života. Svou vůlí totiž umožní, aby se na svět dostalo vše dobré a uzdravující, co kámen skrývá a tím nastartovat uzdravování vesmíru. Když to zjistí bůh, Bezejmenný, který prakticky celou tuhle válku začal, pošle svého démona v čele armády Smaragdové královny (která se stala obětí své pošetilosti po věčném mládí a nechala se tímto démonem pozřít) do Sethanonu v zoufalé snaze tento mocný kámen získat. Vznikne tam bitva, kterou nakonec Pug a spol. vyhrají a démon bude usmrcen někde velice hluboko v moři. Ke konci jen tato skupinka mocných řekne Saaurům, že byli obelstěni a pomůžou při odvracení nepřátelských vojáků. Patrick se bude muset ještě postavit Keshi, která si opět dělá nárok na větší hranice a kniha končí tím, jak Fadawah začíná útok na přístavní městečko Ylith a začíná budovat svou říši s ním jako králem.

Takže se dá docela rozumně očekávat, že další dva díly budou o odvracení této hrozby a troufám si tipovat, že Feist to chce opravdu pořádně dovést do úplného konce a udělat obrovskou tečku, aby si nikdo nemohl stěžovat, že něco nechal otevřené.

Kolem a kolem jsou 5. i 6. díl lepší než předchozí, protože se dozvíme, proč se dějí tyto věci, kdo to všechno začal, jak to ukončit a prostě všechny okolnosti. Pug se opravdu velice činorodě zapojí do děje a prakticky třetina bude věnována mu a tomu, co ho čeká a nemine. Válce je věnováno už méně místa a vše je bráno více globálně. Když už nic, má Feist aspoň velice pěkné vysvětlení toho, jak pracuje vesmír, bohové, lidi, jejich morálku, cíle a je tu vidět jeho výborná fantazie. Myslím, že stejně pokud čtete tyto recenze, tak jste četli i předchozí díly a nebudete váhat při koupi dalších. A já sám vám tuto koupi může jenom doporučit. Když se tak dívám do mojí knihovničky, tak sbírka 18 knih je úctyhodná. No, až jich budu mít 20, můžu si říct, že je dobře, že mi od Feista nic neuniklo a bez strachu se touto sbírkou chlubit, protože tak kvalitní čtení, to se hned tak nevidí (nečte).