Sin City: Rodinné hodnoty – Miller Frank

Netřeba zastírat, že tato pátá část je z kultovního komiksového cyklu Sin City nejslabší. Přesto si zachovává skvělou noir atmosféru, charismatické postavy, napětí a zábavnost. Není to již výborný detektivní příběh, ale výborná akční záležitost. Nejlépe by šly Rodinné hodnoty přirovnat k dílu třetímu – Velké tučné zabíjačce. A to nejen proto, že má stejné hlavní hrdiny -sympatického Dwighta McCarthyho a nebezpečnou japonskou krasavici Miho.

Děj má šílený spád, není už to tak „ukecané“, jako předešlé díly – téměř vymizely vnitřní monology postav – a stejně jako vždycky předtím, i tentokrát by se dal každý dialog použít jako citát.

Dwight se vydává se svým křehkým andělem strážným jménem Miho na stopu zabijáků z bistra Olimpian Palace. V Sin City totiž platí určité pořádky, i když rozhodně ne ty policejní. A Dwight je chce naplnit kvůli starým dluhům, kvůli Gail. Déšť bubnuje na střechu starého „Brouka“ a kužele od světlometů alespoň na chvíli zbavují noc tmy. Dwight ještě netuší, do čeho se zase namočil…

Mění se i typická Millerova kresba. I nadále však zůstává černobílá, začíná se ale řídce objevovat i jemné šrafování a nejslabší linky, což rozhodně v prvních dílech nebylo obvyklé. Důležité však je, že kresba stále skvěle doprovází hutnou atmosféru „Hříšného města“ a zachovává si svou nespornou uměleckou hodnotu. Frank Miller je mezi tvůrci komiksu opravdu Pojem a nejen jeho Sin City se právem stalo kultovní záležitostí.

Pokud sérii čtete, jistě jste si už Rodinné hodnoty pořídili nebo se tak alespoň chystáte učinit. Pokud mezi Millerovy fanoušky nepatříte, ale rádi byste se podívali po nějakém skvělém, napínavém, akčním a jedinečném komiksu, podívejte se po prvním dílu téhle série. Stojí to sakra za to!