Skepse, a.s. – Fowler Bo

Vsaďte se se mnou. Vsaďte se, že tak jako se budete řehtat nad touhle knihou, už jste se dlouho nezasmáli. Vsaďte se, že pokud vám kdy v hlavě vrtal nějaký červík pochybností o metafyzičnu a schopnosti lidí jednat racionálně, pak po přečtení téhle knihy to bude důlní kombajn.

Fowler Bo - Skepse, a.s.Hlavními hrdiny knihy jsou inteligentní nákupní vozík, kterému v čipu zůstala kvůli šílenému programátorovi víra v Boha, skeptický mladý muž Edgar Malroy a nesmyslně krásná prorokyně Boží lásky a zkázy světa Sofie. Nákupní vozík odvysílal příběh obsažený v této knize po své desítky tisíc let trvající cestě vesmírem. Za tu dobu zmoudřel a byl schopen nahlédnout život svůj i jiných z patřičné perspektivy. Vám bude stačit pár hodin čistého času, protože kniha se čte, jako se pije dobré víno. Svět je šílený a nesmyslný, ale ne tak moc, jako sami lidé.

Bo Fowler navázal na Kurta Vonneguta mladšího v tom nejlepším, co onen autor přinesl nejen žánru SF, ale literatuře obecně. Brilantní a smutný humor hodný Čechova, hlavní příběh zkonstruovaný ze spousty malých anekdotických příběhů, navázaných jeden na druhý, jako když se sype domino. Člověčinu. Tu především, není tu žádné samoúčelné fťypkování. Ač má hlavní hrdina kolečka, plastové držadlo a drátěnou korbu, je stejně člověkem jako kdokoliv z nás.

Neméně hlavními hrdiny knihy jsou magoři všech ras, národností a hlavně vyznání. Magoři Bo Fowlera působí roztomile. Ale děsivě roztomile. Hlasatelé lásky jezdí na vyřazených nosičích strategických raket a největší kacíř světa shazuje do chudých koutů zeměkoule prefabrikované školy i s učiteli. Setkejte se dále se šestnáctým, sedmnáctým a osmnáctým dalajlámou, nebo prvním svatým všech surfařů. Podejte si ruku s arcibiskupem z Canterbury. Magoři všech zemí, spojte se!

Utraťte své peníze v sázkové kanceláři Edgara Malroye! Vaše metafyzika si vaše peníze zaslouží! Pijte mrkvovou šťávu!

Nosí Bůh fosforeskující zelené ponožky jako Kuba Vandrovec? Vsaďte si!

Kdo ví?