Začínají dny krve a hvězdného třpytu

Karou a Akiva zlomili kostičku přání a mlha, ve které talentovaná a tak trochu záhadná studentka pražské výtvarné školy dosud žila, se jako zázrakem rozplynula. A jak pokračuje příběh chiméry znovuzrozené v těle dívky a jejího milovaného serafa? To se dozvíme v knize Laini Taylorové Dny krve a hvězdného třpytu.

Dny krve a hvězdného třpytu 1

Po zlomení kostičky přání se Karou vrací všechny vzpomínky na minulý život. Bohužel ale také brzy zjišťuje, že je Akiva vrah a zrádce. Je nepřítelem chimér a Karou vzal všechny její nejbližší. Důsledkem toho ho Karou opouští a navrací se portálem do Eretzu, do země andělů a chimér, která existuje paralelně se zemí lidí. Jenže tam ji čeká jen město plné popela. Serafové chiméry skoro vyhubili. I přesto zbývá malá naděje. Bude Karou nadějí pro svůj lid nebo dokonce i pro celý Eretz?

Laini Taylorová je úspěšnou autorkou oceňovaných fantasy příběhů pro mladé čtenáře. Kniha Dny krve a hvězdného třpytu je volně navazujícím pokračováním prvního dílu Dcera kostí a dýmu, jenž se dlouhou dobu udržel na žebříčcích bestsellerů. A právě úspěšný první díl nasadil pomyslnou laťku velmi vysoko a na Dny krve a hvězdného třpytu bohužel padlo prokletí méně úspěšných pokračování.

Děj stagnuje a kniha je plná debat okolo války. Serafové páchají zvěrstva, jsou nuceni bezdůvodně pobíjet civilní obyvatelstvo, a to se andělům přestává líbit. Není to stejné, jako když zabíjeli chiméry v boji, teď musí zabíjet i nevinné ženy a děti a něco podobného řeší i chiméry, všichni jsou z války unavení a zhnusení. Není to poprvé, kdy autor prostřednictvím knihy chce sdělit svým čtenářům jisté poselství, ovšem najdeme zde spoustu až filozofických úvah, a to může některé čtenáře nudit. Přeci jen, je kniha primárně určena mladší věkové skupině, která nemusí pochopit hloubku příběhu.

Ten je tvořen hned několika pohledy. Milostná linka je tentokrát na pozadí děje a Layni Taylorová se zaměřila hlavně na svět chimér a serafů, seznamuje nás s jejich zvyky a i postavy jsou tentokrát hlavně z tohoto prostředí. Ovšem pokud jste fanoušci páru z Prahy Mika a Zuzany, nesmutněte. Užijete si jich víc než dost. Když pomineme první polovinu knihy, dostaneme se do části, jež je plná politikaření a intrik. Děj dostává spád a závěr slibuje čtenáři dobrý základ pro další díl. Zůstává spousta nezodpovězených otázek, a tak si málokdo pokračování nechá ujít

75 %
  • Laini Taylorová: Dny krve a hvězdného třpytu
  • Knižní klub, 2014