Hobit: konečně bitva pěti armád

Pro mnohé milovníky fantastiky nadešel filmový vrchol letošního roku. Snímkem Hobit: Bitva pěti armád se definitivně (nebo aspoň na velmi neurčitou dobu) loučíme s filmovou Středozemí. Se světem, který byl pro mnohé z nás milníkem ve fantastice, naprostou špicí filmového žánru, dětskou láskou i milovaným únikem z depresí všedních dnů. Skutečné last goodbye…

hobit 1

V předchozích dílech Jackson trochu těžkopádněji vykřesal z poměrně útlé a lineární Tolkienovy pohádkové předlohy rozmáchlý příběh s řadou nových postav, scén a souvislostí (co taky jiného, když je potřeba, aby to mělo tři díly!). Pro někoho, zejména ortodoxní ctitele předlohy, naprostá pohroma. Pro jiné, kteří razí názor čím víc dílů, tím víc Středozemě, poklad. Nyní se všechny načrtnuté linie splétají do epického zakončení a třetí díl v podstatě řeší tři palčivé otázky. Co se Šmakem, Sauronem a horou zlata v Ereboru?!

Hned na začátku Jackson na diváka vyrukuje s na poměry předchozích dílů dost drsnou, leč ohromující scenérií hořícího Esgarothu, kde uprostřed plamenů a bortících se ulic umírají lidé ve velkém. Ale značně zamrzí, že scéna zničení Šmaka vyzněla poměrně suše a mocný a značným intelektem obdařený Šmak, který dal v předchozím díle trpaslíkům dost práce a jehož postava byla tak dokonale rozehrána, se po spálení města nechal odporoučet naprosto banálním způsobem už na začátku třetího filmu. Ta tam je napětí z konce dvojky a zůstává jen pocit, že tenhle silný hráč slezl ze scény dřív než měl. Anebo naopak už tam neměl vůbec co dělat a mělo se to celé celkem odbýt ve druhé části. Jackson v tomto případě až přespříliš ctil literární předlohu v otázce Šmakovy smrti a uspěchal děj, ačkoliv jinde ho s oblibou nastavuje až na hranici únosnosti. Prostě drak je pryč, se s tím smiř…

Trochu zkratkovitě působí i zajímavé a velmi temné události v Dol Gulduru. Na zátah proti Sauronovi je radost pohledět a třeba Saruman dokazuje, že hlas není jeho jedinou zbraní a Galadriel odhazuje svou přívětivou tvář, leč na to, jak byla linie v Dol Gulduru dlouho rozehrávána, jsme svědky přeci jen trochu rychlé záležitosti. Děj už se totiž mílovými kroky ubírá k rozhodujícím událostem na úpatí Osamělé hory.

hobit 4

Netrpělivě očekávaná bitva pěti armád plní svou úlohu naprostého a výživného vrcholu trilogie výborně. Stejně jako celé trilogii i tady chybí větší hloubka a něco, co vás vysloveně přiková k sedačce jako za dob LOTRů, ale nic to nemění na faktu, že bitva je zábavná, rozmáchlá, plná nápadů, zvratů a roztodivných individuí na obou stranách bitevního pole (Dain na válečném praseti je k sežrání!). Opět se zde objevují klasické prvky – Legolas zase balancuje a poskakuje po všem, co se zrovna hýbe pod nohama, oplechovaní skřeti zase padají jako podťatí při každém pšouku hlavních hrdinů a Gandalf je přes jejich železné pláty opět místo kouzel úspěšně likviduje úderem klacku, totiž své hole. Nic na co bychom už nebyli zvyklí.

Objevuje se tu i množství nových nápadů a celkově je v bitvě vlastní hravost. Pozornost je tentokrát věnována množství osobních soubojů a vedlejších misí oproti klasické řeži oddílů bojovníků, což je pozitivní v souvislosti s bitvou u Minas Tirith, která i nadále zůstane tou absolutní lahůdkou a nejepičtějším střetnutím na závěr celé filmové hexalogie. Mimochodem, v kontrastu s všudypřítomným třeskotem zbraní a destrukcí okolo jsou silně působivé prostřihy na Thorina, utápějícího se dlouho v absolutním tichu a přítmí nekonečných sálů Ereboru. Ovšem trochu zamrzí, že ve víru velkých událostí světa zaniká samotný Bilbo, který má sice těsně před samotnou bitvou zásadní úlohu, ale dál se v ději poněkud ztrácí. A ačkoliv se snaží seč mu síly stačí, někdy se prostě musí spokojit jen s rolí obyčejné komické figurky.

hobit 2

Bohužel faktem zůstává, že Hobit stojí především na vizuálu a efektních scénách, kterými je film doslova natřískaný, na úkor složitosti příběhu a propracovaných charakterů a vztahů. Zajímavé Thorinovo zešílení z bohatství a opětné vystřízlivění je na hranici uvěřitelnosti a naopak už doslova ohavné je mezirasové milostné vzplanutí mezi Tauriel a Kilim, které od začátku působí jako pěst na oko. Osudovost jejich vzplanutí v závěru příběhu je uvěřitelná asi jako tiskové prohlášení. V tomto milostném trojúhelníku nefungují ani rytířská slova a činy jinak naprosto chladného a velitelského Legolase. Na důkladnější rozehrání podobných motivů prostě ve vší té akci a putování nebylo místo a ve finále je to pak samozřejmě nejkřiklavěji vidět, zvlášť když je to všechno doprovázenou koňskou dávkou patosu.

Můžeme se dohadovat, jestli měl mít Hobit dva nebo tři díly, jestli je děj naředěný, bez nápadu a donekonečna ho srovnávat s Pánem prstenů. Můžeme klidně Peteru Jacksonovi spílat do hračičků a šílenců, co ve filmu musí mít kdejakou ptákovinu a ještě notně natáhlou a důkladně vypiplanou. Pravdou ale je, že závěr trilogie je i přes mnohé nedostatky zábavná jízda. Pro běžného diváka možná stejně megalomansky a přepáleně natočená jako předchozí díly, ale každopádně důstojná a okouzlující. Kdo kafral od prvního dílu, bude kafrat stále. Kdo je skalní příznivec filmového Pána prstenů, bude opět v sedmém nebi. Já patřím rozhodně k těm posledně jmenovaným.

80 %
  • Hobit: Bitva pěti armád
  • žánr: epická fantasy
  • režie: Peter Jackson
  • USA/Nový Zéland 2014, 144 min.
Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

81 komentářů

  1. Velmi slabej film
    Bohužel jsme se opět dočkali velmi slabého filmu s lacinými triky a nesmysly.
    Triky:
    Polystyrénové sochy u brány do Ereboru, laciné CGI vypadající hůře, jak u staršího Pána Prstenů.
    Nesmysly:
    Objímání dvou trpaslíků během zuřící bitvy. Bilbův meč, který nesvítí, ani když je kolem něj tlupa skřetů, a další a další.
    Ještě, že je to za námi. Jackson se vyčerpal, je třeba předat žezlo někomu soudnějšímu. Sillmarillion (či pravděpodobněji jen Húrynovi děti) v podobném stylu vidět snad nikdo nechce.

  2. Na Silmarion už nedostal povolení od vnuka(nebo zkrátka někoho z přibuzných) Tolkiena.A to asi po tom co viděl tenhle film.
    Poprvé bych poprosil o režisérskou verzi celé trilogie smrsknuté do 2hod.Což by odpovídalo i tloušťce knihy Hobit.
    Nebýt pár akcí je tento díl už nuda.
    Herecky bída a nejhorší je Orlando Bloom.
    O chybách ani nemá cenu nic psát.

  3. je to skvělý film, sice s chybami, ale stále skvělý film. A ta trilogie jako celek funguje parádně. Práva – práva vlastní syn Christopher a uvidíme, zda na ně Warnerům kývne nebo ne. To ukáže teprve čas.

  4. Kim
    skutečně? filmové weby sledují poměrně pravidelně, ale takovou informaci jsem nikde nezahlédnul. A na to abyste mohl prohlásit “že rozhodně to nedostane Jackson” by napřed Christopher Tolkien musel prodat práva na zfilmování. A on to neudělal. 😉

  5. Z čsfd pobavilo
    Soudruzi, soudružky, právě jsem se vrátil z Hobita! Pan Jackson demisi míry přijal! Jak k tomu došlo? Asi nějak takhle. Pracovna, asi 4 roky nazpět. Peter Jackson (dále jen “PJ”): “Tauriel, miláčku, cosi znepokojuje mou mysl. temná hrozba na obzoru se šíří a nevím, zda jsem schopen se jí postavit.” – Fran Walsh (dále jen “Focke-Wulf FW 190” – číslovka není mírou IQ): “Ach můj drahý Kili, co sužuje tvou mysl?” – PJ: “Můj bledý kvítku Lothlórienský, máme tam spoustu děr a i když jsme tam dali všechno, drama, tragédie, osudová rozdělení, ale ať dělám co dělám, nějak to nedrží pohromadě.” – FW 190: “Ach můj Kili, synu Dís, není přece problém, který bys nevyřešil Legolasovou akrobacií.” – PJ: “Ale všechny ty složité kličky, mluvíme tam o pasti a vůbec není jasné, kdo do ní má vlastně spadnout. Celé elfolidotrpaslictvo nebo jen Thórin? Někdy si říkám, jestli jsme přece jen neměli více respektovat předlohu…” – FW 190: “Ty můj malý Kili, s kily efektrů si přece nikdo ani nevzpomene na to, že se tam mluví o pasti. Hlavní je, že jsou tam skřeti, na zbytku nezáleží.” – PJ: “Já ti nevím. A pak ti Zeměžrouti…” – FW 190: “Co je s nimi, Slunce mé věčnosti?” – PJ: Nebude to vypadat trochu moc nepatřičně? Jako že to napsal nějaký Herbert a jmenovalo se to tuším Duna?” – FW 190: “Nevadí, můj Hobite ze Severního ostrova. To se dá vyřešit prostou větou zapomněli jsme na Zeměžrouty nebo něco takového, kterou by mohl říct třeba Gandalf…” – PJ: “No vidíš, Gandalf. Zapomněli jsme ho v Dol Gulduru. Co s ním? Počkej, nenapovídej… Á, začínám se chytat. Třeba by pro něj mohl dojet Legolas, vysvobodit ho z klece nést – ne počkej, mám lepší nápad. Vysvobodí ho Saruman.” – FW 190: “To je podnětné a neotřelé, strážče odkazu mistra, ale trochu to potírá ženský prvek. Přece jsme se shodli, že ten musíme nutně vyzdvihnout. Takže takhle. Na scénu přijde Galadriel, pravou rukou bude držet klec s Galdalfem a levou – ne, to je moc. Ponese Gandalfa v náručí. To je ono.” – PJ: “No, to je trochu moc, nemyslíš, paní mého nebe. nebo dobrá, ponese ho, ale pak podklesne a objeví se Devítka. Jo, to je ono,a le toho Sarumana tam musíme nechat. Jako kdybych měl pocit, že to je dobrý nápad, vlastně jediný dobrý nápad – ne, zaplašme sebekritiku. Zkrátka Saruman a Elrond jim vyčistí cestu, jenže se objeví Sauron…” – FW 190: “Ano, Klíči k mému zámku. Krásně se nám to sváže s Pánem prstenů. Já ti věřím, ty to dokážeš. – PJ: “Ano, rýsuje se to. Už jsme takhle blízko. Takže teď už jen vymyslet, proč vlastně chtějí Skřeti Osamělou horu. Třeba by šlo – hmm, ne, to by nešlo. Jinak. Strategie. To je ono. Chtějí ji kvůli její poloze. Strategie, chápeš? Spojnice k Angmaru, to je ono. Nevadí, že je to úplně jinde, to stejně není důležitý, hlavně to pronést co nejprocítěněji, aby divák věděl, že jde o něco důležitýho. Vrazíme tam Thorinovu temnou stránku, Howard rozezvučí orchestr, snad to ještě nezapomněl a když jo, tak mu bude stačit zvariovat tóny od posledně. Ne, konec střídmosti, jdeme tvořit dějiny, ještě nikdo nenatáhl 200 stran na 9 hodin, ahlavně si věřit a nikdy nepochybovat…” Tak nějak takhle to podle mě bylo. Vlastní vizí a nestřídmostí stižený Jackson se definitivně utrhl ze řetězu a sází na plátno přemrštěné a zbytečně dlouhé scény, které stejně jako posledně negradují (na čemž se podílí i to, že řada podzápletek navazuje na něco z doby před rokem, čímž ztrácí na emoční síle) a jsou přemrštěně natažené, aniž by měly nějaký jiný vývoj než hop ze skály a bortící se most. Akční scény sice nejsou možná tak ztřeštěné jako v minulém díle (jízda v sudech), ale chybí jim přehlednost a logika, vlastně z bitvy pěti armád toho není moc vidět, protože většinu času se stejně točí kamera jen kolem Thorina, Legolase či Bilba, přičemž jejích scény se odehrávají nějak stranou všeho ostatního. Snad dvě scény měly potenciál lepší, ale zůstaly nevyužity. první byla již zmíněná Gandalfova záchrana, škoda, že tam nebyl Saruman více. Druhá pak Thorinova rozpolcenost, tam by se mi líbilo, kdyby k němu třeba jako druhý hlas promlouval Šmak. Všechny ostatně pokusy o emoce a dramatično na mě naprosto neúčinkovaly, zejména ten pokus o vztah mezi Kilim a Tauriel byl spíš sk smíchu, opravdu mi to připadalo, jako kdyby si tam Jackson s manželkou chtěli vložit něco na způsob Berena a Lúthien a nějak se jim to vymklo z rukou. I ostatní stránky filmu mi přišly takové odfláklé. Výtvarná stránka Ereboru, ty městské trosky nepůsobily jako pozůstatek po funkčním urbanistickém celku, jen náhodně rozházené zdi a okna, aby bylo odkud skákat na skřety, Howard Shore je naprosto nevýrazný a když už, tak jen opakuje co fungovalo v Pánovi prstenů (na druhou stranu vymýšlet pětkrát něco originálního k pokaždé stejně “jímavé” scéně dá asi zabrat). A pak ta nestřídmost, přeplácanost. Tuhle hodíme troly s katapulty, támhle červy z Duny, sem pět soubojů jeden na všechny, padající věž coby most, skřety připomínající spíš červenotrpaslické replikanty a tak dále a tak dále. Nasypat toho na plátno co nejvíc, ono to už nějak utopí ty nedostatky. Cit pro věc, emoce, prostá schopnost vyprávění, to je utopeno někde na dně dlouhého jezera. Za stávajícího stavu snad Tolkienův syn odolá a Silamrillion nepustí. P. S. V Pánovi prstenů byla krev aspoň černá. Tady není vůbec žádná (tedy až na pár kapek na Thranduilově tváři. P. P. S. Proč mají trpaslíci v Hoře napřed navlečená brnění a pak vyrazí do bitvy bez něj?

  6. Osk&r :tak je sledujet pořádně a dokonce se o tom mluvilo v odvážných palcích.

  7. 80% ???!!!???
    Proč tohleto získlo 80%? Byl by hřích dát spravedlivých 40-50%? Ajo, protože je to Hobbit, klasika fantasy, tak se bojíme dát méně, ať nás neukamenují?

  8. Jak tomu může dát soudný člověk 80% je mimo mé chápání…

  9. Hodnocení 80% ?
    Hodnocení 80% má i Interstellar, Guardians of Galaxy dokonce 70%, Zloba má 60%, Edge of Tomorrow 80% – všechny tyto filmy považuji za lepší jak Hobbit 3 a přitom mají horší či stejné hodnocení!
    Opravdu je podle vás geniální Interstellar na úrovni Hobbita 3?
    Hobbit 3 měl skončit v optimálně na úrovni šedesátiprocentních Transformers 3 a Sin City 2 (a to mu ještě docela naddržuji).

  10. A takhle končí ten odporný prznitelský počin. Jestli má Kim pravdu – o prodeji práv na Silmarion – tak mi nezbývá než zvolat – Halelůůůůůja.

  11. hodnocení
    Hodnocení je ve většině případů subjektivní. Takže to že tomu pan Jelínek napálil 80% znamená, že není soudný. Ale no tak. Prostě má odlišný vkus a snímek se mu líbil. Myslím, že to není nic špatného.

  12. pííís -někde jsem to četl .a bylo to ústně potvrzeno na radiu 1 v pořadu odvážné palce.

  13. Vkus nehraje roli
    V případě Hobbita nehraje vkus roli. Já mám také vkus takový, že by se mi Hobbit i líbil, ale film je prostě pokažený. A na tom, že se panu Jelínkovi film líbil, je hodně špatného a není soudný při udělování hodnocení.
    To je jako když by někdo pochváli připálený stejk, a vy ho omlouvali s tím, že má odlišný vkus, že mu chutnal. Recenzent může mít vkus jaký chce, ale měl by objektivně hodnotit.

  14. To Galadriel
    No to je mi ale hovadina, když se někomu film subjektivně líbí, tak ho musí objektivně zhodnotit podle toho, že ostatní si myslí, že je špatnej 😀 Když se prostě někomu film líbí, ať je sebehorší, tak ho samozřejmě musí ohodnotit podle svého uvážení.
    Tohle je hrozně zbytečná diskuze, když se někomu nelíbí něčí hodnocení, tak ať napíše svoje, ale ať neplká, že hodnocení někoho jiného je blbost. Btw, na csfd má taky 80%, takže tohle hodnocení ničím nevybočuje.

  15. Film je to špatný!
    Ano může se někomu líbit i špatný film. Ale i v tom případě by ho měl ohodnotit jako špatný film. A ne mu dávat dobrá hodnocení. Pan Jelínek shodil sám sebe.
    Hodnocení na servrech typu CSFD bych neporovnával s hodnocením “fundovaného” recenzenta. Hlas lidu není vždy správný.

  16. Hodnocení filmu není otázka vkusu (nebo alespoň nehraje tak velkou roli, líbít se mohou věci řemeslně špatné i dobré, to, že mám rád osobně Transformery a pokaždé slintám nad robotíma uber-bitkama, ještě neznamená, že jim dám 100%, mám totiž soudnost a vím, že je to líbivá sračka). Hobit je po všech stránkách špatný, odfláklý polotovar, co vznikl jen jako dojná kráva, kterou původně nikdo nechěl natočit (kromě studiových manažerů). Proč asi? Pokud se tahle urážka Tolkienova díla někomu líbí, budiž, nic to ale nemění na tom, že to má hroznej scénář a naprosto otřesné, odfláklé zpracování, jež vyústilo ve sterilní, neosobní a umělou atmosféru Narnie – jej, pardon, Středozemě. Ten film /trilogie/ víceméně místy paroduje sám sebe, chvíli si hraje na pohádku, chvíli na epický šlák prologu k PP, jakoby všichni zainteresovaní prostě rezignovali na jakoukoliv tvůrčí koherenci. Technologicky nezvládnuté – pokud jako filmař vsázím na to, že můj hlavní tahák je atmosférická Středozemě, nemohu si dovolit tu naprostou lenost točit 95% materiálu před greenscreenem a doufat, že tu výslednou sterilnost divák omluví jako umělecký záměr – nezvládl to George Lucas s celou mocnou ILM za prdelí a samozřejmě to nezvládl ani Peter s mnohem skromnější Wetou, ačkoliv u Jacksona alespoň nacházíme nějakej ten filmařskej um a schopnou režii. Prostě tohle vzniknout nemělo…od disneyovských trpaslíků, po zfetovanýho Radagasta, zcela dementní milostné zápletky a nepřemožitelného Legolase, jehož podezírám z toho, že by v současném stavu dal na prdel i Morgothovi, prostě NE…všichni víme, proč je to roztáhlý na tři díly, všichni víme, proč jsou 70% filmu výplně a groteskní akční scény, všichni víme, proč jsme místo Středozemě dostali Narnii – a ještě budeme ty nenažraný, digitální děvky obhajovat? 😀 Opakuji…kdo hodlá tenhle kýč bránit, nemá v sobě kouska soudnosti.

  17. Souhlas se Šimonem
    Souhlasím na 100% se Šimonem Š. Přesně tak to je.

  18. To Light
    Diskuze je to právě velmi důležitá, protože ukazuje, jak zmrvené je povědomí o filmových recenzích a csfd. To, že na CSFD nějaký blbec hodí k Hobitovi pět hvězd a následně se z jeho komentáře dozvím, že sice triky stojí za nic, příběh neexistuje, Tauriel-Kili je k smíchu, ale protože Gandalf a Středozemě a Jackson, tak pět hvězd, je věc zcela nepodstatná a jen to ukazuje, jak málo někomu stačí ke štěstí. Dobrý filmový recenzent (a jakýkoliv kritik) si nemůže dovolit takhle subjektivně operovat.

  19. ano, celej Hobit vzniknul kvůli prachům (jenže to vznikají všechny filmy v Hollywoodu nebo si myslíte, že to producenti cálují z dobroty srdce?). Ano, Hobit by vypadal líp jako dvojdílný film, protože ve trojce kromě bitvy už opravdu není vyprávět. Sám tu trojku vnímám jako druhou část druhého dílu. Ale říká se tomu subjetivismus a lidský vkus kvůli čemu má jedna skupina tu trilogii/film ráda a kvůli kterému ji nesnáší. Takže mluvit o nějaký soudnosti je nesmysl.

  20. dá se maximálně tak oponovat a říkat, že celý film hloupej

  21. To Osk&r
    Říkáš úplné hovadiny, je obrovský rozdíl mezi filmem, který vznikl, aby vydělal, a filmem, který vznikl, protože ho chtěl někdo udělat, přinesl do něj nějakou tvůrčí vizi, drive a šel si za ní. V každém odvětví jsou produkty cílené čistě na zisk a produkty, u kterých někdo přemýšlel a zisk byl až na prvním místě. Pokud někdo zkurví služební zákon…ééé teda Hobita jen proto, aby na tom následně vyrejžoval třikrát tolik peněz, tak se Ti zdá divné, že se proti tomu vyhrazuji? Chceš znát rozdíl mezi filmy pro prachy a FILMY? Dám ti jich hned 16:

    FILMY: Pán Prstenů, Hvězdný války (4,5,6), Indiana Jones (1,2,3), Blade Runner, Alien, Pulp Fiction, Titanic, Tha Dark Knight Trilogy, E.T. Mimozemšťan, 300…
    Filmy pro prachy: Indiana Jones 4, Hobit, Hvězdný války (1,2,3), Transformers (2,3,4), Eragon, Batman a Robin,…

    Už chápeš ten rozdíl?

  22. Ech, holoubci, nač se zbytečně rozčilovat? Pro děti je to zábavná podívaná a dospělý mužik nechť si lahvičku otevře a nad originálem v podobě knihy podumá!

  23. To Šimon Šedivák
    A když by byl Indiana Jones 4 můj úplně nejoblíbenější film, všechno bych na něm zbožňoval a uctíval ho, tak by pak moje vysoké hodnocení bylo blbost nebo co? To co tady předvádíš je to , že TVŮJ subjektivní názor zde ukazuješ jako objektivní a bez dalšího pravdivý. Což je naprostá píčovina, kdyby to tak bylo, tak by se hobit nikomu nelíbil a všichni by na něj jenom kydali. Prostě je to úplnej nesmysl, vůbec nechápu jak někdo může polemizovat nad principem subjektivního hodnocení filmů (nebo čehokoliv jinýho).
    Jenom ještě pro upřenění, já jsem 3. hobita ještě neviděl, takže tady neobhajuju ten film, ale to, že je úplně v pohodě, že se někomu může líbit a může ho ohodnotit jak se mu zachce.

  24. Šedivák
    já bych to neřekl, že chtěl přinést tvůrčí vizi, ale odvyprávět daný příběh – což je případ prvních třech Jonesovek (Spielberg a Lucas měli rádi staré brakové dobrodružné seriály a tak si udělali poctu, inovace se moc nekoná, pokud tím nepočítáme ukázání brakové a pulpové estetiky), Nolanovy trilogie (dobře posunutí k realismu je fajn), Pulp Fiction (který staví na gangsterských filmech a dialogově se inspiruje u slavných autorů drsné školy, ET, Star Wars (především Nová naděje). 300 rozhodně není inovativní – 300 je políčko po políčku rozpohybovaný komiks a udělaný pro lásku. Je to vyrejžování slavné značky natočené před zeleným plátnem se spoustou zpomalovaček. Inovativní z těchto filmů je akorát Titanic a Blade Runner (v kině totální propad, kult díky dvd a na ten film byl tuším tenkrát tak malý rozpočet, proto vizuálně vypadá tak jak vypadá – většina scén v noci)
    Pán prstenů – ano po trikové stránce se rozhodně jedná o přelomové dílo, ale kdyby Jackson ten svět neměl rád, tak se k němu nevrací.

    Druhá skupina:
    Transformers (2-4) – souhlas
    Hvězdné války – ok, není to inovativní ale vznik chápu – Lucas potřeboval čas než budou lepší technologie, aby mohl dovyprávět příběh
    Indiana Jones 4 – touha sdělit co bylo dál. Ten film mám rád, ačkoliv Spielberg už v posledních několika letech není záruka kvality
    Eragon – snaha se svézt na fantasy vlně. Tady je problém ale jednak předloha a pak taky to, že režisér, scénárista a každý kdo se na filmu podílel, byl neschopný lempl. Otázka je, jak by to vypadalo kdyby se toho chopil někdo schopný.
    Batman a Robin – takřka ten samý případ jako u Eragona.
    Jinak všechno to jsou moje subjektivní názory, se kterými samozřejmě nikdo nemusí souhlasit. Každopádně je jasné, že pokud značka zabere (a je jedno, zda se jedná o SW, Lotra, 300), tak na ní budou chtít rejžovat dokud to půjde. K tomu si připočtěte, že pokud se jedná o film podle známé značky (kniha, komiks, hra) s velkou základnou, Hollywood se ji pokusí prubnout a vytěžit. Ano, uznávám, že Hobit není ten samý fenomén jako PP ani se jím nikdy nestane ani žánr neposouvá někam dál a myslím, že to ani nebyl jeho úmysl. Ale já jsem se u té trilogie dobře bavil a užil jsem si ji, ačkoliv samozřejmě vidím všechna negativa, která obsahuje. Myslím že to svědčí o tom, že lidé mají prostě různé názory a bylo by dobré je akceptovat. Ano, jsem jen divák, který se jde do kina pobavit. Snad to není zločin…

  25. Hobbit
    Neupíral bych Jacksonovi jeho lásku ke Středozemi. Co bych mu ale vyčetl je jeho “utržení se ze řetězu”. Člověk, který uměl natáčet tak úsporně, nápaditě a s výbornými výsledky prostě nezná hranice toho, co je a není vkusné a s “neomezeným” rozpočtem zachází jak děcko. Bylo to vidět na King Kongovi a na Hobbitech je to vidět dvojnásob.

  26. Indiana Jones 4 bylo pro mne jakožto megafanouška IJ velké zklamání…

  27. Hmm, z nějakého důvodu mi tenhle díl přišel nejslabší ze všech šesti “tolkienských” filmů. Obecně pokud porovnám trilogie, tak celkem souhlasím s tím, co řekl František Fuka – Hobitovi jako by chyběla ta atmosféra, takové to “srdce” a nadšení a tvůrčí láska, kterou jsem tak nějak cítil z Pána prstenů.
    A pokud srovnám jednotlivé díly HObita – nejvíc se mi líbil první díl, Hádanky ve tmě bezkonkurenčně nejlepší scéna celé trilogie (pro mě), dvojka slabší a trojka mě tak nějak nechávala chladným, občas jsem se zasmál (asi 2x nebo 3x), ale jinak spousta patosu, spousta akčních scén (ok, celkem povedených, ale prostě opět mi přišly víceméně bez hloubky..).

  28. To se ale vyrojilo fundovaných kritiků 🙂 Mě neodradíte, zítra na to jdu.

  29. Ach jo
    Tak ani po tretim dilu trilogie furt nechapu, proc se to jmenuje Hobbit, kdyz tam z Hobbita je tak 10%. Kdyby to nazval LOTR -3,-2,-1, tak by se sice reklo, ze to jsou odbyte filmy rezisera, ktery s prisunem penez ztratil soudnost, ale aspon by se slo utesovat, ze nastinil jakesi pozadi kvalitniho LOTRu. Ake kdyz se to jmenuje Hobbit, tak nelze nez to oznacit za totalni propadak.

    Co me stve nejvic, on z toho dokonce ani nejde ten Hobbit sestrihat vyhozenim blbosti, protoze tam chybi velke casti knihy. To i z toho dementniho Pearl Harboru jsem pomoci funkce Cut vyrobil krasny 35 minutovy film o prepadeni zakladny.

  30. Já byl na posledním Hobitovi ve čtvrtek, takže měl čas se mi trochu rozležet v hlavě. Na jednu stranu samozřejmě vidím všechna negativa, většina jich byla v recenzi i diskuzi už vyjmenována, tak nebudu nudit opakováním již řečeného. Alespoň ne všeho… Že tři filmy podle jedné knihy jsou moc, nehledě na nějáký ten přidaný děj mající za cíl obě trilogie propojit, začalo být jasné před dvěma lety, před rokem se to potvrdilo a třetí díl už s tím těžko mohl něco udělat. Do kina jsem tak šel s tím že se rozloučím se Středozemí, naposledy si užiju dobrodružství oblíbených postav a kruh se uzavře. Věděl jsem že pocit natažení už nezmizí, ale jsou tvůrci, kteří i s minimem děje dokáží vytvořit zábavnou podívanou. A Jackson je jedním z nich. I díky nepřehnané stopáži jsem si závěr ságy po celou stopáž užíval, což už samo o sobě znamená že míň než 70% dát nemůžu. S autorem recenze se v podstatě shoduju: vidí chyby které film má, ale je-li Tolkien jeho srdeční záležitost, proč zpochybňovat jeho 80%? Ruku na srdce, vážení diskutující, každý z nás má nějáký film o kterém třeba i ví, že z filmařského hlediska prostě není dobrý (teď se, prosím, nebavím o Hobitovi) ale je to prostě jeho srdcovka, kterou provází někdy i nějáká ta nostalgická vzpomínka, a tak ve vlastním bodovém žebříčku svoje hodnocení přepálí. Pro příklad: takovému Komandu bych objektivně musel dát tak okolo 40%, ale když mám ten film zkrátka rád, tak bych mu v recenzi – jelikož ta prezentuje osobní, subjektivní názor jednoho člověka – dal s klidem 80%. Nezmiňuju to proto, abych naznačil že objektivně vzato je třetí Hobit špatným filmem – tím není. Jen je u něj, víc než u všech předchozích dílů, vidět že funguje hlavně jako část celku, jako samostatný film totiž nefunguje rozhodně. Jeden z největších záporú, co vidím, a recenzent to také zmínil, je začátek se Šmakem. Jak druhý, tak třetí díl by hned fungovaly lépe, kdyby tato cca 10ti minutová sekvence byla už na konci dvojky, která by tím pádem měla pořádný závěr a veškerá předchozí gradace by tak dostala smysl. Tohle “utnutí v nejlepším” funguje v seriálech, ale v trilogii, která, když už rozděluje jednu knihu na 3 části, by měla dobře zvolit ty správné body ve kterých příběh roztřetí, je to neefektivní. Chápu že Jackson chtěl mít ve trojce dynamický úvod, z hlediska dynamiky vyprávění a plynulosti děje jde však o dramaturgickou chybu. Druhou větší výtkou je dle mě nepřítomnost emocí. Nejde ani tak o osobní vztahy mezi postavami a jejich interakce, ale o závěr. Jak byl konec Návratu krále trochu moc natažený, konec Hobita je až moc narychlo uspěchaný. Celkem ironie, když nejkritizovanějším aspektem trilogie Hobita bylo právě natahování děje, že? Možná jsem čekal moc, ale když se tímhle Jackson loučí nejen s tímto filmem, nejen s trilogií, ale (zřejmě) i s celou ságou ze Středozemě, doufal jsem v něco co ze mě vyždíme smutek, nostalgii, pocit že něco vyjimečného právě odchází. Poslední záběry se o něco podobného možná pokoušely, ale bylo toho prostě málo. Chce-li divák uronit slzu nad tím, že se loučí se svým milovaným světem, musí si pomoci hlavně vlastními pocity a vzpomínkami, Jackson je z něj moc neždíme, ačkoli Billy Boyd a jeho “The Last Goodbye” se snaží a někomu možná pomůžou.
    Závěrem bych tak svět Středozemě připodobnil ke Star Wars. Nejprve natočena jedna trilogie, která se po zásluze stala kultovní a obdivovanou. Po letech následuje trilogie druhá, prequelová, která sklízí kritiku za to, že jen rýžuje na zavedené značce, a původní trilogii se rovnat nemůže. Je to sice subjektivní a taky hodně záleží na tom v jaké dekádě jste zrovna vyrůstali, ale v podstatě na tom zrnjo pravdy je. ALE: Když běžela v kinech trilogie Pán Prstenů, byl jsem v čerstvě adolescentním věku a mé návštěvy kina na těchto filmech byly nezaměnitelné zážitky. Teď je ve stejném věku můj bratr, pro kterého je stejný zážitek vidět epickou fantasy jako Hobit poprvé na velkém plátně. Když ho vidím jak se chvěje nadšením, když vidí přes celé plátno dokonale ztvárněného draka nebo velkolepé srážky armád, znovu to ve mě probouzí to dětské nadšení a v tu chvíli si říkám, že i přes své nedostatky filmy jako Hobit nejsou zbytečné. Můžou být pro jednu generaci tím, čím byl PP pro tu předchozí. Můžeme kritizovat, ale Jacksonovi se musí nechat, že to své nadšení prostě někdy dovede přenést i na ostatní. A to není málo. A konečně: od doby co skončil PP, byl tu snad nějáký fantasy film alespoň srovnatelný s Hobitem? První Narnie s odstupem času mooožná, pro mladšího diváka, ty ostatní ani náhodou. Potterovská série dosáhla maxima kolem třetího a čtvrtého dílu, dál to šlo už dolů. Pokusy o další fantastickou ságu jako Eragon nebo Zlatý kompas skončily už prvními díly. Hobit, ač své mouchy má (+pavouky ve druhém díle 🙂 ), je stále dobrou a funkční fantasy a tím zaplnil tu mezeru co na trhu zela už od Návratu krále, jelikož tu nebylo nic co by se PP alespoň přiblížilo. Hobit ho určitě nepřekonává, ani nedorovnává, ale přibližuje se určitě více než výše jmenované pokusy a další. A diváci, ač kritizují a remcají, to soudě dle tržeb dokáží ocenit. Kdyby byl Hobit opravdu tak špatný jak se mnozí snaží prosadit, nechodili by na druhý i třetí díl zase do kina i potom, co je první zklamal. Budou namítat že jdou už tak jako z povinnosti, pravda je však jednodušš4: chodí na Hobity, poněvadž je prostě, navzdory nedostatkům, baví. A myslím že to je to hlavní, o co Jacksonovi primárně ve výsledku šlo. Pak gratuluju, pane režisére, v tom případě jste uspěl.

  31. zase “nečekaný hate”, je sice pravda, že je to občas blbé a praštěné, ale většinou je to to druhá nejlepší fantasy trilogie, co jsme měli možnost vidět. Bitva pěti armád potřebuje nutně rozšířenou edici, konec zapadne jaksi do ztracena, ale itak si člověk užije… Pán Prstenů samozřejmě nepřekonaný, ono to ani nešlo i jako předloha je PP jě nekolikrát lepší než Hobbit. Osobně bych chtěl vidět Húrinovy děti(pokud budou) bez těch CGI a Depth of Field apod.

  32. To Trull
    Kritizovat Hobita je holt trend, jak to není dokonalé, každý si rád kopne. Ne tedy že by nebylo co kritizovat, nedostatky co vidím já jsem už zmínil, ale vzhledem k nevelké konkurenci je to hned po Pánu Prstenů druhá nejlepší fantasy nového tisíciletí, po které divák může sáhnout. Mohlo být lépe, podle mého názoru kdyby se tehdy Eragona chopil někdo jiný než rutinní fušér Fangmeier, mohlo jít o sic neoriginální, ale zábavnou podívanou a mohlo dojít i na další díly. Jako zaplnění díry na trhu po PP to mohlo fungovat a současnému Hobitovi se jakž takž přiblížit. Ale jak to dopadlo, víme všichni. Narnie zase doplácí dle mě na to, že nemá nějákou atmosféru, která by diváka vtáhla do jejího fantastkního světa, ale co vím měly by být ještě natočeny další díly tak se ještě leccos může zlepšit (I když po Plavbě jitřního poutníka jsem skeptický). Když trilogie Hobit skončila, je možné že se bude opakovat situace po skončení PP a studia se budou snažit zásobit diváky dalšími fantasy spektákly v touze nasytit trh navyklý díky Hobitovi na pravidelnou dávku fantastiky. Jak se ale ukázalo v minulém desetiletí, nestačí prostě jen to že “je to fantasy”, musí to být i kvalitní film. Tak doufám že pokud tato situace znovu nastane, budou na toto filmaři pamatovat.
    Co se týče té prodloužené verze, to je další věc co mi na Hobitech trochu vadí. Vzhledem k tomu jak jsou ty filmy dlouhé a příběh prodlužovaný i v původní podobě pro kina, myslím že určitě šlo natočit kinoverzi, která by byla definitivní, prostoru na to bylo dost. U PP to bylo pochopitelné, tomu rozšíření prospělo, ale trilogie Hobit není ten případ kdy by toho děje bylo tolik, že se něco prostě vynechat musí. Ale rozšířené verze jsou zase obrovský tahák na peníze fanoušků, kteří prostě chtějí vidět tu konečnou podobu filmu, to je jasné.
    Já osobně bych rád viděl Húrinovy děti a Silmarillion jako televizní minisérii v Jacksonově produkci, to by možná v této podobě fungovalo lépe než celovečerák a rozpočet by byl značně skromnější, takže by nehrozilo ono avizované “utržení ze řetězu”. Ačkoli je mi jasné, že toto zůstane jen mým zbožným přáním…

  33. To Spike
    nemám moc co k tvým komentářům napsat, snad jen amén 🙂

  34. To Trull
    Ano, když jde o něco co mě baví a zajímá, opravdu dokážu být – někdy až moc – výřečný 🙂

  35. Já Hobita kritizuju ne proto, že je to trend, ale proto, že to tak cítím :o) Prostě se mi zdálo, že jednotlivé díly mají sestupnou tendenci.
    Ano, i tak je to pořád dobrý film, jen prostě tam někde uvnitř mám pocit, že nechybělo tak moc a mohl být ještě lepší. A to je mi na tom trochu líto.
    Jinak si myslím, že co se týče fantasy filmů nebo sérií, tak kromě PP a Hobita je tu ještě Harry Potter. Osobně tedy poterrománii úplně nechápu, předloha má podle mě nějaké ty nelogičnosti, wtf momenty a “deus ex machina” momenty, ale ty filmy jsou poměrně působivé (i když mají samozřejmě taky rozdílnou kvalitu).

  36. To Tygr
    Já myslel hlavně ten typ kritiky co Hobita potápí už tak nějak automaticky a předem, věz že tohle docela “trendy” pro spoustu lidí je. Že to není perfektní film, na tom se ale shodne většina. I já názorně uvedl ty věci, co mi osobně vadí asi nejvíc, a ANO, jistě to mohlo být lepší, i tak mě ale každý díl bavil – na tom se shodneme zase my dva. Zase mi ale nepřišlo že by měla trilogie sestupnou tendenci – chyby měl každý díl, ale i nepopiratelné klady a tak mi přijdou víceméně vyrovnané. Neočekávaná cesta měla moc pomalý rozjezd a celkově byla trochu zdlouhavá, ale po geniální pasáži Hádanky ve tmě, která mi jako jedna z mála opravdu dala vzpomenout na pocity z PP, pocit únavy rázem vyprchal a já bych se nebránik další hodinu, dvě v kině ještě vydržet. Šmakova dračí poušť zase doplácela na to že to byla prostřední část bez začátku a konce (který tady byl opravdu nešikovně useknutý) a muselo se řešit čím tu stopáž ještě naplnit. Podobně jako u předchozí části ale ten pravý trumf čekal na konci, Šmak byl po všech stránkách bezchybný, jak charakterově tak vizuálně. No a Bitva pěti armád je zase asi nejsvižnější, ale z emocí i závěru šlo prostě vyždímat víc.
    Co se týká Potterovek, ty mají, řekl bych, spíše sestupnou tendenci. Jednička svým zpracováním přesně odpovídala zaměření na dětského diváka, v tomhle ohledu o moc lépe dopadnout nemohla, však kniha byla také taková. Druhý díl byl svižnější a akčnější, nemuselo se tolik vysvětlovat a seznamovat. Stylově vlastně stejné jako jednička, dle mě i o fous lepší. Trojka ve stejném ladění by už byla asi trochu únavná, a jak se s třetím dílem pomalu měnilo vyznění série, změnil se i režisér, a to bylo jen ku prospěchu věci. Však hodně lidí taky trojku považuje za nejlepší Potterovku vůbec. Já myslím, že je to hlavně kvůli tomu jaký nasadila kontrast vůči předchozím dílům, vrchol dle mě nastal v díle dalším. Čtyřka je stylová, místy temná, a dochází zde k několika zásadním dějovým zvratům které posunují sérii o kus dál. Naproti tomu osobní i odlehčující části nerušivě kontrastují a fungují v tomto díle asi nejlépe. + skvělý drak 🙂 No a od pětky už sérii převzal David Yates a to byla podle mě chyba. Potterovkám svědčilo střídání režisérů, jak každý přinesl něco svého, vlastní vizi. Yates mi navíc nepřišel moc osobitý, děj knih zvláštně osekaný… Nechci ho přehnaně kritizovat, ne že by tu sérii zabil, jeho pojetí mi ale nesedlo už v pětce (kterou jako knihu mám moc rád, pro mě po čtyřce druhá nejoblíbenější, takže s výsledným filmem jsem určitě nebyl nespokojen kvůli příběhu, za což by mohla předloha, ale právě kvůli režisérově pojetí) a když ten samý člověk točí ještě další tři díly… Harry Potter už se se mnou jaksi míjel. První díly byly každý celkem výrazně jiný, druhá půlka série už je stereotypnější a zaměnitelnější, dle mého. Ale je to jen můj vlastní názor, věřím že pro někoho mohly být Potterovky až do konce špička.

  37. Húrinovi děti
    Nehledejme nejlepší fantasy trilogie od PP, tento formát je již překonaný a je to vidět na Hobbitovi. Ať žijí fantasy seriály!
    Vidět takhle Húrinovi děti ve stylu Game Of Thrones!!

  38. Re: Húrinovy děti
    Však taky Potterovky, Narnie ani Odkaz dračích jezdců nejsou trilogie. Hobit se může chlubit titulem “nejlepší trilogie od PP” už jen z toho důvodu, že je jediná.
    Souhlas s tím, že Húrinovy děti a Silmarillion by lépe vypadaly na televizní obrazovce, ovšem pochybuju, že se toho dočkáme.

  39. Vše podstatné bylo zde již řečeno. Byl jsem na tom dneska a dávám 8/10. Věřím, že v rozšířené verzi nebudou řádění a následná likvidace Smauga tak odbyty, taktéž konečná porážka skřetů pod Osamělou horou. Nikomu samozřejmě neberu právo kritizovat, jen bych byl vděčný za možnost ty nejzavilejší kritiky poslat nějakým časostrojem do r. cca 1971-1985 aby si tam vyzkoušeli, co bylo v našich kinech k vidění. Já jsem to, zřejmě na rozdíl od většiny zdejších hodnotitelů, zažil a marně se snažím zapomenout :-). Pak by možná byli trochu shovívavější. Já jsem po H1+2 věděl, co můžu čekat (tj. P. Jacksona puštěného z řetězu) a to jsem dostal v míře vrchovaté, takže spokojenost.
    P.S. Kdyby nic jiného, tak vidět opravdu nas.anou Paní Galadriel stálo za to.
    P.P.S. Taky vám jméno *Šmak* připadá spíše jako reklama na kečup než jméno živé zbraně hromadného ničení ? 😀

  40. Re: kraqh
    Souhlasím. Já sice dobu kina v letech ’71 – ’85 nezažil, ani jsem nemohl, nicméně i mě vadí že místo aby někteří byli rádi že něco jako Hobita tu máme, tak jen hází špínu. Každý máme právo na vlastní názor, ale občas mi to příjde spíš jako laciná póza. Já v kině též dostal co jsem čekal, a až na nedostatečně emotivní závěr jsem byl s výsledkem spokojen. U mě na 70%. Upřímně si nemyslím, že v prodloužené verzi bude zrovna úvodní sekvence něják rozšířena. On totiž ten začátek se Šmakem není odbytý, jen se to zdá protože tahle část prostě MĚLA být v závěru předchozího dílu. Scéna samotná má veškerý prostor který si zaslouží, je jen chybou dramaturgie režiséra (nebo studia?) že je zařazena někam kde být nemá a tudíž nevyzní tak, jak by měla a jak by si zasloužila.
    P.S: Já si zase neodpustím úsměv pokaždé, když se někdo zmíní jak mu jídlo “šmakuje”. 🙂

  41. Nesouhlasím s tvrzením, že Šmakovo zničení se mělo odehrát už v předchozím dílu. Užili bychom si draka ve dvojce a šlus. Je to přece jen trilogie a mě osobně rozehraná hra navnadila na trojku – jakpak bude dračí konec asi vypadat? Možná lepší akční rozjezd než jímavé finále dvojky. Šmak mě v IMAXu přišpendlil do židle a akce pokračovala tempem nedovolujícím líně chroupat poživatiny z baru. Bylo to prostě fajn.
    K předchozím komentům – pošpinění Bible veškeré fantasy…? Tolkienova předloha je nádherná, ale nemám nic proti jejímu volnému zpracování. Koneckonců, kdo z nás s bujnou fantazií, který si oblíbil ten či onen svět jednoho či druhého autora může říct, že si nevymýšlel vlastní variace, nechtěl do příběhu patřit, nepřimýšlel postavy a co teprve aby tvrdil, že autor sám ztvárnil knihu tak, abychom ji všichni vnímali stejně? Jaképak znevážení díla? Čím? Že podnítilo něčí fantazii? Ortodoxní fanoušci skřípající zuby mají jistě právo na názor, nicméně i ti ostatní, kteří kino navštívili prostě proto, že se na film těšili a užili si ho 🙂
    Za mě je Hobit skvělý a co se týče trilogie Pán prstenů, bavil mě Hobit dokonce víc ( nějak mi vadil Frodo s příliš dlouhými záběry na nevolnost z moci prstenu, zatímco Bilbo mi přišel prostě dokonalý 😉

  42. To Valery
    To on ten otevřený závěr dvojky navnadil, ne že ne. V tomhle ohledu svůj účel onen cliffhanger plní. Problém vidím v tom, že, jak píšeš, je to TRILOGIE, nikoli seriál, a každý z dílů by měl mít jakýs takýs konec, vyvrcholení jednotlivého filmu. Není nic špatného na tom napnout diváka, ale takovéto useknutí působí násilně. Jistě, takhle máme draka i ve trojce, a to je jistě lákadlo, ale nakonec si ho tam stejně užijeme tak málo, že jeho účast ve filmu působí nadbytečně. Nechat ho jen ve dvojce, film působí sevřeněji a trilogie odsýpá plynuleji. Stejně tak by nevypadalo dobře, kdyby díl první skončil, když Bilbo vyhraje hru na hádanky, Glumovi dojde co má v kapšiškách…”a střih, konec, takhle jsme to ukončili v nejnapínavějším a diváci v dalším díle aspoň na chvíli na začátku uvidí Gluma, a to je dobré lákadlo”. Ne, tohle by také nebylo dobré řešení, a přesně tohohle jsme svědky nyní. Nejde o nic co by výrazně kazilo dojem z filmu, ale bije to do očí. Jde-li o “akční rozjezd”, je tu přeci dějství v Dol Gulduru, které by ho mohlo bez problémů obstarat. Neber to tak že ti beru tvůj názor a nutím ti svůj, tak to není, jen se snažím nabídnout ti jiný pohled z jiné perspektivy.
    P.S: Ohledně toho Froda se přesně shoduješ s mým bratrem, tomu taky vadí že si Frodo pořád jen stěžuje na to své břemeno a jako hlavní hrdina stojí za houby, ale Bilba prostě může 🙂

  43. Bilbo vs. Frodo
    Tak Bilbovi výrazně pomohl Martin Freeman, protože ho zahrál naprosto skvěle. Elijah Wood mi přišel z hereckého hlediska průměr. Nejsem tedy nějaký odborník na herectví nebo tak něco, ale mám z toho takový pocit jako divák.

  44. to anonym
    Húrinovy děti ve stylu GoT? Ne! GoT je prostě špatná show, to mě nikdo nevymluví, tam je více WTF momentů než v Hobbitovi, navíc chybí často rozpočet. Húrinovy děti nemají obsah na seriál, to je max, ale max když se bude natahovat na dva filmy, ale spíše na jeden. Jako seriál by se dal uživit Silmarillion, jenže to je složitá látka a převést to do seriálu by chtělo skvělé scénaristy(ne tak mizerné jak má GoT) a hlavně obří rozpočet. Dal bych přednost filmovým dětem bez CGI apod. prostě aby to točil jako Pána Prstenu nebo seriálu Silmarillion s obřím rozpočtem jenže to je utopie.

  45. To Tygr:
    Můžeme jen polemizovat jestli raději Froda nebo Bilba, nakonec stejně dojdeme k závěru že je to opravdu věc subjektivního názoru. O to víc, že i jako postavy jsou velmi rozdílní. Frodo se mění, protože je to oběť svého poslání, Bilba formují hlavně zážitky a rozhodnutí, která na své cestě udělá. Froda spíše litujeme, Bilbovi fandíme. Těžko říct, kdo je divácky vděčnější postavou. To ať si každý rozhodne za sebe. Jinak, dle mého skromného názoru, Wood i Freeman zvládli oba své role skvěle (ač Freeman měl před Hobitem více zkušeností než Wood před PP, a to je znát).
    To Trull:
    Ať v kině nebo v TV, další tolkienovky bych taky samozřejmě preferoval ve stylu již natočeného. S filmy to nevidím moc růžově, Húrinovy děti ani Silmarillion nejsou tak všeobecně známé jako PP nebo Hobit, a producenti se jistě budou bát, aby se jim rozpočet vrátil. Húrinovým dětem by i televize slušela, uměl bych si je představit jako 5-6ti dílnou minisérii. Silmarillionu by to v TV seklo taky, ale nic z toho není zrovna levná záležitost a žádné z těchto děl není tak pevně zakořeněno v podvědomí široké veřejnosti, aby mělo studio důvěru v komerční úspěch. A vzhledem k tomu že ten je pro producenty rozhodující, z toho důvodu nevidím ani pro jeden z projektů v nejbližší době zářnou budoucnost. Každopádně myšlenka je to krásná a doufat budu neustále.

  46. To Spike: tak ono to v současnosti není o tom, jestli by se producenti báli nebo ne, ale o tom, že Tolkienovi dědicové na nic dalšího nechtějí prodat práva na zfilmování, protože se jim jednak nelíbí, co PJ z Tolkienových knih udělal, druhak údajně nedostali dostatečný podíl na vydělaném balíku nebo tak něco.
    Alespoň tedy co vím, respektive co jsem tak různě četl a slyšel.

  47. To Tygr
    Samozřejmě i mě je známo, že práva ještě žádná společnost nevlastní a v tom případě je tedy vlastně zbytečné přemýšlet, v jaké podobě by další Tolkienova díla vypadala nejlépe, jak by byla zafinancována atd… Ale co dělat, možná jsem naivní snílek, ale i přes všechna fakta co poukazují na opak stejně tajně doufám že k natočení jednou dojde. Proto už se předběžně automaticky zabývám tím co by, kdy by, jak by a tak. Že se tím moje představy míjí s realitou je asi pravda, ale přeci jen – k čemu by fantasy měla sloužit, když ne k rozvíjení představivosti… 🙂

  48. Re: At jsme radi
    Citace: Nicméně i mě vadí že místo aby někteří byli rádi že něco jako Hobita tu máme, tak jen hází špínu.

    Tohle teda neberu. To kdyz si v restauraci zaplatim dvoustovku za obed a oni mi prinesou slichtu, tak mam byt rad, ze vubec neco mam? Kdyz se u radoby dobrodruznych akci rezu smichem, protoze jsou prehane tak (viz nesmrtelni trpaslici), ze to vypada jako parodie na akcni filmy, tak proste nevidim duvod to prehlizet. Kdyz tam autor nacpe naprosto nesmyslnou love story jen proto, ze potreboval zaplacnout stopaz, tak taky nevidim duvod predstirat, ze se to nestalo. Samozrejme jsou lide, kterym to nevadi. To ale z filmu nedela dobry.

    Pro me je ale hlavni problem jinde. Jackson neudelal interpretaci Hobita, on udelal film o necem uplne jinem, kde Hobbit zabira urcite mene nez ctvrtinu a zaroven tam ten Hobit ani neni cely. Samozrejme, filmy z prostredi Stredozeme, ktere pobavi urcity druh divaku nenarocnou akci, nejsou a priori spatna vec. Commando me take potesilo (opakovane), jakkoliv jde o primitivni strilecku s humorem na urovni zakladni skoly.
    Jenze Jackson ciste propagandisticky zneuzil jmena Hobit, takze diky nemu naprosto pada nadeje, ze by v dohledne dobe nejaky producent venoval penize na skutecne zpracovani. Pritom by na to stacila mozna tretina rozpoctu, ktery mel Jackson, a trocha soudnosti. A to me stve, Jackson nam nenabidnul Hobita, za ktereho mame byt vdecni, on nam ve skutecnosti Hobita ukradl.

  49. To pH
    Znovu: že Hobit má své chyby, to vidí všichni. Někomu ty chyby pokazí zážitek více, někomu méně. Např: Ano, akce je hodně přepálená. To ale lze vidět, když zůstaneme doma, i v některých částech PP, že obyčejný skřet zabije řadového bezejmenného bojovníka bez problémů, ale jeden z hlavních hrdinů sejme takyvýchto skřetů dvacet za sebou. Já nevím, ale podobné situace jsou ve většině akčních filmů (pokud si nezakládají na pseudodokumentární reálnosti) tak běžné, že mi nepřijde nutné zrovna u Hobita to tak zdůrazňovat. “Nesmrtelnost” hlavních postav ve fantasy, sci-fi i obyčejných akčňácích je jevem častým a běžným. Neříkám že tuto konkrétní výtku nemůžeme na Hobita vztáhnout, ze stejného důvodu bys ale musel hanět tak půlku filmů co máš rád, je-li akce a fantastika tvá krevní skupina. Podle mě tohle k sérii tak trochu patří, ta nadsazená akce, a kvůli tomu tedy Hobita shazovat nebudu.
    Dále zmiňuješ “nesmyslnou love story”. To ti brát nebudu, to je téma co kritizuje dost lidí a máš-li s tím problém, je to tvé oprávněné stanovisko. Musela tam ta romance být? Určitě ne. Ale když už budu hodnotit co ve filmu být mohlo nebo nemuselo, za sebe k tomu řeknu toto: ta samotná romance mi nevadí. Sice ji tam dosadil sám pan režisér a všichni víme proč, ale přes to se dokážu přenést. Navíc Evangeline Lilly se mi líbí už od Ztracených a jako elfce jí to opravdu sluší, tak proč ne? Problém vidím jinde. Romance je tam jen tak povrchně načrtnuta a jako love story co někoho dojme je tedy silně nefunkční. Je tam prostě proto aby tam byla. Dle mě ji měl Jackson dát buď nějákou hloubku a smysl, nebo ji vynechat úplně. Ergo nevadí mi ta love story samotná, jen její zpracování a polovičatost. Toť můj názor.
    Sám sebe bych nenáročným divákem, co se chce jen pobavit a ke štěstí mu stačí jen to že je zpět ve Středozemi, nenazval, přesto tvůj čistě kritický postoj nesdílím. Hobit se mi líbí i jinak než čistá “guilty pleasure” záležitost, jako zmiňované Komando. Mohl být Hobit lepší? Dozajista ano. Snad to mohl být i jeden tříhodinový film adaptující JEN knižního Hobita, bez nějákých dějových odboček, rozšíření a vylepšení a mohla to být skvostná podívaná. Ale to se nedozvíme. Máme před sebou TOHOTO trojdílného Hobita. A já můžu v konečném důsledku říct, že se mi, sic s výhradami, líbil. Bez toho, abych z fanouškovství nadržoval, bez zaujatosti, bez toho abych se snažil někomu zavděčit, bez toho abych ignoroval nedostatky, bez přivírání očí a snahy za každou cenu na tom najít alespoň něco dobrého, hobití trilogie se mi v celkovém důsledku líbila. Neskáču nadšením, nevynáším do nebes, ale jsem spokojený. Určitě lepší tenhle Hobit než žádný. Ne proto že “něco je lepší než nic”, prostě proto že se jedná o filmy zábavné a ve výsledku kvalitní fantasy podívanou. Za mě 70% trilogii jako celku.

  50. Hobbit – natahovaný a nakonec uspěchaný!
    Kde je pohřeb? Kde je zastavování se na známých místech cestou zpátky? Kde je oslí můstek s Frodem? Kde je vyjasnění, kdo teda bude vládnout v Ereboru? Atd. atd…?

  51. Klidně bych věřil tomu, že závěr bude rozšířen na prodloužené verzi. Podle mě se Jackson chtěl vyhnout tomu, aby si zase mnozí nestěžovali, jako u Návratu krále, že film má “deset konců” tak ho zkrátil na nezbytné minimum, mimoděk nám tím ale sebral důslednější a důstojnější rozloučení s celou ságou. Ale jak říkám, tohle je jedna z věcí kterou rozšířená verze může bez problémů napravit, když se Jacksonovi bude chtít.

  52. Já za sebe tedy mohu říct, že na to, jak byl konec Návratu krále dlouhý, chybělo mu to nejpodstatnější – to, že konec války se zdaleka neodehrává na bojišti, ale doznívá i daleko od něj. např. přímo v hobitím Kraji. Navíc, pokud kus zabrala tuctová americká líbačka – tleskačka pro Aragorna a Arwen, kllidně tam místo toho mohla být dořešena třeba dvojice Eówyn a Faramir, kteří k sobě našli na konci knihy cestu a poprali se s vlastní rozpolceností.
    Pokud zůstaneme u vztahů a zamíříme přímo k trilogii Hobit, jako holce mi sice nepřišla nepřítomnost jakékoli ženské postavy v knize přímo divná, protože u starších spisovatelů se ženské postavy až tak neřešily ( co se týče Tolkiena, bylo pro mě naprostým překvapením, jak moderně a přitom citlivě pojal v PP postavu Eówyn) ale lhala bych, že mi tam ženský element nechyběl. Ne kvůli genderové vyváženosti, ale čistě proto, že čtenář se v příběhu rád s někým ztotožní, což se děvčeti těžko stane u mužských hrdinů, ať je má rádo jakkokli. Tauriel a Kili se mi líbili a že byl jejich příběh v náznacích, bylo o to lepší. Navíc by tam totiž byli jen tehdy, kdyby jich bylo až až. Tohle bylo pro mě tak akorát, i když netvrdím, že musí mít stejný názor všichni. Romantika uprostřed klasického pohádkového a čistě mužského příběhu. ( A nejsem na tenhle názor jako baba sama, sdílely jsme ho v kině duo.)
    Co si budeme povídat, my holky čteme se sympatiemi i jiné čistě mužské knihy, třeba Hochy od Bobří řeky, jak se pamatuji, ale přesně jsem si tam také všimla každé vedlejší ženské postavy, ať už to byla maminka požadující včasný návrat domů nebo dvě holčiny, které v pokračování převezly kluky na loďce a to vše zabralo asi čtyři řádky z obou dílů 🙂
    Jsem ráda za Hobita ( trilogii) ne jako za z nouze ctnost – prostě se mi líbil. Za to, že se někdo inspiroval klasikou, ale dal do ní i kus něčeho navíc. Pro někoho je to fajn, pro někoho ne. Vždyť vznikají i fanouškovské povídky ke světu JRRT a hodnotí se podle toho, jak moc se přiblížily originálu, ovšem na každé z nich je vidět, jak ten či onen čtenář vidí mistrův svět jinak 🙂

  53. Jediná kritická chyba
    Poté co jsem přečetl všechny ty kritiky, čekal jsem naprostou katastrofu, ale ono to tak není, ten film je dobrý. Spíš to vypadá, že mu spousta lidí nedokáže odpustit, že to není vynikající film. Chyby jsou jasně patrné, ale velká část z nich jsou spíše provařené příležitosti a nenaplněná očekávání, než opravdu těžké chyby. Ale podstata je jasná, spousta lidí šla do kina na geniální záležitost a přišla jen nákladně zfilmovaná pohádka, která si s mírou hlavu neláme.

    Nicméně jedna opravdu kritická chyba tam je. V knize i v trilogii PP to vypadá, že vzestup Saurona je překvapení. Jenomže to dost dobře není možné, když ho klíčové postavy viděly povstat a ani při nejlepší vůli to nevyznívá, že by byl zničen. Tím bohužel Jackson sabotoval hlavní dějovou linii. Nabízí se otázka, co vlastně dělali těch cca 60 let, než zahájili pouť s Prstenem.

  54. Dva mraky
    Už je to nejaky patek,co jsem Tolkiena cetl, ale myslim ze v knižní predloze PP se pise, ze po vyhnani Saurona z Dol Gulduru, Saruman vsechny ujistoval, ze Sauron neni hrozba,kdyz nema prsten (v te dobe po nem zacal touzit a hledat ho).
    Ted uz ale nevim,jestli byli vsichni tak naivni, ze nekontrolovali, jestli se neco nedeje v Mordoru.

  55. to Duncan
    Tak nějak to v knize je. A tam to výborně funguje z toho důvodu, že se vše pohybuje v nejasných náznacích, kdy například Gandalf řekne, že zkoumal nějakou pevnost, kde měl sídlit temný čaroděj a vyvozuje že to byl ve skutečnosti Sauron.
    Jenže když se výkvět mágů Středozemě se Sauronem utká a v podstatě ho tak tak zaženou tak to pak padá představa, že by měli naivně věřit že nebude dost silný. Včetně toho, že poté co se Gandalf potká takhle tvrdě se Sauronem, logicky bude zkoumat každý magický prsten, který potká a nedocvakne mu to až za několik desítek let.

  56. Možná si to blbě pamatuju, ale Saruman byl šéf Bílé rady. A když ve filmu prohlásil, že si Saurona bere na starost, tak mu to ostatní uvěřili a věnovali se svým záležitostem. Možná by stálo za to přečíst si znovu dodatky ke knižnímu LOTR…

  57. Saruman
    Ano a v knize to funguje, nicméně si nevím, že by se v knize Saruman se Sauronem utkali s takto nedobrým výsledkem. Moc si to nepamatuju, ale tam ho vystrandili bez větších problémů – pak je jasné, že věřili Sarumanovi, že je to OK.
    Jenže právě přestřelení té scény v Dol Gulduru vedlo k tomu že už to najednou nefunguje, protože ve filmu Saruman na Saurona nemá, v přímé konfrontaci je to strašlivý nepřítel, u kterého by se mocný mág jako Gandalf těžko spokojil s tím, že je někde za horama a že to asi bude OK.

  58. Dva mraky+kragh
    Souhlas. Taky si myslim, ze v knize byl auron jen slabym odvarem filmoveho. A je to i logicke,kdyz nemel telo ani prsten jako zdroj sve moci.
    To ze Gandalfa v knize vubec netrapil puvod prestenu (kdy presne se o nem dozvedel?), je velka chyba knihy a paradox. Tisic let nebyl ve Stredozemi nikdo, kdo by umel vyrobit kouzelny prsten, pak se jeden objevi a nikoho to nezajima 🙂

  59. Bojoval Gandalf??
    Může mi někdo říct, proč v Bitvě pěti armád nebojovala nejsilnější figurka na šachovnici a to Gandalf? Myslím ve filmu.
    Jak je to v knize? V knize bojuje? V PP bojuje normálně. V Hobbitovi jsem si nevšiml žádné “parádičky”…. děkuji.

  60. To Valery
    Je to samozřejmě každého věc co mu na konci Návratu krále chybělo nebo co se líbilo. Aby tam ale bylo VŠECHNO co by dořešilo osudy všech postav po konci války a uspokojilo to všechny, to by ten závěr musel mít tak hodinu. A film není kniha, ten by to neunesl. Kniha snese stovku stránek i po svém ukončení hlavní dějové linie, ale film je jiné médium a v kině si divák nemůže dovolit dát si pauzu. Já byl celkem spokojen, že se konec už nevěnoval některým postavám bylo pochopitelné a já to musel akceptovat, stejně tak i to že ve filmu se nekonalo žádné Vymetení Kraje. V knize to funguje, ale film by takové druhé vyvrcholení po velké konečné bitvě nesnesl a tříštilo by ho to. Jackson byl v tomto soudný a odhadl správně co jeho snímek ještě snese a co už by bylo moc.

  61. Spike
    Mne treba Vymeteni kraje chybelo. Chapu, ze film se hodne natahl, ale mne ossobne by to nevadilo 🙂

  62. Mi Vymetení kraje taky nechybělo. A nechyběl mi ani Tom Bombadil, naopak jsem se v odpovídající části děje filmu bál, že se tam vynoří ona bytost ve žlutých botách a začne vyřvávat “Hola hou cinky břink !”. Brrr

  63. Ať už mi tyto věci typu Vymetení Kraje či Tom Bombadil chybí sebevíc nebo ne, pravdou je že chápu důvody proč je Jackson opomněl. Pokud tyto pasáže v knize někdo řadil mezi své oblíbené, rozumím tomu že mu ve filmu chyběly, ale vezmu-li to z hlediska plynulosti filmového vypravování a ne co nejvěrnější adaptace, je to takhle lepší. Kdyby ale na dvd byla vyšla fan-edice klidně o několik hodin delší, samozřejmě bych se nezlobil (Vymetení Kraje by bylo ale stejně pasé, když se smrt Sarumana a Grímy přesunula na začátek Návratu krále…).

  64. Re: Chybejici casti
    Mi teda vymeteni kraje chybelo, protoze tim se zavrsila hlavni dejova linie Pan prstenu. Tou hlavni lini jsou totiz hobbitove, kterymi to zacina, kteri se ocitnou v soukoli velkych dejin a konci to dopadem onoho soukoli na jejich maly svet. Ovsem v okamziku, kdy z toho Jackson udelal akci spektakl, tak se mu teziste posunulo jinam a pak mu v _jeho_ pribehu opravdu to vymeteni nechybelo. Takze uznavam, ze to bylo z jeho pohledu logicke.

    I jako milovnikovi LotRa mi moc nechybel Tom Bombadil, do filmu by se nehodil. Ale zaroven strasne lituji, ze nebyl v extended verzi, protoze bych rad videl, jak to stvarni. Ve skrytu duse bych doufal, ze se Jackson inspiruje znamou parodii Bored of the Rings. Tam je totiz Tom Bombadil hulicem (jeho partnerka se jmenuje Hashberry), hobitum nabizi barevne pilulky a musim rict, ze mi to uzasne zarezonovalo s Tolkienovym pribehem. Ja pevne verim, ze Tom opravdu byl stary hippik, ale Tolkien to kvuli spolecenske cenzure nemohl napsat otevrene. A to bych strasne rad videl i ve filmu, mnohem radeji bych se chechtal tomuhle, nez nesmyslnym akcnim scenam.

  65. fferfref
    products for athletes to “nike tn pas cher”:http://www.bonairmax.com make their performance better. And an international venue such as the Olympic Games is undoubtedly the best platform for inspecting product quality. Globally, Adidas’s marketing strategy is the key to world-class sporting events and to build closer ties. In addition to the World Series, the Adidas also sponsors the national team and regions around the world. This is different from Nike which emphasis on sponsoring individual athletes, the latter greater hopes on the success of athletes and role models both inside and outside the performance arena. In the top

  66. To pH
    V tom případě jsme se pochopili správně. Jak jsem psal, ne že bych věci jako Vymetení Kraje nechtěl ve filmu vidět, ale k Jacksonově vizi by se to už jednoduše nehodilo. Tím samozřejmě nemíním režiséra hanět: nevím o žádném režisérovi, který by zvládl natočit film jehož hlavní motiv a dějová linie – tedy zničení Jednoho prstenu, Saurona a osvobození Středozemě – by skončil kolem třetí hodiny, pak další hodinu dovyprávět osudy postav – byť sebedůležitějších – a nabídnout Vymetení Kraje jako druhé finále a přitom udržet kompaktnost filmu jako celku. Možná kdyby se tenkrát PP chopil někdo úplně jiný, a natočil ho úplně jinak, v naprosto jiném podání by to možná nepůsobilo rušivě a do celku to zapadalo. To se ale nedozvíme, musíme se “spokojit” s Jacksonovou verzí. A mám-li mluvit za sebe, jsem za to sakra rád. PP bych jinak vidět nechtěl. I s Hobitem jsem nakonec vcelku spokojený, ale tady se neubráním přemýšlení jak by asi vypadal, kdyby si ho nakonec přeci jen vzal do parády del Toro nebo kdysi také zvažovaný Sam Raimi. To se ale také nedozvíme, jak by Hobit vypadal ve verzi jiného režiséra, který by se na Tolkienův svět díval jinou optikou než Jackson. Máme tu tuto verzi, kterou i přes pár chyb považuji za kvalitně odvedenou práci. Sice k Hobitovi už PJ nepřistupoval s takovou láskou a úctou jako svého času k PP, ale přistupoval k němu alespoň s upřímným fanouškovským nadšením, nebyl to pro něj jenom kšeft za prachy. Na Hobitovi je toto vidět, proto ho ani při nejlepší vůli nemůžu označit jako film jakkoli “špatný”.

  67. Za mě neskutečně utahaná nuda a zabitý potenciál. Dobrý film končí smrtí Šmaka, maximálně sešikováním před Ereborem. Za mě max 40%, víc ani ň.

  68. dwqdswqsdwqsdwqs
    copy. The main benefit of using article rewriting and spinning tools is that they help you generate links that would take months of writing of unique articles to generate. Another benefit is that republishing your “nike tn pas cher”:http://www.usereyey.com articles can help your site get new visitors when people click on the links in your article to seek further information. Many search engines on the other hand frown on you creating and publishing multiple articles that are very similar about the same topic. They consider you to be cluttering up the Internet. Even though spun articles can be highly unique, search engines may in future find ways to stop links from unique spun articles helping your website ranking. If you are looking for good article modifying tools there are many varieties including online and offline spinners and combination spinners and rewriters. You can easily get hold of free spinners,

  69. dfssssadsa
    insert synonyms so that they could conceivably change and publish the nonsensical statement “he plays with the remote control” to “He operas with the far control” just because they are synonyms even though they don’t apply in this case. You should never use an automatic spinner that inserts synonyms in your articles without you specifically choosing them. “nike air max Pas Cher”:http://www.tospfree.com Conclusion: Article rewriting, especially when combined with article spinning is a very effective method of gaining website traffic through the publishing of unique articles for use by other websites and directories. For it to work properly though, you need to use good tools that generate unique readable articles.

  70. dfssssadsa
    insert synonyms so that they could conceivably change and publish the nonsensical statement “he plays with the remote control” to “He operas with the far control” just because they are synonyms even though they don’t apply in this case. You should never use an automatic spinner that inserts synonyms in your articles without you specifically choosing them. “nike air max Pas Cher”:http://www.tospfree.com Conclusion: Article rewriting, especially when combined with article spinning is a very effective method of gaining website traffic through the publishing of unique articles for use by other websites and directories. For it to work properly though, you need to use good tools that generate unique readable articles.

  71. re: dadsadsasa
    Co je to tu za pitomý reklamy!? Pochybuju že TOHLE byť jen okrajově souvisí s tématem! Nevim jak ostatním, ale mě tohle vadí. Šiřte si to laskavě jinde!

  72. Burberry replica handbags outlet for sale
    So, I’m both a fashionista and an actress. And since I’m also the type of lady who deemed herself a [url=http://www.staging.com/index1.html]alexander wang outlet online[/url] princess when she was little (and maybe nonetheless does from time to time), the Academy Awards is the epitome of all occasions for me. Why? All the pretty girls get to [url=http://www.pk-products.com/pk.html]celine outlet store[/url] perform Cinderella – each and every single one of them. And they must – it’s the Oscars. Who cares about the awards, actually? What we’re all dying to see is the best at their best. So, what’s the verdict for [url=http://www.historiadelapintura.com]louis vuitton replica handbags[/url] 2015’s festivities?In a relatively ironic twist, the R4 team has announced on GBAtemp that from September 15th onwards, R4 firmware updates may brick your DS. Why have they been upto Low cost Dior handbags this? Why is it that for a [url=http://www.aministorage.biz/bottom.html]burberry replica handbags[/url] prolonged time no firmware update has come out? Do the R4 crew dislike us? WHHY, R4 crew, Why?Fendi bags then launched the Spy bag in 2005 which resulted in however an additional rage of Fendi have to have bags. All around 2006 the Fendi Business came out with another design and style referred to as B [url=http://www.aoforestersheritage.com/friendly_societies.html]gucci replica belts[/url]. The B Fendi Bags also came in an enormous assortment of leathers and fabrics.

  73. Louis vuitton
    Keeping a sharp eye on the actresses of Hollywood and the models of New York City sets the stage for new trends of designer of 2010. Names like Lindsay Lohan and Jessica Simpson are bringing an a lot more all-natural technique to bags that match both informal put on and wise searching suits.There are numerous designers in the market like “chanel replica”:http://turkishhomesweethome.com handbags, Alexander Wang and John Galliano who have a good deal of blue skinny jeans showcased on their runway. Men and women have a whole lot of “louis vuitton replica”:http://www.aegusahotel.it/offerte.asp bags apprehensions about trying this sort of jeans. They feel that you need to be replica Mulberry handbags really slim in purchase to dress in and look excellent in them. Nonetheless, this is not often the situation. The very best element about blue skinny jeans is that they are a celine outlet online really snug fit and stretch denims can be a very good bet on any individual.Similar to the square, the rectangle encounter has new handbags powerful angles but is longer than it is wide. Soften angles the exact same way by incorporating a gucci replica handbags curvy frame rather than an a lot more square 1. A type with prime-to-bottom depth, like aviators, can help the encounter search shorter. An additional consideration is a wider, a lot more circular frame.Most ladies are really selective when deciding on the wallet. It should be elegant and sophisticated. It need to be manufactured from extremely excellent material like leather. The design and style and shade are quite critical to fit their outfits.

  74. The very best element about blue skinny jeans is that they are a “celine outlet online”:http://www.pk-products.com/pk.html really snug fit and stretch denims can be a very good bet on any individual.Soften angles the exact same way by incorporating a “gucci replica handbags”:http://www.youtube.com/watch?v=mkozhMfLTCQ curvy frame rather than an a lot more square 1. A type with prime-to-bottom depth, like aviators, can help the encounter search shorter.

Zveřejnit odpověď