CRWECON 2008 je na spadnutí

Třetí ročník Crweconu se uskuteční 10.května. V nových prostorách, s osvědčeným programem a jednou skvělou novinkou.

Zatímco intelektuálněji laděný KomiksFEST! cílí převážně na kavárenské povaleče, CRWECON (web) se hrdě hlásí ke geekovským kořenům. Nestydí se navléct si lesklé elasťáky, přes ramena přehodit pršiplášť a vyrazit potírat zločiny proti komiksové gramotnosti. Tomu odpovídá nejen slogan Komiks může být umění… ale nemusí!, ale také program věnující se převážně dění na americké mainstreamové půdě.

Jiří Pavlovský říká: „Nesnažíme se dokázat všem, že komiks je umění. Komiks je pro nás především zábava – a tenhle pocit chceme přenést i na návštěvníky. Crwecon není důstojná akce a dokonce ani není povinné vstupné. Je to akce od fanoušků pro fanoušky. Promítání, přednášky, burzy, galerie, křty,  filmy, prodej českých a zahraničních komiksů a dokonce i figurek a triček, to všechno nemá jiný smysl, než ukázat, že komiks je fajn… a pokud v někom začne poblikávat plamínek fandovství, tak mu ho pomoct rozdmýchat kýblem benzínu.“

Crwecon se z kina Aero přesunuje do staronových prostor klubu NOD (ulice Dlouhá 33, Praha 1), který v minulosti hostil zaniklý comiCZcon. Program se tak může pohodlně rozvalit do více sálů, jeho předběžnou podobu můžete vidět níže. FP by si rozhodně nenechala ujít povídání o X-Menech Granta Morrisona, trochu neobvyklé teorie v podání dua Kopřiva/Pavlovský nabídne Trendspotting, a samozřejmě bychom si odnesli nové tituly, které snad stačí tiskárny vyprodukovat. Jedná se konkrétně o dvaadvacátou Crew², moderní fantasy Fables (překladatel Viktor Janiš se nakonec přiklonil k názvu Mýty), komiksovou adaptaci Gaimanovy populární knihy Nikdykde a nakonec dlouho očekávaný Sandman: Báje a odlesky (překladatel Viktor Janiš se nakonec přiklonil k tomu, že ho opravdu přeloží:) ). Podle posledních zpráv se bohužel zadrhnou Comicsové legendy se třetím Conanem, šikulové v Marvelu poslali nepoužitelnou obálku. A pokud přijdete v kostýmu, máte patnáctiprocentní slevu na většinu titulů.

VSTUPNÍ SÁL:

9 – 10
burza

9 – 18
prodej českých, anglických a polských komiksových titulů, obrazových alb a figurek.

HLAVNÍ SÁL:

10 – 11
X-Meni Granta Morrisona a ti další.

11 – 12
Superhrdinové v bedně

12 – 12
Pauza na kafe a oběd

12 – 14
Star Wars v komiksu

14 – 15
Star Wars v kreslených parodiích

15 – 16
Deset nejzajímavějších komiksů roku 2007

16 – 17
Trendspotting

17 – 18
Mýty – pohádkové peklo

18 – 19
Vydavatelský panel

19 – 20
Vyhlášení ceny Fabula Rasa

20 – 21
Dražba obrazů a kreseb

21 – 22
Filmový rozhovor Stana Lee s Kevinem Smithem.

MALÝ SÁL:
Anime blok

Workshop pod vedením Davida “Zacka” Zachovala… a s případnou účastí katana Martina Němce.
Představení magazínů a časopisů

Fabula Rasa
David „Zack“ Zachoval vysvětluje název první čtenářské ceny u nás: „Vzniklo to jen jako slovní hříčka, ale zalíbilo se nám to. Název naznačuje, že komiks je u nás stále ještě nepopsaný list. Nebo taky, že pracovat na komiksu je práce pro rasa. Můžete si vybrat.“ Rozhodovat o ní mohou registrovaní uživatelé komiksové databáze ComicsDB (web), v kategoriích český/zahraniční komiks, český/zahraniční scénář, česká/zahraniční kresba a publikace roku. Tenhle vánek civilizace je velmi příjemný, můžeme se radovat z nové ceny a zároveň očekávat, k jakým autorům se čeští čtenáři přihlásí… Snad nabídnou tolik potřebnou alternativu k volbám „profesionálních“ porot.