DMZ – Krvavé volby

Šestý díl comicsové série DMZ přináší velký obrat. Uvnitř demilitarizované zóny se totiž chystá obrovská změna. Manhattan byl uznán jako autonomní oblast a tudíž se uvnitř konají první svobodné volby!

DMZ

Je vyhlášeno čtyřtýdenní příměří. Všechny různé strany včetně Svobodných národů a Spojených států amerických s tím souhlasí a důvod je jednoduchý. Jak bylo avizováno dříve, rozhodlo se, že budou uspořádány volby, aby i DMZ mělo vlastního zástupce, se kterým se dá jednat. Oznámí se kandidatura dvou stran… a to je právě chvíle, kterou si vybere Parco Delgado k přerušení sešlosti tisku a pohlavárů.

Smysluplně napadne zasedání, že si pouze nastrkávají své figurky a nejedná se o opravdové volby, protože potom by si DMZ mohlo samo navrhnout své kandidáty. A právě to se pokusí v této knize udělat. Získat místo na kandidátce. Jako populistická senzace to samozřejmě neunikne Mattymu Rothovi, který se rozhodne jako správný novinář celou situaci monitorovat, a je překvapen, když mu začne být Delgado značně sympatický.

Vydrží mu profesionální nestrannost? Je Delgado skutečně hlasem DMZ nebo jen dost vychcanej gangster? A co se stane, až se na scénu dostane Mattyho matka? Na všechny tyhle otázky najdete odpověď uvnitř knihy. Prozradím jen, že titul Krvavé volby si zaslouží.

Osobně jsem k sérii DMZ přistupoval spíš negativně. První knihy ukazují, že Brian Wood umí napsat dobrý příběh, ale pořád tak trochu tápe. Místy chyběla návaznost a někdy zase vynechal nejzajímavější části děje a ty se odehrály někde na pozadí. Ale pořád se série držela kolem toho dobrého průměru. Pátou povídkovou knihou ukázal pravou tvář DMZ a posunul sérii mnohem výš. A konečně, v této šesté knize, v tomto trendu pokračuje.

Dle mého se rozhodně jedná o zatím nejlepší díl série. Nechybí tu napětí ani chytlavý děj. Výborně procházíme příběhem s hlavním hrdinou, sledujeme, jak reaguje na různé situace (a ne vždy bych jednal stejně jako on, ale o tom to není ne? ;)), jak mu jeho práce dokáže ztížit osobní vztahy… A hlavně, jak se více a více stává nejen novinářem, ale také občanem DMZ. Zkrátka je vidět, že Wood se ve vlastním světě orientuje mnohem lépe než na začátku a comicsu to rozhodně prospívá.

Kresba Riccarda Burchielliho je stále stejná. Sovu ponurostí výborně koresponduje s takřka postapokalyptickým městským prostředím, ale zkrátka se mi nelíbí. Nejvíce mi vadí jeho obličeje. Nemyslím si, že výraz „šílená opice prožívající obskurní orgasmus“ by se měl vyskytovat nejméně čtyřikrát na každé stránce. Pokud ovšem vynecháme obličeje a některé pózy, které by zlámaly polovinu kostí v těle, tak je kresba odpovídající ději. A to je hlavní.

Krvavé volby jako kniha zanechají opravdu dobrý pocit a po předchozí knize jsou důvodem nejen proč si v první řadě sérii pořídit, ale hlavně proč v jejím čtení vytrvat. Za mě všechny palce nahoru.

Nakladatel: BB art

Překlad: Martin D. Antonín