Hitman 6 – Lepší zítřky

Hitman je zpátky v Gothamu. Jenže zatímco byl chvíli pryč (modří už vědí), venku se stalo něco nepěkného. Prý jakési zemětřesení či co. Gotham se proměnil v hromadu trosek a prezident Spojených států si jen zamnul ruce a prohlásil, že tohle hříšné město už nespadá pod jeho jurisdikci!

Hitman 6
Hitman 6
Hitman 6
Hitman 6

Je to tak. Série No men´s land svého času otřásla Batmanovým světem. Po zemětřesení neměl kdo hlídat šílence, a ti si vyclaymovali ve zbořeništi vlastní území, kde vládli dle svého šíleného uvážení. Dokonce policie se stala jen jedním z takových gangů. A pochopitelně se to dotklo i té díry, ve které se pohybuje Tommy Monaghan. Ale i když tahle historie zabírá většinu šesté knihy Hitmana, začíná to celé trochu jinak.

Ve městě se objeví přízrak. Tommyho sestra, o které v životě neslyšel. Do toho dne byl sirotek. Najednou zjistí, že jeho matku zabil jeho vlastní otec a že to nebylo nic pěkného. Musí se vypravit až do Irska, aby napravil, co je potřeba. Tento příběh patří k těm nejčernějším, které se v Hitmanovi objevily. Po srandičkách je veta, tady jde Garth Ennis až na dřeň (jako ostatně vždycky, když se v komiksu dostane do rodného Irska). Povídka není pro slabé povahy, ale zároveň patří k tomu nejlepšímu, co v Hitmanovi naleznete.

Po návratu Tommy s nikým nemluví, a tak si nevšimne, že venku nastal konec světa. Když se konečně trochu probere, zjistí, že se mu ve čtvrti usídlili nefalšovaní upíři. Vzhledem k tomu, že Hitmana psali ještě před Stmíváním, jsou tihle panáci přihřátí jen trochu a nejsou zdaleka tak užvanění (i když nakročeno mají slušně). Hitman pochopitelně nechce za sousedy žádné upíry. Natož aby jim dělal poskoka. Poskakovat tu nikdo nebude. Ale tančit v rytmu výstřelů dozajista ano.

A pak je tu ta příhoda s Ringem. Dneska už nikdo nezjistí, kdo z nich je větší tvrďák, ale oba patřili k zabijácké elitě. Celé je to zamotané už proto, že i když jsou Tommy a Ringo kamarádi, tady jde o pistolnickou prestiž a navíc ještě o ženskou. Vlastně o dvě. Jak se do toho dostanou ženské, jsou i pistolníci u konce s dechem. Když se k ženským přidá čínský vodouch, což je podivná zpotvořenina vodníka a elektrického úhoře, jde opravdu do tuhého a nejen vám při čtení polezou oči z důlků.

Takhle špatně na tom Hitman ještě nebyl, a to si zajisté všichni dobře pamatujeme, v jak hrozných splašcích se již tolikrát ocitl. Pro zlepšení nálady vám možná můžeme prozradit, že po všech problémech začne Hitman nakonec randit s opravdovým a nefalšovaným lvem. Je to pašák.

A pašák je i Garth Ennis, který šestým dílem míří k velkému finále. Už nám zbývá jen jedna kniha, a Hitman již nebude více. Respektive dostali jsme se k okamžiku, kdy všechny ty série, o nichž jsme se zoufalstvím v hlase tvrdili, že je nikdy nedovydávají, najednou končí. Podobné je to s Preacherem, Sandman už si svoje taky prakticky odkroutil… Nakladatelé si oddechnou a otevřou špiritus, čtenář a fanoušek bude mít sice celou sérii, ale těšit se už nebude na co. Žádný další Hitman nebude.

První díl Hitmana vyšel v roce 2004 a patřil k jedné z nejranějších sérií, do kterých se Crew pustila. Léta před tím o něm psala na stránkách Crwe, kde Jiří Pavlovský vysvětloval, jak skvělý autor Ennis je. A vysvětlil to dobře, protože dnes Garth patří nejen mezi nejoblíbenější akční autory komiksů ve světě, ale dokonce i u nás, v Česku, což ho určitě velmi těší. John McCrea je u nás známý především a jenom díky Hitmanovi (krom toho má na svědomí pár kraťasů v egmontím Marvel Heroes), ale i přes to ho mají Češi určitě rádi, protože bez něho by Hitmanův úšklebek nebyl nikdy takový.

Šestý díl se od ostatních liší hlavně pojetím. Končí nejen série, ale i legrace. Ennis se rozjel na plné obrátky a vytahuje na své hrdiny jednu nepěknou věc za druhou a nedává jim oddechový čas. Z bohapusté střílečky se místy stává existenciální drama, což nemusí vyhovovat úplně všem. Vtip se neztratil úplně, ale humor je chvilkami dost šibeniční. Hitman už nesedí u piva a neusmívá se. Hitman jde nakopat zadnice dalším neřádům.

Přichází velké rodinné setkání. Tommy Monaghan zjistí, že mu Sean Noonan a sestra Concepta celý život lhali. Tommy totiž pochází z početné rodiny a jeho sestra a otec jsou stále na živu! Aspoň prozatím. Po krvavém rodinném srazu se Tommy uchýlí do kostela, kde mu král upírů nabídne kšeft, který se prostě nedá odmítnout. A aby toho nebylo dost, tak konečně přijde chvíle, kdy se ukáže, kdo je v Gothamu rychlejší – Tommy nebo jeho kámoš Ringo Chen… nebo snad sadistický mutant z Číny? (anotace)

• Scénář: Garth Ennis
  • Kresba: John McCrea
  • Překlad: Šimon Španihel