Wonder Woman: nový začátek série je krvavý

Zaplést se s bohy do jejich intrik a her je pro smrtelníka téměř jistě rozsudek smrti. Ani pro princeznu Amazonek to však nebude procházka růžovým sadem. Wonder Woman je totiž nucena čelit nejen velice rafinovaným protivníkům, ale i vlastní minulosti.

wonder woman 1: krev

Na osamělé farmě kdesi ve Virginii se objeví dva krvežízniví kentauři, kteří jdou po krku zdejší obyvatelce – Zole. Nejsou to však jediní neobvyklí hosté. Chvíli před nimi totiž dorazil i Hermés, aby Zole sdělil, že čeká dítě se samotným Diem a je tak trnem v oku fanaticky žárlivé bohyni Héře. Chronicky podváděná manželka baží po dívčině krvi, naštěstí se však Zola dostane pod ochranu Wonder Woman. A aby té legrace nebylo málo, Zeus, jenž má za veškeré to pozdvižení víceméně zodpovědnost, není k nalezení. Vše nasvědčuje tomu, že na tomto světě dále jen sbírá neomluvené hodiny. O volný post tak okamžitě usilují nejen Diovy povedené děti a žárlivá manželka, ale i bratři. Nebeský trůn je zkrátka žádanou komoditou. Machinace všech zúčastněných řádně míchají dějem, sama Diana se nakonec ve snaze ochránit Zolu do jedné intriky zaplete – hrát s bohy jejich vlastní hru ovšem může být dost ošidné.

Nový restart Wonder Woman dostal v roce 2011 na starost scénárista Brian Azzarello, kterého nejspíš znáte jako autora úspěšné série 100 nábojů, podílel se také na několika komiksech Batmana či Hellblazera. Své úlohy se zhostil se ctí a prvním dílům komiksu Úžasné ženy dal do vínku kopu akčních scén, kde nešetřil krví. Skvělý díl práce odvádí i ilustrátor Cliff Chiang, jehož kresba je jedním slovem úchvatná. Scény jsou propracované do detailu a vévodí jim výrazné, ostré linie a skvělá barevná kompozice, která podtrhuje příběh a vytváří tu správnou atmosféru. Poslední dva sešity ilustrované Tonym Akinsem už této kvality nedosahují, změnu zaregistrujete okamžitě – kresba i barvy působí mnohem obyčejněji, nemají ten správný náboj, který příběhu dodával právě Chiang.

Vyprávění se může zdát místy nečitelné. Ani důležitá informace často není řečena explicitně, ale jen náznakem. Je proto nutné soustředit se na všechny detaily, jinak se budete muset v textu vracet. Obzvlášť v závěrečné části čtenář občas může ztrácet přehled o tom, co se vlastně děje. Svět řeckých bohů se střetává s realitou a pořádně u toho létají třísky. Komiks uvádí na scénu množství postav z řecké mytologie, které jsou zatím spíše načrtnuté, nedozvíme se o nich nic příliš do hloubky. Ačkoliv to může být i záměr, nevíte tak, co od nich máte čekat. Dokonce i Wonder Woman (až na pár zadumání nad svým původem) je představena především ve své akční podobě – ne že by to bylo na škodu, bojové sekvence jsou totiž skvělé. Od začátku příběh sviští rychlým tempem, které neustoupí až do již zmiňovaného, lehce chaotického závěru.

Jak se dalo předpokládat, komiks má otevřený konec, takže na to, jak dobrodružství Wonder Woman dopadne, si ještě chvíli počkáme. Každopádně i když lze na vyprávění najít nějaké ty mouchy, je jasné, že to pravé teprve přijde, protože Wonder Woman 1: Krev byla jen zahřívacím kolem. Komiks však rozhodně dělá čest svému jménu, v krvi byla Wonder Woman namočená až po lokty a rudá se rozlévala i po nejedné stránce komiksu. Zdá se tedy, že série má slušně našlápnuto do budoucna, a i proto by milovníkům sexy Amazonky neměla v knihovničce chybět.

80%
  • Wonder Woman 1: Krev
  • Scénář: Brian Azzarello