Andělé noci – Lili St. Crow

Co když vedle toho „našeho“ světa existuje ještě jakýsi „Skutečný svět“, plný nočních děsů a příšer, jako jsou upíři, vlkodlaci či poltergeisti, kteří nás neustále ohrožují? Naštěstí tady máme partičku dospívajících sexy lovců, která se – spolu s několika dospělými, aby se neřeklo – stará o naše bezpečí. Dru Andersonová, hrdinka tohoto příběhu, je dcerou právě jednoho takového lovce a spolu s ním zbavuje svět problémů…

Andělé noci

Většina šestnáctiletých dívek řeší jen šminky, kluky a momentální módní trendy. Dru Andersonová k nim však nepatří, i když šestnáct jí je. Místo lesku na rty totiž v tašce nosí pistoli a občas i nějaký ten granát. Za svůj poměrně krátký život toho zažila ažaž… Jako jedna z mála lidí totiž ví o Skutečném světě. Jak by taky ne, když její otec je lovcem příšer, které z něj pocházejí. Matka jí umřela, když byla ještě malá, babička ji brzy následovala, a tak se není čemu divit, že je Dru trochu drsnější, než obvykle dívky bývají. To víte, lovec vlkodlaků vás asi nebude učit vyšívat, že. S jehlou a jemnými slovy to tedy moc neumí, zato docela obstojně ovládá zbraně. Nedá se říct, že by byla se svým dosavadním životem vyloženě nespokojená, ale vždycky je něco, co se může podělat. Jenomže když vám jednoho krásného rána do kuchyně vtrhne rozkládající se zombie, která nechce nic menšího, než vás zabít, a vy, šestnáctiletá vystrašená holka, ji musíte vlastnoručně zastřelit, to už taková sranda není. A co teprve, když zjistíte, že ta zombie, které jste zrovna z hlavy udělali cedník, byl váš táta a vám po něm nezbylo nic víc než mastný flek na koberci. Kdo by nezačal panikařit? A tak Dru zůstala úplně sama mezi upířími tesáky a ostrými drápy vlkodlaků. Teď už musí být všem jasné, že ona není jen tak obyčejný člověk…

Andělé noci jsou další z mnoha paranormálních romancí, které v poslední době zahlcují trh. Ze spousty lesklých obálek na nás v knihkupectvích hledí mladé modelky, slibující strhující dobrodružství plné nadpřirozena. Všechny příběhy tohoto typu jsou si však velmi podobné, mají určitý koncept, kterého se věrně drží i tato kniha. To znamená – mladá, dospívající hrdinka, která není tak úplně obyčejná, má určité nadpřirozené schopnosti, díky kterým se dostane do průšvihu. Přidejte k tomu upíry a vlkodlaky a příběh je na světě. Ještě nesmíme zapomenout na několik zástupců opačného pohlaví, nejlépe by měli být dva, jeden tajemný a sexy a druhý trochu neohrabaný, „kamarád do nepohody“, čímž vznikne zajímavý milostný trojúhelník, který nesmí v žádné pořádné paranormální romanci chybět. A nechybí ani zde.

První věcí, která čtenáře okamžitě po otevření knihy praští do očí, je slangová řeč, kterou je celá kniha napsána. Někteří čtenáři však tento styl mohou vítat, navíc tomto případě se naštěstí k příběhu a zejména k hlavní hrdince, z jejíhož pohledu jej sledujeme, hodí a má své opodstatnění, takže nepůsobí příliš rušivě a nepřirozeně.

I přesto, že jsou Andělé noci inspirováni jinými příběhy z tohoto žánru, nepostrádají překvapivé momenty. Kniha má spád, je čtivá a zábavná, nelze jí upřít ani akčnost a napětí. Od samotného počátku je čtenář vtažen do děje a šokován. Akční bitky se zombie, upíry a vlkodlaky jsou prokládány hrdinčinými emocionálními výlevy, které jsou zábavné a dodávají příběhu potřebný humor Jen díky bohu, že těch romantických momentů a zamilovaných pohledů je zde poskrovnu a opravdu převládá spíše akce. Chování Dru je dokonce v rámci možností i logické.

Andělé noci patří k tomu lepšímu, co nám paranormální romance můžou nabídnout. Zábavný, svižný a napínavý, i když občas předvídatelný příběh, který dokáže vtáhnout, se sympatickou hlavní hrdinkou. Ovšem za předpokladu, že je vám -náct nebo máte podobné příběhy v oblibě. Není totiž možné čekat složité zápletky a množství postav s propracovanými charaktery. Příběh je přímočarý a Dru se svým přítelem jsou prakticky jedinými postavami, které mají v knize prostor. Dospělému člověku by jejich myšlenkové pochody a činy připadaly směšné. Mladší čtenářky si je jistě během chvilky oba oblíbí, stejně jako celou sérii, jejíž další díl by měl vyjít koncem tohoto roku.

Skutečný svět je plný hrůz. Jen se zeptejte šestnáctileté osiřelé holky Dru Andersonové, drsňačky, která sama sejmula slušnou porci padouchů. Je ozbrojená, nebezpečná a připravená nejdřív zabíjet a teprve pak se ptát. Takže jí chvíli potrvá, než přijde na to, komu může důvěřovat… Dru Andersonová je „divná”, kam až její paměť sahá. Cestuje s otcem od města k městu a loví strašidelné noční potvory. Je to zvláštní život, ale dobrý – dokud všechno nevybouchne v ledovém, zchátralém městě v Dakotě, když se jí kuchyňskými dveřmi vláme do domu hladový zombie. Osamocená a k smrti vyděšená Dru se ocitne v pasti, a bude potřebovat veškerý svůj důvtip a zkušenosti získané při tréninku, aby vyvázla živá. Příšery se rozhodly oplatit svým pronásledovatelům stejnou mincí, a tentokrát je na pořadu dne Dru. Šance na přežití? Mizivá až žádná. Pokud nevydrží do svítání, je po všem… (Anotace)

• Autorka: Lili St. Crow
  • Překlad: Gisela Kubrichtová
  • Série: Andělé noci 1