Bez dechu: Krátký návrat do světa Drakií

Azurka, drakie, která miluje vodu, odjíždí s rodiči na dovolenou. Je to zároveň jakýsi test, zda dokáže žít mezi lidmi a neprozradit se. Jenže ani takovýhle úkol se neobejde bez problémů, kdy hrdinka při nehodě zachrání dívku a zároveň potká kluka, který však nepatří mezi drakie. Právě tenhle okamžik Azurce zamíchá životem víc, než původně čekala.

Jordanová Sophie: Drakie 3.5 - Bez dechu

Bez dechu je novela, ve které se spisovatelka tentokráte zaměřila na Azurku, kamarádku Jacindy. Právě díky ní se pomocí flasbacků dozvídáme o Jacindě z jiného úhlu pohledu, i když velmi minimalisticky. Nicméně právě Azurka se od své kamarádky liší tím, že není tak bojácná a nevrhá se do všeho po hlavě, což se projevuje na všech jejích rozhodnutích. Nechce si v životě dělat zbytečné problémy, ale i tak se jim nevyhne. I když ne vlastní vinou. Právě na dovolené proto utíká k jezeru, kde si užívá kouzlo vody, a zde potká partičku mladých lidí, kteří si taktéž užívají krásné letní dny. Jedná se o Tatea, jeho sestru Annu, Taylora a Hayley. Právě jeho sestře Azurka zachrání život, a tak se spolu seznámí.

Drakie 3,5 – Bez dechu je příjemné a svižné čtení, které potěší všechny příznivce těchto příběhů. Na 118 stránkách dokázala Sophie Jordanová nemožné a na tak malém počtu stránek přiblížila Azurku barvitě, takže se konečně dostáváme do světa drakií i z jiného úhlu pohledu. Zároveň se čtenář seznamuje i s hrdinčinými rodiči, kteří na čtenáře působí příjemněji než ti Jacindini – sice mají o svoji dceru strach, ale nechají jí ji jednat podle svého. Řídí se totiž heslem, že ji musí nechat udělat vlastní chyby, z kterých se pak poučí. A to se krásně projeví v jisté situaci, kdy jí dají volnou ruku.

Sophie Jordanová v pěti bodech

1. Vyrostla v Texasu, momentálně bydlí s manželem a dcerou v Houstonu.
  2. Sedm let učila na střední škole literaturu.
  3. V USA je známá především svými historickými romancemi.
  4. Když zrovna nepíše, ráda vaří a vymýšlí nové recepty.
  5. Neustále popíjí nezdravé kofeinové nápoje – mezi její nejoblíbenější patří latté a dietní cherry kola.

Sophie Jordanová přináší starý příběh okořeněný „novou“ postavou. Vždyť Azurku zná čtenář z Jacindicných dobrodružství a ví, co má čekat. Pro fanoušky ovšem bude novela Bez dechu i tak vítaným návratem do světa Drakií a jejich zvyků, které tu autorka popsala z čerstvé perspektivy. Jakmile se totiž ocitnete na konci knížky, budete ji zavírat s povzdechem, že v jistém okamžiku se mohla autorka klidně rozepsat a napsat plnohodnotný román.

60 %
  • Madeleine Rouxová: Asylum (Asylum 1)
  • Jota, 2014