Čarodejnice z bažin I – Baron dEscarlat – Garen Jean-Pierre

Právě vyšla první část posledního avizovaného příběhu ze série Mark Stone.

Garen Jean-Pierre - Čarodejnice z bažin I - Baron dEscarlat     Vcelku standardní dobrodružný děj je umístěn na planetu, vývojově odpovídající zhruba našemu 12.-13. století. Hlavní hrdina Yvain, znamenitě vycvičený bojovník, je okolnostmi vtažen do války proti barbarům. Díky svým bojovým kvalitám se brzy vyšvihne na post zástupce vrchního velitele a jeho netradiční taktika sice umožní odrazit útok barbarů, ale zároveň vyvolá odpor mezi tradicionalisty, kteří lpí na rytířských eposech a nepříliš inteligentním pojetí rytířské cti.

Proti jiným příběhům ze série Mark Stone je v ději minimum fantastických prvků, výsledek připomíná spíše mírně podprůměrnou fantasy. Nejmarkantnějším prvkem je řád křišťálu, vsazující svým přívržencům do čela  zmíněný nerost. S jeho pomocí zvyšuje fyzické a psychické schopnosti a získává bez prodlení aktuální informace. Dalšími z fantastických jevů jsou inteligentní bažina, oplývající velmi zajímavými vlastnostmi, a způsob “narození” hlavního hrdiny.

Nosným pilířem děje jsou bitvy, souboje a intriky ve stylu starých filmů s Jeanem Maraisem, je však příliš zjevné, že jde jen o část příběhu, a nelze učinit konečné hodnocení, dokud nevyjde zbytek. Už nyní lze ale konstatovat, že ani toto dílko nevystoupí z kategorie “vlakového čtiva”, i když ve své třídě bude zřejmě patřit k tomu lepšímu.

Redakční práce je tradičně solidní, stejně jako obrázek Petra Bauera na obálce. Pro sběratele je připojen i seznam všech vyšlých titulů z řady Mark Stone, možná by v příštím svazku mohl být  doplněn o seznam řazený podle původních dat vydání originálů.