Drakův meč – Rowley Christopher

Nedávno vyšel na trh druhý díl knihy Bazil Zlomený Palcát s názvem Drakův meč od autora Christophera Rowleye. Popisuje příhody dragonýra Relkina a jeho druha v boji a přítele draka Bazila.

Rowley Christopher - Drakův meč

Celá kniha stejně jako předešlá je podle mne napsaná velmi strhujícím způsobem. Popisuje začlenění nového zeleného divokého draka jménem Zelený Purpur, jeho nevrlou povahu a začlenění do kolektivu ostaních draků a lidí. Relkinova legie spolu ještě s druhou jsou vyslány do dalekého Ourdhu aby tamějšímu vládci pomohly s potlačením povstání vedeného Mágy z Padmasy. Mágové si uvědomují že proti drakům musí postavit odpovídajícího nepřítele, který se stejně nakonec ukáže nedostačujícím. Jde o Krvavé Golemy stvořené z hlíny a lidské krve. Mají obrovskou sílu ale malou pohyblivost a nulovou inteligenci. Po velmi krvavé bitvě v Ourdhu, při níchž bojovaly obě legie Argonathu a které následně zachránily celou situaci a prohru obrátily ve výhru se projevila síla draků proti zfanatizovanému davu bez disciplíny. Již v té době věděli že stojí proti Kultu Sephise který se vydává za boha. Následně se snaží naši hrdinové přežít obléhání v hlavním městě Ourdhu proti mnohonásobné přesile. Aby toho nebylo dost tak docházejí zásoby a musí čelit ještě intrikám samotné skorumpované šlechty. Mágové jsou ke konci opět šokováni odolností a houževnatostí draků kteři to neustále znovu a znovu prokazují i během závěrečného souboje. Celým příběhem ještě prochází mocná čarodějka Ribela královna myší a již známá Lagdalen adeptka na čarodějku. Která se ovšem ze začátku téhle cesty nechce ani zůčastnit. Nakonec ji do Ourdhu vede povinost.

A jak jsem již jednou napsal kniha na mně udělala očekávaný dojem. Vřele doporučuji.

Napsal Brim