Dvojí spravedlnost – Patricia Briggs

Vlkodlaci nedávno vystoupili z věčného ukrývání a odhalili se tak široké veřejnosti. Všichni počítali s tím, že bude velice těžké ostatní ubezpečit o tom, že jsou přece taky jen lidmi a že s nimi mohou žít, aniž by byli postaveni mimo zákon. Proto je teď mimořádně důležité, aby se všichni vlkodlaci chovali podle pravidel a zbytečně na sebe nepřitahovali nechtěnou pozornost, která by měla špatný vliv na vývoj událostí. Někteří s tím ale stále mají problém…

Dvojí spravedlnost

Od toho je tu ale Charles, syn maroka a vládce vlkodlaků Brana, aby se o problémové vlky postaral. Často se tak vydává na pracovní cesty, na které ještě donedávna bral i manželku Annu. Od té doby, co ho začali pronásledovat duchové jeho obětí, se však od ní začal vzdalovat a rozhodl se ji raději nechávat doma, aby jí nepřidělával starosti. Anna si je ale stejně samozřejmě dělá, protože na svém druhovi vždy pozná, že je něco v nepořádku. Proto je po domluvě s Branem poslána na pomoc FBI s případem sériového vraha, který se pustil i do vlkodlaků, a Charles, aby měl na práci něco jiného, odjíždí s ní jako její ochránce.

Příběh Dvojí spravedlnosti je snad ze všech třech knih ze série nejzajímavější. Opravdu se totiž dostáváme k pořádné záhadě, a je jí dán veškerý prostor, takže se v ní autorka rozhodně nemusela v zájmu záležitostí kolem odhalení vlkodlaků držet zpátky. Briggs se rozhodně musí nechat, že detektivní zápletky jí opravdu jdou. A když vezmeme v úvahu, kolikátá je to kniha ze stejného prostředí, je třeba ocenit, že je příběh stále svěží a zajímavý. Pořád se tu něco děje, ale v žádném případě se v něm neztrácíte.

Anna za ty tři knihy urazila obrovskou cestu, nejen ve svém životě, ale hlavně jako osoba. Ze zneužívané vlčice se stala silná a odhodlaná žena, která je schopná se jako jedna z mála opravdu pohádat i se samotným marokem a vyváznout z toho živá. K tomu jí značně napomáhají vlastnosti a schopnosti omega vlčice. V její přítomnosti jsou totiž všichni vlci klidní, relativně v pořádku a chtějí se o Annu postarat za každou cenu. I tak je ale debata s Branem pro ni něco naprosto mimořádného a vyžaduje to spoustu odvahy a síly. Je tedy jasné, že když si Anna za něčím stojí, a hlavně když se to týká jejího druha, je rozhodnutá udělat všechno, co je v její moci.

Dvojí spravedlnost táhne hlavně detektivní zápletka, v níž je sice pár hluchých scén, ale jako celek je velice dobrá a skvěle napsáná. Kniha je také o opětovném sbližování Anny s Charlesem, které se do ní autorce povedlo šikovně zakomponovat. A díky tomu, že je příběh vyprávěn jako vždy z pohledů více hrdinů, rozhodně nepřicházíme o zajímavé myšlenky, které má každá postava. Kniha je tedy vlastně bezproblémová, čte se skvěle a vytknout se jí dá snad jen její délka. Pár stránek navíc by totiž velice potěšilo nejednoho čtenáře.

Poté, co vlkodlaci vystoupili na veřejnost, si nemohou dovolit negativní publicitu. Přestupky, které by se v minulosti daly přehlédnout, musí být nyní tvrdě potrestány. Napětí ze špinavé práce, kterou Charles pro otce odvádí, si na něm vybírá krutou daň. Hrozí, že z kata se stane odsouzený… Smečce proto přijde vhod, když ji FBI požádá o pomoc s případem sériového vraha. Charles a Anna jsou vysláni do Bostonu, v naději, že Charlese nová práce zklidní. Oba brzy zjistí, že nejen poslední oběti byli vlkodlaci. Někdo si vzal na mušku jejich druh. A Charles s Annou ze sebe udělali zřetelný cíl… (anotace)

• Dvojí spravedlnost
  • Autorka: Patricia Briggs
  • Překlad: Kateřina Niklová