Ivana Kuglerová – Stezky krve

Opět jsem utratil tříměsíční kapesné za knihy. Jednou z nich bylo dílko korunní princezny české fantasy Ivany Kuglerové. Většina z Vás si její povídky možná pamatuje ze Zbraní Avalonu, Mloka 2000 nebo Dechu draka, kde už před několika lety vzbuzovala nemalý zájem…

KUGLEROVÁ Ivana - Stezky krve Stezky krve jsou její první knihou a nutno podotknout, že vydařenou. Jednoduchý klasický příběh vypráví o partyzánském boji bývalé královy armády proti despotickému uchvatiteli trůnu. Je to možná typická hrdinská fantasy, která nepřináší do žánru nic nového, svým zpracováním si však zaslouží pozornost. Čím se tedy odlišuje od ostatních? Nejpatrnějším rysem této knihy je bezesporu krev, přesněji řečeno potoky krve.

Dlouho jsem nedokázal uvěřit, že žena, to něžného pohlaví, dokáže psát tak děsivým způsobem . Je pravdou, že u některých autorů se slovní spojení jako rozdrcená lebka, stříkající tepna nebo vyhřezlá střeva objevují poměrně často, ve Stezkách krve je to však příliš i na mne. Pokud zrovna neprobíhá jedna z četných bitev, autorka alespoň barvitě vylíčí skon mladé srnky pod zuby vlků nebo obětování mladého hřebečka bohu Svarožičovi. Vše je pochmurné, osud nejistý a postavy cítí, že někdo shůry tahá za drátky jejich životů. I samotní hrdinové jsou velice zajímaví. Hlavní postava tu není jen jedna, je jich hned devět ( plus mínus dvě) a každá postupně posouvá příběh dále. Ze začátku je sice hrozně těžké vyznat se v jednotlivých jménech lidí a bohů, ke konci však větší počet postav představuje vítanou změnu, oproti jiným knihám.

Neřekl bych, že se jedná o román, lépe by vyhovovalo označení opravdu dlouhá povídka. Sami poznáte, že Kuglerová ještě nemá s delšími celky tolik zkušeností, ale její druhou knihu si rozhodně nenechám ujít. Předním českým tvůrcům fantasy roste velice kvalitní dorost, máte-li proto pár zbytečných peněz, rozhodně investujte.

Wotan Blade