Kliatba – King Stephen

Horror, který vyšel jen na Slovenku a u nás se ho fandové ještě dlouho nedočkají

King Stephen - KliatbaNovela „Kliatba“ , v originálu The Thinner, je jedna z knih , které King vydal pod pseudonymem Richard Bachman. Tento pseudonym King používá jen tehdy, jak sám říká: „.. když to má být obzvlášť nechutný příběh, pod který se stydím podepsat svým pravým jménem“. Ale kromě novely Running man toto pravidlo neplatí. Hrůzné je pomalu vše, co kdy napsal.

Příběh Billa Hallecka , obtloustlého právníka, ctihodného občana města Fairview , začíná  při dopravní nehoda, při které přejede starou cikánku, která namístě zemře. Jen dva tlumené nárazy „bum, bum“ a trocha krve na čelním skle. Jde o nehodu z nedbalosti s následkem smrti. Jde o těžký zločin, ale jde také o pouhou toulavou cikánku, a to se v maloměstě nepovažuje za zločin. Není divu, že soudce i šerif Billa osvobodí a případ zmizí at acta. Tak to přece ve světě slušných lidí chodí. Ale takto nechodí u kočovných cikánů. Ti jsou zvyklí, že se na ně koukají přes prsty a vždy se nejde nějaký zákon, nebo vyhláška, které je vypudí z města. Ale odpustit vraždu, to je už příliš. Tak se dostává ke slovu jejich spravedlnost – prokletí. Vůdce cikánů Lemko sešle na Billyho, soudce i policajta prokletí, které znamená jediné – SMRT. A nejde o nic příjemného. Po osvobuzujícím soudu si na Billyho před budovou počká Lemko, jemně se dotkne jeho tváře a zašeptá: „ zhubneš“. Tak tak začíná pomalá smrt úspěšného právníka. To stejné, ale v jiné podobě čeká i na soudce a šerifa.

King rozvíjí příběh pomalého umírání, ve které využívá své perverzní fantazie ve své obvyklé obludnosti. Příběh člověka, který se snaží celý život zhodit pár kil, a teď hubne rychleji než kdokoliv jiný. Zpočátku je to celkem příjemné. Ale pak se začíná objevovat nervozita, která nakonec pramení ve strach z rakoviny a později z psychické lability. Rodina se pomalu rozpadá, přátelé ho opouštějí a najednou je člověk nepochopený a osamocený v boji o život.