Krev čarodějnice II – Zelený obláček – Garen Jean-Pierre

Poslední díl předlouhého seriálu Mark Stone konečně dorazil ke svým příznivcům a vedle příběhu nevalné úrovně (opět bez Marka Stona) přináší několik dalších překvapení.

Garen Jean-Pierre - Krev čarodějnice II - Zelený obláček

Samotné vyprávění začíná stručnou rekapitulací  obsahu minulého dílu. První cca 2/3 příběhu popisují pátrání Torkena a jeho přátel po skrýši generála Morsika v místní džungli plné všelijakých nemilých (převážně velmi hladových) překvapení. V průběhu výpravy dojde k objasnění některých podivných jevů (stojí za nimi Czissové, podivné energetické bytosti). Druhá část víceméně shrnuje další Torkenův vzestup na společenském žebříčku po návratu z výpravy, zpestřený likvidací několika spiknutí.

Celkově lze tento díl hodnotit shodně s minulým – jako osnovu pro schopnějšího autora, který by na tomto hrubém základě mohl vytvořit více než obstojné dílo. Pro Garenovu sérii poslední dobou obvyklá a zoufale amatérsky podaná směs sexu, oblud, soubojů a intrik dostačuje právě tak ke konzumaci v MHD. Ukončení příběhu je totálně nevydařené. Působí dojmem, že vyprávění zde bylo násilně přerušeno (asi aby nepřekročilo nasmlouvaný počet stran) a uzavřeno nejrychlejším možným způsobem.

Ač hlavní část obsahu této publikace nestojí za mnoho, podařilo se mi nalézt i několik kladů. Prvním je tradiční Bauerova ilustrace na obálce, která (snad poprvé) věrně ilustruje jednu scénu z děje. Druhým kladem (i když hlavně pro sběratele) je kompletní seznam dosud vydaných dílů série Mark Stone včetně pořadí, v jakém ve Francii vycházely originály. Konečně je tedy možno celou sérii seřadit tak, aby na sebe jednotlivé díly časově navazovaly. V této souvislosti vychází najevo, že poslední čtyři díly celé série a 44. díl (poslední se Stonem v hlavní roli) ve Francii nevyšly. Čtyřiačtyřicítka ještě měla jakous – takous úroveň, poslední čtyři díly byly v souhrnu natolik mizerné, že by asi jinak vyjít nemohly.

To třetí bude kladem asi jen pro skalní příznivce nezničitelného kapitána Stona. Jde o v závěru svazku umístěnou informaci o reedici některých starších dílů (první bude Astronef Merkur) a zahájení vydávání druhé série příběhů Marka Stona (osobně) v druhé polovině roku 2002. Nezbývá než doufat, že budou lepší než to, co v téhle sérii vycházelo  posledního půl roku.

Mimo jakékoliv hodnocení je redakční práce – je mnohem lepší, než si kniha svým obsahem zaslouží.