Mark Stone 53 – Záhadné lovkyně – Jean – Pierre Garen

Máme tu nové číslo seriálu Mark Stone. O nezničitelném hrdinovi zde opět není ani slovo, ale přesto zapadá do “jeho” řady příběhů. Vypráví totiž o původu Tora z rasy Kralů a první pacifikaci amazonek ze Swizu.

Jean - Pierre Garen - Mark Stone 53 - Záhadné lovkyně     Vlastní příběh je prostý, v řadě bodů využívá principy popsané v příběhu “Genetická  paměť”. Kmen lovců doby kamenné najde po jakési pohromě novorozeně a jedna z žen se ho ujme. Dítě v její péči vyrůstá a ve chvíli, kdy je kmen napaden záhadnými lovkyněmi cizí, vysoce vyvinuté civilizace, se začnou projevovat jeho skryté vlohy. Adoptivní matka je útočnicemi zlikvidována a malý Tor musí přežít, jak umí. Různými “vynálezy”, které se mu “objevují” v hlavě zajišťuje postupně blaho kmene a daří se mu odrazit několik nájezdů lovkyň, než je sám uloven….

Příběh s obligátním koncem nijak nevybočuje z řady standartního čtiva, i v této řadě patří spíš ke slabšímu průměru. nejvíce patrné je to v jednání lovců a amazonek. Pralidé jsou příliš civilizovaní, příslušnice “vyspělé” civilizace se chovají natolik primitivně, že by to dokázalo pohoršit i normálního smrtelníka, natož nějakou zavilou feministku. Naštěstí to v téhle kategorii “literatury” těžko někoho skutečně znechutí, neboť dané vzorce chování zapadají do příslušné kategorie čtiva. Obálka s obrázkem Petra Bauera je svým způsobem tradiční, Až na drobné detaily celkem odpovídá jisté scéně z děje.

V zásadě lze danou publikaci doporučit jen sběratelům dané série, ostatním čtenářům může posloužit nanejvýš jako cestovní čtivo.