Morbus Gravis – Serpieri

Nedávno jsem se v recenzi rozplýval nad skvělým počinem vydavatelství Mot – konkrétně komiksem Pixy. Ve stejnou dobu se v Calibre rozjel neméně chvályhodný projekt. Toto vydavatelství se zařeklo, že na rozdíl od Motu nebude vydávat undergroundový komix, ale to vůbec neznamená, že by vydávalo pouze klasické americké komiksy stylu X-Men či Darkness. Calibre totiž představuje klenot evropského komiksu – sérii o Druuně Paola Eleuteri Serpieriho.

Po zběžném prolistování si kdekdo řekne, že se jedná o „nějaký zvrhlý“ komiks. Druuna je totiž série nejen vědecko-fantastická, ale zároveň erotická. Erotika dodává celému komiksu hodně, ale rozhodně není hlavním nositelem děje a zápletek. Autor sice nechává Druunu znásilňovat za každým rohem a ona sama se také činí, přesto se kolem toho všeho sexu a násilí rozvíjí zajímavý (ne že by ta erotika nebyla sama zajímavá :o)) příběh, který erotické scény používá jen jako doprovod. A protože je Morbus Gravis prvním dílem série, logicky se zde seznamujeme se světem, jeho obyvateli a hlavní hrdinkou:

Ocitáme se ve velkém městě; zanedbaném a technokraticky odporném. Všude samé trubky, dráty a mezi nimi už jen špína. Po ulicích se potulují zbídačení lidé a snaží se shánět sérum proti nemoci, která z nich dělá neovládající se mutanty. Mezi nimi se snaží „žít“ i Druuna – krasavice obdařená velice vkusnými křivkami těla. Její přitažlivost je jediná zbraň, která jí pomáhá na strastiplné cestě. A proto ta erotika.

Druuna na konci příběhu vystoupí ze své nevědomosti, co se vlastně všude kolem ní děje. Už se dál nebude jenom potloukat městem a shánět sérum. Ale na to si už musíme počkat do dalších dílů. Ten následující vydá Calibre opět kolem Vánoc. Celá série má zatím osm dílů. Podle zahraničních recenzí je po stránce erotiky tento první díl ještě dost střízlivý, stejně jako tomu je prý i u dílů posledních.

Z výše umístěného obrázku si můžete udělat sami svůj názor na styl kresby. Serpieri je dokonalý šrafér, ale občas mi některé rámečky přišly buď dost „chladné“, nebo mi asociovaly “abíčkovské” komiksy. Od amerického komiksu je to odlišné na první pohled. Českému vydavateli patří velký dík za to, že nám Druunu servíruje necenzurovanou (což je ve většině států obvyklé) a ve výborné tiskové kvalitě.

Pokud patříte mezi komiksové fandy, jistě už Morbus Gravis máte. Ostatním už lze koupi jen doporučit.