Noční klub I. – Kulhánek Jiří

Pokud znáte jméno Jiří Kulhánek, určitě vaše oči zablikaly při pohledu na jeho nové dílko. Přece jenom od „Křížů“ už uplynul nějaký ten čas a stejně dlouho jste už nečetli jedním dechem, jak pravý český drsňák pobíhá po světě a při svištění kulek sebou mrská lépe než ryba ve vodě.

Kulhánek Jiří - Noční klub I.To je totiž téměř vždy jedna z věcí, kterou se všechny knihy J. K. vyznačují. Ani tady nenarazíte na nic jiného a pokud jste už četli něco z jeho dřívější tvorby, nemá smysl něco dále rozebírat. Ale protože předpokládám, že se tu nachází i méně početná druhá skupina, rád vám povím, co můžete čekat.

Hlavním hrdinou je Tobiáš, mladý muž, který od malička žije v Nočním klubu a má jeho pravidla pevně zakořeněná v sobě. Jak sami brzo zjistíte, Noční klub je spíš postoj lidí (“stav mysli”), než nějaké místo. A tento „klub“ se zabývá tím, co nezvládá naše policie, případně soudy. Sami totiž vyhledají zločince, nechají si od nich podepsat své zločiny a potom je jednoduše bez milosti popraví. Svou základnu mají zbudovanou v pražském podzemí, každý z členů ovládá střelbu z různých zbraní, mají vynikající vybavení a nikdo je zatím neodhalil. Tento zaběhnutý rytmus přeruší Hanako, která se stane nejnovějším přírůstkem a dokáže ještě lépe bojovat a zabíjet, než kdokoliv jiný. Nebudu prozrazovat, co se bude dít dál, protože to celkem hodně ovlivní Tobiášův život. Snad jen, že Murphyho zákon o tom, že co se pokazit může, to se taky pokazí, zde funguje stoprocentně. Tobiáš bude zajat a stráví dlouhou dobu jako velmi účelný a nadlidských výkonů schopný pirát.

Teď trochu ke stylu. Jak jsem již řekl, žádné novinky se nekonají. Hlavní hrdina docela bez zábran střílí, seká, bouchá a všemi prostředky zabíjí velmi často. Především také proto, protože mu nic jiného nezbývá. Sám si říká Ten hodný, ale v případě nouze dokáže být i on velmi zlý. Jeho postoj k životu je hodně jednoduchý. Žije rád, výčitky svědomí ho moc netrápí a pokud by měl někdy umřít, tak co. Smrt je přece běžná, ne? Pokud jste to snad ještě někdo nepochopil, tak tahle kniha není pro slabé nátury a udělat jí radost svému desetiletému dítěti by dokázal opravdu jen velmi zvláštní člověk. Stačí si jen přečíst ukázku z knihy hned na první stránce a pokud se vám nebude líbit, ani nepokračujte. Prvním i posledním prvkem, který je zde všudypřítomný, je násilí, které se nachází na stejné úrovni s činnostmi typu jíst a pít. Což pasuje doslova :-).

Takovou zvláštností je skutečnost, že Tobiáš je spisovatel. Ovšem schválně jestli tušíte, co napsal? Knihu o upírech a lovcích upírů, později o útoku mimozemšťanů a o tom, že téměř všichni lidé jsou „zombíci“. Jsem zvědavý, jestli se dočkáme i další nejmenované knížky :-). Docela bych si na to vsadil. Taky mě trochu překvapilo, že i zde se dočkáte Toho druhého, který bude svému lidskému protějšku pomáhat a často kecat do života. Sice ne tak jako v Cestě krve, ale i tak si myslím, že tato „postava“ zde být nemusela. Tobiáš prakticky všechno komentuje různými hláškami, někdy vtipně, někdy méně. Ale nijak to neruší pocit ze čtení. Také se objeví písničky Kelly Family a jasně zřetelná averze vůči této kdysi slavné skupině.

Co se týče logických chyb, tak mnoho jich nenajdete. Snad mně moc nesedí, že při jednom souboji s Denisou Tobiáš zjistí, že ji může zabít i rukama, ale po několika stranách se píše, že zabít se je pro něj i ni prakticky nemožné. Tak co je pravda??? Taky celkem lehce pochopíte, že Noční klub byl napsán ještě před vznikem EU, protože Tobiáš používá franky a cestuje přes rozdělenou Evropu (pokud to schválně není posunuté mírně do minulosti). Češtinářské hrubky a další nechtěnosti jsou zřídkavé, tak jak to má být.

Tudíž jednoduché hodnocení. Pokud jste už od Jiřího Kulhánka něco četli, nic vás nepřekvapí, o originalitě už zde nemůže být řeč. Spíš se opakuje, než aby vymýšlel něco nového. Na druhou stranu to docela dost dobře funguje, takže proč ne, že? Pokud jste nic od něj před očima nedrželi, tak vám každopádně doporučuji tuto knihu koupit. Cestu krve v současnosti neseženete (řekl bych, že je o kapku lepší, zatím), takže je to pro vás to pravé ořechové. Možná trochu překvapí cena, ale já osobně preferuji čtyři knihy po 400 stranách za 248,- než čtyři s 250 stranami za 200,-

Druhá skupina čtenářů si může k hodnocení bodík přidat.

1. S recenzi se neda nez souhlasit.Nicim to neprekvapi ale take nezklame.Kulhanek ma svuj styl a toho se drzi.Pro me byly prekvapeni stejna jako pro “Stiriuse”.Ten Druhy a Kelly Family mi prisli jako opakujici se zbytecnost.Co me ale zarazilo byla cena!!! Poutnik zrejme hodlal vydelat na jmenu autora jinak si to nedokazu vysvetlit.248Kc je nehorazna cena.Kazdy priznivce Kulhanka to ale koupi a toho si je Poutnik dobre vedom, tak proc cenu nenapalit.Nicmeme kniha je perfektni, a jak se do ni zactete tak neni uniku…ja osobne sem 2x zapomel vystoupit z tramvaje :o).

2. A proc by sakrys nemel chtit vydelat? I vydavatel je prece podnikatel a zisk je alfa omega jeho snazeni, obcas si sice muze dovolit vydat neco “pro radost”, ale kdyby to delal casto, tak ho trh semele. Ty mas svobodne pravo se rozhodnout, zda s cenou souhlasis a tudiz si knihu koupis, nebo se ti zda prilis velika a knihu si nekoupis. Tohle neustale frfnani o cenach, ktere v nejruznejsich recenzich ctu stale dokola uz nekolik let mi uz leze krkem. Me osobne se cena noveho Kulhanka zda primerena a tudiz si ho koupim, narozdil od komiksu Zazraky, za ktery litra ochotny dat nejsem, ale neskuhram na to. Kazdopadne se mi nelibi predstava, ze vydavatel je nejaky dobrodej, ktery vam serviruje knizky z dobreho presvedceni a nic za to nechce. Knihy u nas jsou porad jeste levnou zalezitosti a to myslim smrtelne vazne .

3. No vadi mi to proto ze, cena je napalena JEN kvuli tomu ze je to KULHANEK !!!Co treba sbornik “Je dobre byt mrtvi” …stran 395 , za 150KC !!! a je to taky od ceskych autoru.Co “UNIE NAVEKY” …530 stran, za 249Kc… z toho jasne vydis ze to neni o tom ze je drahej papir ale ze je to svinarna od Vydavatele.A plky o tom ze je rok 2002 a ze vsechno podrazilo mi sou k smichu.

4. Ale dyk ja chapu, ze je to JEN kvuli jmenu Kulhanek a opet opakuji, ze je to v poradku, ja bych to napalil taky, alespon bych mel vic penez a mohl vydat i mene zname autory, kteri jsou trebas stejne dobri, ale ne tak prodejni jako prave Kulhanek. A opet opakuji, ze kdyz se Ti to zda drahe, tak to proste nekupuj, neni lepsi obrana. Kdyz to vydavatel napali a proda, tak to priste udela zas (proc taky ne, ze), ale kdyz to napali a neproda, tak si zacne drbat hlavu. Proto uz prestan nadavat na ceny, proste to bojkotuj a hlavne si uvedom, ze v trznim hospodarstvi se cena knihy nestanovuje podle ceny papiru, ale podle kupni sily cilove skupiny ctenaru.

5. Absolútne súhlasím
    U nás stojí 399 Skk a to je priemerny plat nižší ako v čechách. A kúpil som ju. Každý vydavateľ si musí na seba zarobiť…

6. Tak moment, panove
    Cena 250 za 400 strankovou knihu je bohuzel dneska zcela bezna. A rozhodne nelze srovnavat s knihama par let staryma!!! Jestli ti je k smichu zdrazovani, tak si rekni mamince o kapesne ve vysi, jakou dosahovalo pred dvema roky. Jeste ti prijde zdrazovani smesne? Co si treba porovnat ceny knih, co vysly tento mesic: Stoparuv pruvodce 4 = 130 stran, 180 Kc; novy Feist = 370 stran, 240 Kc; Novy dil Kola casu (bud polovina nebo spise tretina jedne knihy!) = 270 stran, 230 Kc (!!!)…Mam pokracovat?

7. dá se srovnávat před pěti lety stál třeba Feist 130 Kč, dnes stojí 260, což vychází inflace za pět let 100 % sorry, ale to neberu.

8. OK, me se take nelibi, ze se furt zdrazuje, ale konkretne Poutnik zrovna nema vuci ostatnim vydavatelum premrstene ceny.

9. 🙂
    Konečně, snad to bude tradiční kulhánek který zaručuje skvělou zábavu 🙂

10. Výborná věcička, jen jsem to dočetl, tak jsem si začal pohrávat s myšlenkou, že se do toho pustím znova… ale asi se budu konečně věnovat LOTRu v angličtině :o).Škoda, že 2. díly výjde až v lednu :o(((.To, že se trochu opakuje vůbec nevadí…Cena je dost drsná, dal bych raději 350, kdyby to byly oba díly najednou, než dát tímto způsobem 500. Jenomže mi jsme moc malí a ono to je fakt dobrý… Takže nám zbývá jen klasická (hamletovská )otázka: “Koupit, či nekoupit?”. Koupit!!!

11. Willisovi
    Před pěti lety, holenku milý, se taky prodávaly dvojnásobné až trojnásobné náklady knížek. Logika věci je jednoduchá – buď hodně knížek za menší cenu, nebo méně knížek (víš, že náklady se dneska pohybují už kolem tisíce kusů?) za více peněz. Fixní náklady jsou pořád stejné – není divu, že knížka je o 100 procent dražší, když se jí vydá dvakrát méně (a to proto, že náklady klesají všem, neboť lidé si toho už tolik nekupují). Nakladatel není žádná charita – uvádět na trh nové a nevyzkoušené tituly není žádná legrace, i takového Carda (Alvin tvůrce) se prodalo jen 700 kusů.

12. KULHANEK RULEZZZ!!
    Myslim, ze vsichni, kdo se tady handrkovali o vysi ceny, tu knihu tak ci tak koupili a precetli jednim dechem 🙂 Jinak je to opravdu klasika – co se opakovani a prolinani jistych veci tyce, tak at uz jde o Angela, Toho druheho, anebo treba Tech hodnych, vzdy to vedlo spis k pokyvovani a pousmani, nez k nejakemu nespokojenemu sklebu… Takze proc ne? Uz se tesim na pokracovani Cesty krve (samozrejme jaksi prirozene pocitam s tim, ze BUDË!), kde se muz ze Saladinu setka s Patejlem a da svetu tatrgel! 🙂 Docela by me zajimalo, jestli se o jeho scenare zacnou interesovat filmove spolecnosti… :-)Jirko Kulhanku, dobra prace, jen tak dal! Neusni na vavrinech!

13. O knížkách a penězích
    Omlouvám se, že se ještě vracím k otřepanému tématu, ale nesouhlasím s Petrem Čáslavou – ceny knih jsou u nás příšerné, jsou už naprosto srovnatelné s tím, co stojí západní knížky v přepočtu v dolarech nebo v librách, jenže u nás bohužel není stejný průměrný plat jako na Západě. Pravdu má Viktor Janiš, že je to kvůli nákladům. Průměrný náklad západní knížky u nás je 2.000, u českých věcí spíše 1.500 a v téhle výši dá dost práce vydělat na všechny náklady, které s projektem byly. Kdyby se dalo vydat a prodat třeba 10.000 ks, pár nakladatelství by brzy zesílilo a knížky zřejmě zlevnily (a taky se objevila nějaké reklama), ale takhle jsou všichni na hranici přežívání. Je to tím, že nakladatelů je moc a knížek vychází nepřeberné množství. Myslím, že jsme u nás v rámci téhle literatury svědky neuvěřitelného boomu, který jednoho dne pomine a pak na nej čtenáři budou ještě léta nyvě vzpomínat. Problém je podle mě v tom, že sf nakladatelé jsou tak trochu magoři, takže je prostě baví dělat to, co dělají, a nechtějí od toho ustoupit. Kdyby třeba normálnímu dovozci nešel na našem trhu prodej bot, tak prostě zkusí videa nebo okrasné palmy. Jenže většina nakladatelů v téhle branži to bere spíš jako poslání a tak toho prostě nenechají, leda by fakt natvrdo zkrachovali. Čtenář je za to sice bit cenou, ale zase se mu na trhu nabízí nevídaná pestrost… Jinak, já jsem samozřejmě taky magor a nehodlám toho nechat… 🙂

14. masochismus
    jsem v polovině a TOHLE schválně čtu pomalu, vždy před spaním. to mi zaručuje, že to nepřečtu najednou. prodlužovaná rozkoš…no my staří ji aplikujeme tam, kde by jí mládež nikdy nečekala.dobrý, kulhánek. fakt dobrý.

15. Dvojka
    No, hodně se těším na druhý díl. Jednička byla spíše představovací. Vysvětlila nám základy a předvedla vývoj hlavní postavy a to pravé přijde až ve druhé části.

16. Měna
    Ad franky – to není chyba, redaktor na to před vydáním upozornil a autor na starých měnách naopak trvá – kniha se skutečně odehrává několik let v minulosti.

17. Také jsem teď o víkendu knihu dočetl a jsem docela spokojeny…Myslim si ale, ze Divoci a Zli byli malinko vtipnejsi…Toto se ale nejspis take jeste rozjede:-))))

18. nevydržel jsem a natáhl den (nebo zkrátil spánek) o 2 hodiny a dojel jsem to. moc hezké a nové je, že žádný sympaťák nepřežije. nebo snad přece někdo…..jsou tam takové náznaky.já asi to čekání na druhý díl nevydržím.

19. je to naprosto super, jsem za par hodin od koupe v polovine a musel jsem se donutit to zavrit a schovat,to abych si to poradne vychutnal, cekani budou muka

20. Goooood, but same
    Tak jsem si precetl tady ty komentare. Nevim, jak vy, ale ja jsem docela na rozpacich. Taky jsem se zdesil, ze je ta cena vysoka, ale na druhe strane jsem ten typ ctenare, ze si knizky spis pujcuju v knihovne, nez abych je kupoval. Pravdou ale je, ze u Kulhanka jsem nevahal a koupil. Je to proste klasik. Ale kdyz jsem zacal cist, tak ouha. Vzdyt je to nejaka slatanina, rikal jsem si… Uplne otevrene se vraci k jiz pouzitym scenarum. Viz chlapek v zajeti, ze kteryho se stane ten nejvetsi drson. Uz to tu bylo. Je fakt, ze mi to nevadi az tak moc, ale mohl to lip zaobalit, to mohl… Precetl jsem to jednim dechem a uz se nemuzu dockat dalsiho dilu. Rikate v lednu? Tak to abych uz vybaloval spacak u knihkupectvi… No nevim, jak vy, ale bojim se, abychom nebyli zklamani. Jak to tak ctu, tak docela dost cekame, ze se to dalsim dile rozjede. Co kdyz ne? Prestanem to cist? Koupili byste si i dalsi Jirkovu knizku, kdyby se mu ten dalsi dil nepovedl a byl nudnej? Ja uz bych asi dost vahal. No nic, to je ale jen muj nazor a rozhodne ne berna mince. Jdu kempovat pred kniharstvi…

21. Co Kulhanek opravdu umi, ze od toho clovek ty oci neodtrhne, ale von pise porad to samy jen v jinym kabate a ted ani v tom jinym kabate to nebylo. Vzdyt on uz vykrada sam sebe, to uz mu dosly napady, fakt ubozak.Si moh odpustit toho tretiho, spisovatele a… Darmo mluvit. Nejlepsi byl zacatek nez tam nasral ty upiry.

22. ?
    Libi se mi, jak vsichni porad porovnavate knihu s jeji cenou…To je dost ubohe. Vzdyt stoji par stovek, to je jako jeden obed nebo kino ci kava s pritelkyni. To kazdy normalni clovek utrati kazdy den. A dat to za knizku ma aspon nejaky (malinkaty) smysl:-)

23. super
    Paci sa mi ako vsetci nariekate nad cenou a nad tym ako sa autor vykrada… pritom ste to aj tak kupili a precitali jednym dychom ako aj ja. Kvalitou by som tu knizku radil niekde medzi vladcou strachu a cestou krve (divoky a zly bola zlatanina podla mna kde slo len o krv a pribeh nikde) Tu je pribeh od ktoreho sa neda otrhnut (zabitie hlavneho hrdinu hned v prvej 1/3:-) jedine co mi dost vadilo bolo ze hrdina po utekani cez pol sveta, sa vrati do svojho bytu a necha sa vymaknut od starej susedky:-)

24. inflace 100% ?!?
    nevim nevim ze by se inflace pocitala podle ceny knih… ale mozna ze se to ted na zakladkach uci jinak…je to skoro tak jak povidal nekdo drive, cena knihy se odviji podle poptavky po ni a ne podle inflace..

25. ha, to predtim bylo pro vilise..jinak novou knihu jsem jeste necetl, ale jestli kulhanek nevymyslel nic noveho, je to mozna dobre..:o)) treba by mohl meditovat nad smyslem zivota…:o))

26. Dost dobre
    Hmm, uz dlouho jsem neprecetl knihu za jeden den. Pokud se Autor opakuje, patrne jsem to prehledl :)Jenom by me zajimalo, jakze se to ti upiri vlastne rozmnozuji 😉

27. mrdanim prece hlupacku, jak myslis ze se s Tobiase stal upir, po mrdani prece

28. kravina
    co to kecáte za kraviny?Si nejdřív přečtěte Vládce strachu a potom kecejte!!!!

29. Romison se myli,
    zachoval-li spisovatel teorii z Vladcu strachu i v realite Nocniho klubu.

30. jenze z knihy Vladcu strachu tam zachoval jen neco, sam si tam ze sebe dela srandu a koukam humor vam moc nerika lidi, co?

31. Lol mrdanim 🙂 akorat jedna vec by me zajimala, jestli autor napise jeste Cestu krve III – The Hangman, docela by me zajimalo jak Max rozkope prdel vsem tem protivnikum 🙂 a zkusit vyrabet tatrgel by taky mohlo byt prima

32. A konecne nejakej projev ucty. Diky Lulanku. Nekdo rikal ze by vyjit mel, ale (ted to nevim urcite) nejdriv prepisuje ty prvni dva.

33. hm, zajimave……..prepisuje, jsem zvedav….ale chtel bych se zeptat : nesel by s panem Kulhankem udelat rozhovor? myslim tady na fantasy planet, myslim ze by to mohlo docela dost ctenaru potesit…a urcite by spoustu lidi zajimaly nejake ty hloupe detaily 🙂 jako jestli je jsou ti protivnici opravdu stejni a jakym casem se zeme pohybovala po Divokych a zlych? atd atd…..ale i neco obecneho o tomto autorovi by se docela hodilo….musim se priznat pro me je to postava tajemna, ale knihy nesporne skvele

34. Nad rozmnožováním upírů mne nepadadlo se zamyslet…ale je fakt, že Romison má pravdu…kdyby ho kousla, tak by se o tom autor urcete zminil…z tohoto vyplyva, te ho opravdu “nakazila” sexem:-)))) dobra idea:-))

35. je povolena kritika?
    Tak mám takovej dojem, že ne. Jen tak – nápad pro vydavatele. Když to vytisknete v obrovským množství, a vždycky po pár tisícovkách vyměníte obálku a název, tihle ťuňťové to nepoznaj. Hlavně, že se střílí atpod.

36. milý roberte M. nekritizuj čemu nerozumis ano prosim……….taky bys mozna potreboval strelit….ale ted vazne jak si jako predstavujes akci-scifi az militaristickou? jakoze sdel nam to “tuntum” prosim

37. Robert M. ma zrejme rad Harryho Pottera a podobne polopohadkove pribehy

38. MAZLÍK LIVES
    Tak jsem konečně Noční Klub přečetl (za půl dne – no co když je kniha dobrá). První část je skvělá, člověk si oblíbí postavy a pak …Zbytek se mi zdál trochu slabší ale stále dobrý. Pro mě je asi nejooblíbenější postavou Mazlík (jak jste si z nadpisu asi všimli), doufám že se zjistí co s ní je. Skoro bych řekl že přežila (zbožné to přání) a doufám že maestro Kulhánek není jako lidi od FOX a UPN když nechali zemřít TARU MCLAY – já vím že to sem nepatří ale ten masakr v klubu – brečel jsem (Kamilina smrt, mučená Mazlík) a už jsem viděl TARU a Willow – ten chlap mě naštval. Jinak by kritika byla jenom k těm katanám, glockům atd. Maestro Kulhánek je asi katanofil 🙂 (nic ve zlym)

39. Nevim co všichni máte. Dyť je to vtipný, jak stále připomíná vlastní knížky. Mě se to líbí. Spíš mě rozladilo, že touhle knížkou Kulhánek tak nějak popřel ten svět, co vlastně předtím tak bezchybně vytvořil. Bral jsem to, že je to jako “pravda” a teď je de facto nejopravdivější tenhle svět. Chápete? No, já bych se asi nepochopil. Co se týče přestřelek, tak ty mě přestali bavit už v Maxmiliánovi (čet jsem ho posledního), ale stejně mě Noční Klub bavil. MOC!

40. Re: MAZLÍK LIVES
    Je zajímavé jak má každý jiné hodnoty :).Já osobně Mazlíka přímo nesnáším už od prvních řádků…nafoukaná,arogantní.Takže mě moc potěšilo když dostala od Hanako po hubě a ani si neškrábla :o)).”Jak le libo Mazlík-san…buch buch a bylo.. hahaha paráda.

41. MAZLÍK LIVES
    For Herne – Možná že Mazlík je arogantní, ale proč by neměla být -nádherná,umí skvěle bojovat (na to že je člověk) – Hanako s ní vytřela podlahu, jenom proto že je upír (a jen tak mimochodem Hanako Mazla zachránila a kdyby to šlo tak by MOŽNÁ byla upírkou Mazlík – což možná je jak asi Tobiáš zjistí v příštím díle)

42. Re: MAZLÍK LIVES
    Jaký je problém s glocky a katanami? Technika nebo inflace známých zbraní?

43. jde to (nedře to)
    Po vladcích kulhošova nejlepší kniha. Je uplně brutální, jak spojil hrdinu sám ze sebou. člověk neví, kde koní fikce a začíná realita. Jinak se mi zdá že kulhoš trochu změkl a myslím, že je to dobře. Inu kdo umi ten umí.

44. Noční klub se skutečně povedl. A cena? Stejně si tu knížku všichni ti kdo Kulhanka znají, koupí a o to vydaveteli jde, těch pár nových čtenářů může klidně oželet. Jo jo škoda, že nejsem vydavatel dal bych tu cenu ještě větší, jde přeci o dobrej obchod. Nevím jak vy, ale já si měsíčce dám na knížky 1000-1500, už jsem zjistil, že je to podstatně lepší než pak zažívat muka v knihkupectví a řešit koupit – či nekoupit. :o)No už aby vyšel dil dva…

45. noční klub je super, recentze taky super, narážky na ostatní knížky se mi taky líběj, co dodat? \jo, cena mi přijde přiměřená, protože když srovnáš cenu za všechny Patejly a počet stran a potom cenu za Klub a počet stran, tak je to super, ne?

46. Jseš idiot a kokot, obvzlášť takováhle knížka se čte v klidu a ne v nějaký blbý tramvaji. (Někteří lidi prostě nemají žádnou sebeúsctu.)

47. Tyhle vaše dohady o tom jestli se opakuje a vykrádá mě vážně pobavily. A cena? Holt je vyšší, ale když si jednou za čas jdu koupit nějakou knihu a vim, že si půjdu koupit Kulhánka, tak je mi jasný, že to 150 korun nebude (hlavně, když má 400 stránek). Takže pro věčné stěžovatele : tak to nekupujte a nečtěte! Co jinýho na tověčný stěžování říct.Mě se Noční klub líbil.

48. Zpoždění dvojky!
    Nejčerstvější zpráva je bohužel špatná. V únoru druhý díl nebude ani při dobré vůli. Vše vázne na dolaďování textu autorem, terve nyní by měl jít text na korektury, pak zpět Kulhánkovi, poté na sazbu a pak do tiskárny. Optimistický odhad, kdy to bude vydáno, je tak konec března. Že by to nevyšlo se át nemusíte, už je to napsané, ale úpravy ještě nějaký čas zaberou.

49. tak to jsou dobry hovada zase, to vyjde nekdy pristi rok, jak znam poutnik.

50. Měl bych se zastat kolegů, už proto, že Poutník považuji za něco jako “spřátelenou knkurenci”. Prostě: dát dohromady knížku téhle tloušťky není žádná legrace a zabere to čas. Zvlášť, pokud si autor ještě vymínil náhled do korektur, tam může dojít k různým sporům a podobně… Jak to tak poslouchám, já bych viděl realisticky květen-červen, ale upozorňuju přitom, že nemám žádné tajné informace, je to jen můj odhad na základě vlastních nakladatelstkých zkušeností…

51. Trochu me namichla romisonova poznamka. Vydavatelstvi Poutnik povazuji za velice seriozni. Kdyz se kniha zpozdi, urcite to nebyva z duvodu flakani, ale ze je s knihou zvysena pracnost. Jako treba s knihama od Kulhanka, ktery casto odevzda text pozdeji, nez slibil a pote jeste “zdrzuje” nahledy korektur. Ale ja si radeji pockam nejaky ten mesic dele, kdyz vim, ze ta doba byla vynalozena na zlepsovani knihy. Kdyby se tolik usili venovalo vsem kniham, bylo by to super.

52. Kopání do Poutníka
    Tak mílej zlatej Romisone, kdyby většina ostatních nakladatelství věnovala redakční práci jen polovinu námahy, co Poutník, tak budu šťastný jako upír v transfúzní stanici. Navíc, J. Kulhánek je v tomhle ohledu až hyperpečlivý, a než něco pustí z ruky, tak to mnohokrát přečte a “dofinišuje”. Radši si taky ještě měsíc počkám, ale budu mít jistotu, že v knížce najdu minimun chyb (při troše štěstí žádnou) a ve čtení mě nebudou rušit logické ani faktické přehmaty.Takže se těšme na další krvanou sprchu (v tomto případě spíš vodopád) a dejme Poutníkovi čas udělat svou práci pořádně.Post Mailum: Nejsem členem redakce ani vydavatelství Poutník.

53. ja si nestezuju na kvalitu, ale na pravidelne zpozdeni terminu vydani(i kdyz Laser je na tom jeste hur),jak vidim vsichni vite kolik je kolem toho prace, tak at radsi napisou termin o rok ci pul pozdeji a kdyz to vyjde driv tim lip pro ctenare, ale tohle opozdovani mne s prominutim sere. Pak by mne jeste zajimalo proc Poutnik neudelal driv dotisky na ty velmi uspesne knihy, treba Kulhanka a nechal cenu vysplhat mezi lidma az na dva tisice korun, tohle mi zkuste taky vysvetlit. A to sluvko hovada bylo jen expresivni vyjadreni meho nasrani, ne primo jako urazka, zmrdi.

54. Tak tedy postupne. Ad. cena: Ano, je to drahe a ano, koupil bych to i za vic [tedy, v tomto konkretnim pripade]. Ad. obsah: To, ze Kulhanek sam sebe trochu [trochu vic] “vykrada” a ze jsou si jeho knizky trochu [trochu dost] podobne je asi kazdemu zrejme, nicmene, prave proto se nam libi a proto je kupujeme. Proto ani opakovani se ruznych situaci, nebo popisu deje, obleceni, zbrani… nepovazuju za nejake vyznamne minus. Spis si myslim, ze se Kulhanek trochu shodil tim, ze predchozi knizky “napsal” hrdina tehle knizky. Ja si schvalne znovu [uz asi po desate ] precetl Vladce Strachu a najednou, pod vlivem toho, ze to vlastne “napsala” jina napsana postava [hmm, zni to divne, ze…], mne to uz tak nechytlo. Ad. terminy vydani: Ja jsem zase slysel [jedna pani povidala], ze vydani Nocniho Klubu a dotisk Cesty Krve troskotal na pane Kulhankovych [prehnanych] financnich pozadavcich. Takze, buh sud, proc vysel NK tak dlouho po Divokych a Zlich a proc jeste nebyl dotisk cesty krve. Tot asi vse. Snad jeste, kde ja jenom ty zavorky odkoukal…?

55. videno, precteno…
    Tak jsem si to také přečetl, poté, co mi to kámoš doslov vnutil. A musím přiznat, že se mi to nelíbilo. Nemám rád upíry a věci s upírskou tématikou a navíc mi to přišlo jako děsná opisovačka Bladea.

56. Opisovani Bladea? Smesny. Za prve je prvni Kulhankuv roman starsi nez Blade a pise porad stejne, za druhe ani paralelu mezi Bladeem a Nocnim Klubem moc nevidim. Spis mam pocit ze Inuyasha asi moc veci o upirech necetla a nevidela, takze cokoliv, kde se objevi vedle sebe “upir” a “praha” povazuje za kopii Bladea II.

57. Hej Karole, knizka je sice starsi nez film, ale Blade jako postava uz existuje pomerne dost dlouho.To jen tak mimochodem.

58. Aha, pravda je, ze to melo jako predlohu komiks (alespon myslim). Ale opravdu mi prijde srovnani jako nesmysl, ale to at posoudi kazdy sam.

59. to Karol: no – je upir a rozhodl se, ze si to s upiry vyridi a zbavi se jich – to ti vazne neprijde jako Blade?

60. Až na to ze Blade je upirem jen napul a likviduje je proto ze to jsou zrudy a navic se tak vyrovnává s vlastni identitou. Tobias upiry nelikviduje (alespon zatim) a sam v podstate upirem je a to naplno (navic Kulhankovi upiry nejsou zrudy – alespon nekteri). Kdyby byl jako Blade skoncila by Denisa pod drnem s uplne jinyho duvodu (nejspis urvana hlava). Dale se Toby s upiry moc zatim nesetkaval a tak koho by zabijel ?

61. Řešíte tu blbosti… víte vůbec, že posunuli NK 2. až na 1.4.2003?

62. Klub je dobrej, moc dobrej.Precetl jsem ho 2x a prijde mi, ze autor polehoucku zacina sve postavy vic psychologicky propracovavat. Coz je fajn, v minulych knihach to nekdy dost chybelo. Taky je dobry ze show jednoho hrdiny se z toho stava az po vice nez 100 stranach. Hm, do brezna to bude dlouhyyy.

63. Souhlas se seal6 – přesně stejný dojem – autor se zlepšuje – dej mu Zářící dlouhý a plodný život. Já jsem začal až v okamžiku, kdy jsem spíše náhodou koupil kompletní DaZ a nestačil se divit, jak mi něco tak sqělého mohlo utýct. Jedním dechem to přečetly i moje děti (tehdy 9 a 11 let). Manželce se to nelíbilo (nechápu, proč jsem si vzal mimozemšťana :o) ). Navrhuji donutit mistra psát tempem 2 obsáhlé knížky ročně. Jenom nevím jak. Nešlo by to přes nakladatele? Ruská mafie, čečenská mafie, jakuza, upíři…

64. Cesta krve
    Hovoril som s Kulhánkom, tvrdí, že druhé vydanie nevyjde, lebo sa stratili podklady. Mimochodom, aspoň druhú časť bolo možné kúpiť za 39 Sk v Levných knihách.

65. Všem
    Jste všichni chytrý jak pravý kolo od saldinu…..

66. Oprava
    Chtěl jsem napsat od saladinu. Konec diskuzí o ceně, beru všechny Mistrovi knihy, ketré napíše, za cokoliv. A klidně zaplatim vydání, troubové, protože kdyby takoá klasika neměla vycházet, tak potom co?

67. 2. Dil?
    Nevi tu nekdo kdy ma vyjit 2. dil? (a odpovedi typu az vyjde nepiste, diky)

68. Koukni se do kalendare FP. Proc ho tady asi maji!? Ale rozhodne se na zadny termin nespolehej.

69. Ja osobne nevidim duvod proc by mel tak skvely autor jako Kulhanek zavadet do svych mistrovskych del nejake novoty a originality, kdyz jeho klasika je porad skvela a uzasne ctiva. Ja jakoz i lidi, co znam cteme jeho knizky, protoze se chceme pobavit a jednou se taky zazrat do knizky co se hlta jednim dechem a pod kterou potrebujete lavor, abyste nemeli podlahu od krve.Nocni klub je skvely pocin a myslim, ze nejen ja se uz nemuzu dockat pokracovani.

70. Mistr Kulhánek
    Mistr Kulhanek ma svuj styl a myslim ze kazdy kdo se u teto knihy procetl pres prvnich 100 stran a neodlozil ji, docetl jednim dechem (vcetne me). Pomer knihy cena/vykon je vice nez slusny. Ale pan recenzent temi 8/10 body knihu zbytecne podsadil, protoze dat mene bodu jenom proto, ze mistr napsal OPET perfektni knihu je trochu kratkozrake.

71. Nechápu, proč si tady někdo stěžuje na cenu. Když se mi knížka líbí, tak ji koupím, ať to stojí co chce 🙂 To, že nakladatelství potřebuje vydělávat, je snad ok? Přejme našim nakladatelům více Kulhánků ;)btw., pro větší navnazení, úryvek z NK2 je na http://pes.internet.cz/scifi/clanky/29567_57_0_0.html 😉 Jinak zdravím všechny příznivce JK!

72. Kulhanek
    Kdo ste z Bratislavy, tak si to dojdite vydiskutovať s Kulhankom do Brloh-u. Tam vam vystriela zopar podpisov do knihy 29.4. o 18.00mrkni sem

73. Je to brak! Ale je to dobré… je to vkusné… vkusný čtivý brak… prostě Kulhánek!

74. kuk na buk
    Kulhánek – prostě kult, něco jako Foglar pro skauťáky. Co se týče ceny, když si vezmete, jak pomalu rostou stromy…

75. Nenudíte se…NIKDY
    Kulhánkovi knihy…u těch se nenudíte. Stojí za to, ať stojí kolik chtějí. Mě se líbily narážky na předchozí knihy a vůbec celej děj. I když se mi trochu hůř usínalo a vyhýbala jsem se tmě……..A bylo mi líto Mazlíka

76. asi tak
    Dneska jsem teprve docetl nocni klub, prvni jsem cetl divoke a zle, a predminuly tyden cestu krve…teprve zitra pujdu na vladce strachu:-) celkem sranda to cist v tomhle poradi….cloveka to celkem prekvapuje….a povidka 7:00 cas zabit… je taky dobra aneb jak vznikl patejl:-)

77. PLS neví někdo jestli se někde nedá stáhnout Stronciuom od JK

78. Naprosto genialni zalezitost!Tohle dilko me na par dni totalne vyradilo z bezneho provozu.Jedna z nejlepsich veci,co se mi zatim dostala do rukou.Vyzaduje sice trosku silnejsi zaludek,ale vrele doporucuju:)a druhy dil doporucuju jeste vreleji:)