Paladinovo proroctví 2 je nad očekávání čtivý a chytlavý příběh

Zpočátku to vypadá, že protentokrát bude mít Will trochu klidu a po těch hrůzách, co si prožil, ho čeká zasloužený odpočinek. Bohužel je to jen jeho zbožné přání a hrdina je znovu vtažen do akce, která s sebou přináší děsivá odhalení z minulosti.

Frost Mark: Paladinovo proroctví - Spojenectví

Aby toho nebylo málo, klidný průběh roku naruší zmizení Willova nepřítele Lylea. Při pátrání se hrdinové dostávají k zakázaným rytířům Karla Velikého. Brzy se však ukáže, že jejich řád vznikl pouze proto, aby zakryl jiný záměr. Pod nánosem tajemství se ukrývá organizace provádějící nepovolené genetické experimenty, z nichž vstávají hrůzou vlasy na hlavě. Během hledání narazí hlavní hrdinové na stopu, která je dovede k miliardáři jménem Stan Huxley. Willovi se podaří najít svědka, ale ten promluví jedině, když mu přinesou klíč, jenž ho vysvobodí z podzemního města.

Mark Frost je spisovatel, který svému řemeslu rozumí. První díl obsahoval spoustu informací, ale autor ho napsal takovým způsobem, že čtenáře donutil čekat na pokračování a lámat si hlavu nevyřešenými otázkami. Navíc příběh skončil v dost hektickém okamžiku. Dvojka už je trochu jiné kafe, není tu nouze o akci a dějem se čtenář prokousává mnohem svižněji. Děj není rozvláčný a Mark Frost ví, jak zlatou mušku polapit do svých sítí.

Kromě hlavního hrdiny Willa se ve Spojenectví objevuje jeho kamarád Ajay. Nechybí tady ani starý známý Nick, jehož humor dodává některým situacím zajímavý spád. Potom partičku doplňují dvě dívky, kamarádka Elise a Brooke, dívka, která může za Willovo pobláznění. Někdy je až zvláštní, jak se takhle nesourodá parta mladých lidí dokáže skvěle doplňovat a žít spolu v jedné místnosti.

Dočkáme se sice Willovy ich-formy, ale převažuje třetí osoba. Potěší, že Willovy části jsou označené kurzívou, a tudíž se v textu čtenář neztrácí. Znovu se tady objevují pravidla hrdinova otce, která nejednou vyvolají na tváři úsměv.

Paladinovo proroctví 2 je nad očekávání čtivý a chytlavý příběh s novým pojetím magie. Knihu zpestřuje i nápadité využívání technologií. Samotné vyprávění je svižné, poutavé a čtenáři se dostane příjemného zážitku, zakončeného epickým vyvrcholením.

70 %
  • Mark Frost: Spojenectví (Paladinovo proroctví 2)
  • Jota, 2014