Paní jezera – SAPKOWSKI Andrzej

A je tady pátý poslední díl ságy o zaklínuči Geraltovi, krásné čarodějce Yennefer a dítěti překvapení Ciri.
Jaký osud čeká zaklínače?
Splní se zlověstná věštba anebo zachvátí svět elfů, lidí a trpaslíků vražedná válka?

SAPKOWSKI Andrzej - Paní jezera

SAPKOWSKI Andrzej - Paní jezera Jak už jsem říkal kniha je napsána velmi zajímavým způsobem a hned na začátku vlastně čteme konec.Tímto proplétáním časů je kniha doslova prošpikována,avšak i přesto je srozumitelná na pochopení a nemusíte si dělat starosti, že se nevyznáte v chronologii příběhu. Sapkowski využívá svého umění tvořit postavy, kde má každá jiný styl řeči, jiné vlastnosti a zvyky. Zároveň A.S. v posledním dílu ságy ,,vrací do hry” VŠECHNY postavy z minulých knih (i ty na které jste zapomněli) a také se o každé z nich, pomocí prolínání časů, dozvíme, jak vlastně skončí a jak budou žít třeba po šesesáti letech. A.S. vás na hrdinských scénách (konečné střetnutí s Nilfgaardem) přímo donutí řvát:,,JÓ konečně pomsta za smrt přátel z knih.” Právě proto, že není dodržována časová linie je těžké popsat děj. No prostě: Ciri se poté, co vstoupí do Věže vlaštovky ocitne v jiném časoprostoru(dimenzi?) ve světě , kde jsou elfové pány lidí.Tam se s ní (kvůli Starší krvi a věštbě) pokusí tamější král splodit syna, ale než k něčemu dojde, tak Ciri s pomocí jednorožce (konika) uteče do jiné doby a času. Poté dlouho bloudí po dimenzích a než se dostane do správné doby pěkně se zapotí (mor,skoro znásilněná a snědená..). Hned, jak se dostane zpět vypraví se zachránit Yennefer do Vilgefortzova imaginárního hradu (Yennefer se tam dostala,když se snažila zachránit Ciri,protože si myslela,že je ve Vilgefortzově zajetí. Ten ji však uvěznil. Mimochodem Vilgefortz chce Ciri taky kvůli její sudbě). Vilgefortz ji zajme a pokusí se ji uměle oplodnit. Na poslední chvíli se však objeví Geralt s Angouleme(dívkou zachráněnou před vězením), Cahirem Mawr Dyffrynem aep Ceallachem a vyšším upírem Emielem Roholcem Terzieffem-Godefroyem a s lučištnicí Mariou Barring (Milwou).Ti se tam dostanou po dlouhé cestě a po mnoha fyzických i jiných nesnázích. V hradě všichni (až na Geralta)zemřou.Geraltovi se s pomocí Yenńefer a medailonu podaří Ciri zachránit.(tady by docela dobře mohl být konec) Avšak konec knihy je docela tragický (pogrom v Rivii),při kterém Geralt (zachraňoval živor Yarpenu Zigrinovi a Zoltanu Chivayovi) zemře (podle věštby třemi zuby) ,Yennefer mu dá všechnu svou magii a poté se vedle něj zhroutí.Avšak Ciri pomocí jednorožce je oba jaksi zachrání(tady je ta zmatená část). Každý to asi pochopí jinak, ale já si myslím, že za cenu jejich života (kdy je přenese do jiného světa ) se s nimi už nidy neuvidí. Konec je opravdu velmi zmatený. Je to VELMI dobrá kniha. Pro mě vzor FANTASY. Proto hodnotím: