Znamení duhy – Obluk Pavel

Kniha, která už několik týdnů chyběla na trhu

Obluk Pavel - Znamení duhyUž několik týdnů se mi do rukou nedostala kniha, která by mě tak nadchla jako je krátký román českého autora Pavla Obluka „Znamení duhy“. Jak sám autor na obalu píše, má rád knihu Nonstop od B.Aldisse (já ji taky považuji za skvělou) a protože takových SF románů není u nás dost, tak jeden sám napsal. A musím říct: „klobouk dolů, mistře!“ . Jde o román, kterému se mezi fundovanými čtenáři říká generační sci-fi. Jde o termín pro děj knihy, kde většinou skupina lidí už po několik generací plní jistý úkol, během kterého ale už zapomněli na původní poslání a dá se říct, že zdegenerovali (Nonstop je klasický příklad). Pavel Obluk využil při psaní svého díla znalostí ze starobiblických příběhů a napsal příběh o Izraelitech, kteří žíjí dle Starého zákona v zemi Arrach, který jediný je pod ochranou Boha a kolem je jen peklo. Vše se změní, když jeden ze střážců , Ruben, dostane vidiny od Nejvyššího a začne hlásat, že je načase se vydat do země vyvolené. Se svými stoupenci opustí klid města a vyhnaný Zákoníky se vydá do pustin. Ale i v městě se stane strašná věc – přestane fungovat pravidelný přísun boží potravy manny. Jako znamením od Boha k cestě do ráje je i zbytek věřících nucen opustit hladové město a jít ve stopách rubenových příznivců. Dostanou se k ohnivému vozu, který několik z nich vyveze do výšin, kde má být Ráj. Ale naleznou se v Pekle. Vládnou zde chlupaté, černé bytosti s dlouhým jazykem a rohy na hlavě. A tak děj pokračuje dál, lidí umírá víc a víc, všude kolem ďáblové a netvoři, nebo oživlí andělé. Jak je už jasné, nejde samozřejmě o žádný teologický traktát sv. Augustina, ale o skvěle napsané sci-fi, kdy země Arrach je vlastně něco jako Noemova Archa, ale není to námořní loď, ale vesmírné plavidlo. Proč je podle mne kniha unikátní: na rozdíl od knih, které v poslední době vyšly, Pavel Obluk pochopil, že dobré kniha znamená hlavně dobrý a napínavý příběh. Ne že by v druhých knihách nebyl příběh, ale mají jednu chybu, neobsahují překvapivé děje, víte jak to celé musí skončit pomalu už od začátku. A vtom je genialita Znamení duhy. Proto chvála veleknězi Obluku, že nás poctil svými vizemi, i nakladateli Leonardo, že to vydal. Kupujte a čtěte! Je to levné, je to samostatné, je to SUPER!