Pod vlivem křišťálu – Mark Stone 54 – Garen Jean-Pierre

Máme zde další část série (už č. 54) Mark Stone, odehrávající se v “předstounovském” období.

Garen Jean-Pierre - Pod vlivem křišťálu - Mark Stone 54

Do těla čerstvě zesnulého uprchlíka z lágru vyděděnců se vtělí inteligentní forma mimozemského života (mající běžně pouze formu energie). Krátce nato se setká s policejní agentkou a po jistých peripetiích s ní vyráží na misi na Terranii XV, kde se dějí podivné, až podezřelé věci. Po mnoha dobrodružstvích se ukazuje, že za vším stojí poslední zbytky cizí (plazí) civilizace, která se po nepříjemných setkáních s lidskými osadníky rozhodla pro protiútok, jehož prostředkem bylo telepatické ovládání pomocí krystalů a cílem zneužití lidí pro plazí účely.

Tento díl seriálu patří mezi ty opravdu slabé. Hybridní hrdina (pozemské tělo a mimozemská “duše”) je od počátku z kategorie neprůstřelných supermanů a to činí jednoduchý děj značně průhledným. Značnou nevýhodou je použití mnoha známých jmen pro nové postavy v poněkud odlišných reáliích, takže sběratel celé “ságy” může být uveden ve zmatek. Obrázek Petra Bauera na přebalu sice  do jisté míry souvisí s dějem (jde o hadí civilizaci), ale svým pozadím odpovídá spíše nějakým dobrodružstvím barbara Conana ve Stygii. Navíc obsahuje úlet v názvu (proti titulnímu listu a tiráži), nápis na obálce hlásá zavádějící název “Pod vlivem krystalu”. Redakční práce je tradičně odvedena velmi dobře, mnohem lépe, než si takový text zaslouží (až na výšezmíněný úlet na obálce).

Celkem vzato, tahle brožura je vhodná jen jako cestovní čtivo a další kousek pro sběratele celé série.