Raymond E. Feist – Královská krev

“Synové krále Lyama mají na diplomatické misi v Keshi získat
zkušenosti. Čeká je škola života toho nejdrsnějšího ražení.”

… stojí společně s nepříliš pěknou slečnou a znakem Poutníka na obálce skvělého Feistova románu – Královská krev. Co je poněkud zarážející je to, že hned tady najdete první chybu!!! Nepůjde totiž o syny Lyama, ale Aruthy!!! Nástin děje si nechám až napozději a nejdříve se opřu do českého vydání. V prosinci 1998 byl Václav Soukup, majitel firmy Wales, odvolán z funkce předsedy United Fans a. s. (Poutník). Přesto nevrátil velkou část majetku a několik tiskových podkladů knih. A právě téhle knihy se to týká. Pan Soukup ji bez povolení U.F. vydal a připravil tak vydavatelství o peníze. To je bordel.

Překlad Roberta Čapka není nejhorší, přesto se mi zdá, že překlad Trhlinových válek od Agáty Kratochvílové byl kvalitnější. Vrátím se zpátky k obrázku na obálce. Je tam nějaká zelenomodrofialová hnusná ženská, která se malířovi vyloženě nepovedla, ale co se dá dělat. Další věc, která mě ale doopravdy naštvala, je mapa. Je to ta stejná, jako je v Trhlinových válkách, ale v mnohem horší kvalitě. Jakoby ji někdo blbě nascanoval přímo v knihy. Některé názvy na mapě nejdou dokonce ani přečíst. Ale co se dá dělat; pan Soukup to už vydal…

Děj této Královské krve se začíná rozvíjet asi 20 let po skončení Trhlinových válek. Ostrovnímu království stále vládne Lyam, kterému však zemřel jediný syn a nemá tak dědice. Jeho bratr – Arutha  – má ale syny tři. Borrice, Erlanda a Nicholase. Na Borrice jednou padne tíha vlády po Lyamovi a tak ho Arutha pošle s Erlandem na Keshanský dvůr, aby se tam něčeho přiučili. Oba bratry doprovází baron James (starý dobrý Jimmy Ručka, teď už 37 letý) a Locklear (další starý známý). Správně očekáváte, že vznikne mnoho zápletek a děj se naplno roztočí, jen co bratři s doprovodem opustí Krondor. Již brzy si uvědomíte, že Královská krev je důstojný nástupce Trhlinových válek. Setkáme se se starými známými a poznáme i nové hrdiny. Jedním z těch nových je Ghuda Bulé, žoldák a strážce karavan. Opravdu příjemný muž, který trochu okoření stávající skupinu hlavních postav. Avšak nejzajímavější je Nakor. To je muž, který vám opravdu zaručeně přiroste k srdci. Všichni si myslí, že je mág, ale on o tom nechce ani slyšet. Tvrdí, že jsou to všechno jenom “triky” a žádná magie neexistuje. To bohužel (spíš bohudík) chápe jenom Pug.

U nás s přibývajícími tituly Feistova popularita strmě stoupá a stoupat bude ještě víc, až se začne vydávat Hadí sága. Už dávno je u nás Feist známější jako autor fantasy, než scénářů k počítačovým hrám.

Závěrem už jenom doporučení. Pokud jste ještě nečetli Trhlinové války, vrhněte se na ně, ale pokud jste si je už přečetli, šáhněte rychle i po tomhle hitu. Je to bezzávadné čtení i když trošku zkažené českým vydáním. sto osmdesát devět korun je sice dost, ale rozhodně nelituji, že jsem je za pořízení této knihy obětoval. Berte dokud mají!!!