Rečková Jana – Pečeti Černé pevniny

Volné pokračování románu Mezi slovem a mečem se může směle zařadit mezi ty opravdu lepší fantasy.

Pečeti Černé pevniny Je to několik dní, co se na pultech všemožných knihkupectvích objevila nová kniha od české spisovatelky Jany Rečkové s názvem Pečeti Černé pevniny. Jedná se o knihu, která volně navazuje na výbornou fantasy Mezi slovem a mečem. Opět se zde setkáme s rytířem a čarodějem Chastem, jeho synem Mawem, který se stal mistrem magie a na Černé pevnině zastupuje post Zemského mága, stejně tak jako jeho otec na Bílé pevnině.

V knize se mimo jiné setkáme i s novými potomky, které Chast zplodil při dobrodružstvích s předešlé knihy. Ano, v Mezi slovem a mečem, byl Chast opravdu nevěrný své manželce Zince a zplodil hned několik synů, u kterých se začali projevovat magické schopnosti zděděné po otci. A proto se setkáme s mágy Letim a ZiCiorem, kteří se teprve učí tajům a záhadám magie avšak v průběhu knihy se z nich stanou mistři.

Celá kniha se točí kolem zlých mágů a démonů ,kteří se snaží zlomit pečeti zabraňující užívání temných kouzel na území měst, ale také o bytostech porušujících smlouvu se Zemským čarodějem. Dotyčná smlouva je omezuje v páchání škod a úkolem Zemského mága je udržovat pořádek, krotit a nebo likvidovat vzpurné démony a uzavírat s nimi smlouvy omezující jejich činnost.

Kniha je opět rozdělena do volně navazujících povídek, které jsou tentokrát čtyři, přičemž jejich délka je od cca 55-222 stránek.

1. Žena pro prince, žena pro čaroděje
    V prvním příběhu se Chastův syn Mawe seznámí s princeznou Achet, které pomůže při zlomení kletby na jedno malé království, které je plné jedovatých nástrah a na, které si nárokuje král moře. S těmi se musí Mawe utkat a napomoct princezně ke zlomení kletby.
  1. Netvor beze smlouvy
    Na bílé pevnině se setkáme s Chastovým synem Letim, který zachrání dceru radního. Dozví se, že ve městě je zakázaná čtvrť, z které mizejí poutníci, proto se rozhodne přijít záhadě na kloub. O tom všem se dozví jeho otec Chast a vydá se mu na pomoc v objasnění záhady. Jaké je jejich překvapení, když zjistí, že zlo páchá netvor beze smlouvy, který má hrůzného sluhu.
  1. Pečeti černé pevniny
    Tento rozsáhlý příběh nás seznámí s dědicem malého císařství ZiCiorem, který teprve hledá své magické schopnosti a při útěku z napadeného císařství je zajat. Nikdo však netuší, že on je hledaným synem císařovny a je považován za výborného šermíře, který se stane učněm u mistra meče a rytíře Ledry, ten sám je považován za druhého nejlepšího šermíře světa. Jenže o Ciora má zájem i temný mág Kalt, protože chlapcův magický talent je nepřehlédnutelný.
  1. Garrawora, ostrov nesmrtelných
    Chast, který učinil zemským mágem svého syna Letiho, se vydává na neprozkoumaný nový ostrov, kde nefunguje magie. Již při příjezdu jsou napadeni piráty a magickými ohnivými koulemi, proto si Chast určil za svůj cíl, přijít na záhadu Garrawory.

úryvek (strana 166)
ZiCior si všiml mladého černovlasého rytíře, jenž se vytrvale, beze spěchu probíjel k veliteli Kumricovi. Šípy se mu vyhýbaly, nepotřeboval štít ani helmu, byl nesmírně rychlý a oči měl i zřejmě i vzadu, nic mu neuniklo. ZiCior křikl na Ledru: Podívej! Támhle! Ledra na okamžik upřel zrak na toho obratného rytíře, přitom jakoby mimochodem odrazil dvě tři rány svého soupeře, zavrtěl hlavou. To není Xot. ZiCior pobídl koně a jal se prodírat vřavou a tlačenicí k cizímu bojovníkovi. Námaha se vyplatila. Viděl, jak černovlasý rytíř zdánlivě bez velkého úsilí rozhrnul muže kolem Kumrice, uchopil svůj meč do obou rukou, ťal, a strašná síla jeho úderu oddělila veliteli Ohrogomborova vojska hlavu od těla.

Pečeti Černé pevniny jsou neméně skvělým pokračováním jako již zmíněný předešlý díl. Celou knihu jsem doslova zhltnul během několika dní a proto i Vám radím, běžte si jí koupit.
Celých 434 stránek se budete bavit u výborně napsaných dobrodružství, kde nechybějí kouzla a třesk mečů. Já jen přeji Janě Rečkové, aby vytrvala a dál psala, tak skvěle čtivé romány, u kterých se budete zaručeně bavit.