Temné síly v Písni krve

Pokud bych knihu měla srovnat s nějakou jinou, byla by to Levá rukou boží. Bojovník řádu bojující za Boha či Víru. Musím říct, že ze začátku se tyto knihy velmi podobaly, přinejmenším několik prvních desítek stránek. Mně to však ani v nejmenším nevadilo, i tak jsem si knihu užívala každým slovem.

986 Po několika stránkách se objevily mnohem viditelnější rozdíly. V Levé ruce boží šlo především o to, vytvořit neporazitelné a nebojácné bojovníky, oproti tomu se Píseň krve zakládala na úplně něčem jiném. Loajalita a důvěra mezi bratry byla vždy priorita. Bratři spolu nesoupeřili, ale navzájem se učili a podporovali. Pomáhali si a navzájem věřili, ale také bránili jeden druhému dostat se do maléru.

Jednotlivé zkoušky, které museli bratři složit v průběhu několika let přinášejí akci, nebezpečí i spoustu otázek, které kniha zodpovídá jednu po druhé. Jak kapitoly plynou, Vélin dospívá a postupně se mění prostředí. Nabývají jeho schopnosti a zkušenosti, kterých má stále více. Stejně tak i u ostatních jsem mohla sledovat, jak se z malých stydlivých nebo upovídaných chlapců stávají úplně odlišní muži. Hrdina cestuje, plní svou povinnost, ale neustále se učí a snaží se udržet si svou svobodu.

Autor detailně popsal tamější situaci, ať už politickou, náboženskou nebo právě probíhající. K jednotlivým národům a zemím lze přiřadit Boha nebo jiné vyznání, za kterým si budou stát, i kdyby při tom měli prolít krev. Postavy mají silné a skvěle vykreslené charaktery. Chytrost, způsob myšlení, držení těla nebo vztah k určité skupině lidí, vždy alespoň jedna vlastnost, která je vždy odlišovala od ostatních. Dokonce ani špatných vlastností zde nebylo málo, což dělalo knihu uvěřitelnější a skutečnější. Už po seznámení s jednotlivými Vélinovými bratry, jsem si všechny oblíbila, i když někteří měli dost provokativní povahu. Proto mě neuvěřitelně zasáhlo, když jsem se musela s některým z nich rozloučit, hlavně v pokročilé části knihy.

V příběhu se skrývá neskutečná nápaditost a napětí, které je doplněno tajemstvím doprovázejícím jednotlivé kapitoly. Kniha je rozdělena do pěti částí, kdy na začátku každé z nich následuje kapitola Verniera. Vernierovy zápisky mají svou vlastní časovou linii vypovídající o Vélinovi jako dospělém válečníkovi za svých vlastních tajemných podmínek. Ze začátku mi to přišlo dost matoucí, ale u třetí z těchto kapitol mi došla jejich originalita i důvod jejich umístění. A to všechno zvýraznil samotný fakt, že se obě časové linie tak příhodně zbíhají.

Avšak musím říct, že mě nejspíš o trochu víc přece jenom bavila první polovina knihy, konkrétně doba, kterou Vélin strávil svým výcvikem. Jednotlivé zkoušky mě opravdu zaujaly a já bych jen uvítala, kdyby jich bylo více. Přesto jsem ráda, že jsem se dočkala i samotného střetu zemí, ke kterému se tak trochu schylovalo od samotného začátku. Sledovat politické vztahy i poznávat lstivost některých postav bylo opravdu úžasné čtení.

Tuto knihu bych doporučila úplně všem, protože si myslím, že v ní najdete od každého kousek, takže zaujme a uspokojí většinu čtenářů. V něčem bych tuto knihu přirovnala k Hře o trůny, například v prostředí a schopnosti autora zaujmout čtenáře, ale na druhou stranu je to také úplně jiný příběh. Rozhodně stojí za to si ji přečíst a přesvědčit se o všem na vlastní oči.

90 %
  • Anthony Ryan: Píseň krve
  • Host, 2014