Terry Goodkind – První čarodějovo pravidlo 2

Druhý díl s podtitulem Tři schránky Ordenu

Opět dlouhý název. Opět Terry Goodkind. Opět Meč pravdy. Opět První čarodějovo pravidlo. A co změna? Tři schránky Ordenu! Aha, tak to asi bude další díl. (Pozn. V Americe vyšly obě knihy pohromadě jako První čarodějovo pravidlo. Jenže doby jsou zlé a tak proč nenarýžovat za rozdělení kníhy do X-logie – Laser by mohl pohovořit o Věži Zeleného anděla …)

A pravdě musím popravit (teda: popravdě musím pravit), že tento díl mi VYRAZIL DECH!! Je to jako by vás někdo uspal pomalou ukolébavkou a pak na vás vylil kýbl ledové vody. Ale kýbl dobré vody (znáte to, Goooooooood water)

Tentokrát sledujeme příběh Richarda Cyphera. Dušína Richarda. A mnoha jeho přátel a nepřátel. Příběh je průhledný, ale má své klady, stějně jako kniha minulá. Jestli jsem u minulého dílu psal, že to jsou klady jako klády, tak teď to jsou klády jako KLÁDY. Každý klad z minulého dílu je zde rozveden do květu. Nejvíce tedy ta psychologie. Rýpeme se v psychice všech zůčastněných, Goodkind nám se sadistickým šklebem předvádí všelijaké typy, zlou-dobrou Šotou počínaje a vychytanou dračicí konče. I jeho jazyk prodělal jistou změnu, zdálo se mi to mnohem čtivější a chvílemi jsem spolucestující v autobuse dováděl k šílenství svým radostným chechotem a kletbami, při kterých by rudly i zaměstnankyně nevěstinců.

Humor je sporadičtější, ale co mě potěšilo je závěr – Darkena Rahla nevyklepe Conan v závěrečné rychlé smrti… ani v samostatných nájezdech /víte, že jsme Finy zabušili do ledu?/, ale báječnou lstí, za kterou by se nemusel stydět ani MacGyver. Samozřejmě nechybí originální nápady /např. kletba obrazem/, “vědecké definice” magie až po jasné parafráze jako “Palác lidu” nebo ranní motlitba k Otci Rahlovi. Taktéže se přidalo jisté erotično, které bylo v minulém díle jen načrtnuto. Goodkind dokazuje, že sex není jen plození synů nebo sázení stromů. Začněme třeba u mord-sithy zavánějící sadomaso dominami a nakonec třeba pedofilní homosesuál ve službách Darkena Rahla. Nechybí ani znásilnění, prostě vše je jak má být.

A zase tu máme závěr. Není potřeba žádné složité rovnice, ani ubohý překlad a další chybičky mi nezabrání dát tomuto dílu skvělých