The Elder Scrolls: Pán duší – Greg Keyes

Neuplynula dlouhá doba a dostává se nám do rukou druhý díl dvousvazkového románu inspirovaného populární herní sérií The Elder Scrolls. Na nic tedy nečekejme a vydejme se do světa surové fantasy plného kouzel, mečů, seker, nemrtvých a hlavně dobrodružství.

565

V minulém dílu nazvaném Pekelné město jsme hlavní hrdiny opustili v tom nejnapínavějším momentě. Není tedy divu, že nyní navážeme přesně tam, kde jsem naposled skončili. Celý Tamriel se řítí do záhuby, záhadné létající město Umbriel si pod sebou buduje vlastní armádu nemrtvých a naši hrdinové se snaží udělat vše, aby zachránili to, na čem jim nejvíc záleží. V celém tom zápasu o holý život a záchranu světa si však dokáží najít čas i na své vlastní city. Každého vedou své vlastní pohnutky a ačkoliv je na první pohled zřejmé, že všichni mají společný cíl, cesta k němu už tak jednoznačná není.

Co takový princ Attrebus? Jedná opravdu ve jménu císařství a všech jeho obyvatel? A co kdyby se musel rozhodnout mezi životem Annaïg, k níž evidentně něco cítí a tím co je opravdu správné v zájmu všech? Co temný elf Sul, jde mu pouze o pomstu, nebo nakonec svou duši dokáže osvobodit? Takhle bychom mohli pokračovat dále, ale odpověď na tyto otázky a mnohé další si budete muset zjistit sami.

K výčtu hlavních postav z prvního dílu se nyní přidává ještě orčí válečnice Mazgar a mág Brennus, jehož má Mazgar za úkol chránit. Oba musí čelit invazi nemrtvých, kteří společně s létajícím městem Umbrielem směřují k hlavnímu císařskému městu. Pokud jde o ostatní postavy. Annaïg se dále snaží přijít na to, jak zevnitř sabotovat Umbriel, zatímco přichází na to, že pokud jde o záchranu světa účel světí prostředky. To jí však nezabrání v lítosti nad některými svými činy.

Obyčejný Glim se mezitím stává v Umbrielu tak trochu nechtěně vůdcem všech plavců a zdá se, že se cesty této nerozlučné dvojice poněkud rozdělují. Princ Attrebus s mágem Sulem pátrají ve zmrzlém Solstheimu po zakletém meči, jenž dokáže vysávat duše padlých bojovníků. A jako poslední je tu císařský špeh Colin, jenž se v hlavním městě snaží přijít celé té záhadě s létajícím městem na kloub, přičemž narazí, jak jinak, na ženu. Ta je shodou náhod také špehem. Sám císař ji pověřil kdysi dávno velice důležitým úkolem.

A tak se tato rozličná sebranka snaží dělat vše, co je v jejích silách a čtenář se u toho vážně baví. Oba dva díly nejsou žádné tlusté bichle a tak je jasné, že se Keyes nesnaží děj zbytečně natahovat. Obzvláště v* Pánu duší* to opravdu frčí a jedna scéna střída druhou, čas na nudu tu prostě není a tak je možné, že celou knihu přečtete opravdu jedním dechem. Pokud jste četli Pekelné město, víte, co nyní asi očekávat a myslím si, že výsledek nikoho nezklame.

Pokud se jedná o pokusy převést herní prostředí do literatury dvousvazkový román The Elder Scrolls určitě patří k tomu lepšímu a fanouškovi této série by nejspíš v knihovničce neměl chybět. Já si pro něj určitě udělám čestné místo na poličce, kde se na vedle něho budou vyjímat herní krabičky Morrowindu, Skyrimu a nyní i celé kompletní antologie. A co vy?

Název: Elder Scrolls 2 – Pán duší

Autor: Keyes Greg

Žánr: fantasy