WarCraft – Rozdělení – Knaak Richard A.

Závěrečný díl trilogie už je určitě na mnoha pultech dávno vyprodán, ale pokud se k němu někdo náhodou především kvůli prázdninám nedostal, snad mu tenhle článek poslouží jako určitá ochutnávka před vlastním čtením. Zjistit historii tohoto magického světa je takřka povinností každého fanouška WarCraftu.

Knaak Richard A. - WarCraft - Rozdělení

Co vás čeká na konci bitvy s Plamennou legií? Bude vše vyřešeno tak, aby časová linie zůstala zachována? Nebo se něco pokazí a svět bude zničen dřív, než vůbec bude mít možnost se pořádně rozrůst? Tyhle otázky si kladou naši hrdinové z budoucnosti den co den. A se zdecimovanou armádou bez velitele, bez draků a bez přeběhnuvšího Illidana k ďábelskému nepříteli to nevypadá vůbec růžově. Ovšem hned zpočátku se síly trošku vyrovnají, protože ostatní rasy se přeci jen k boji o záchranu světa připojí. A jak jste určitě tušili, Jarod se vyšvihne především kvůli svým schopnostem na nového velitele a přidá menší naději na vítězství. Noční elfové opět stojí pevně na nohách, a i když umírají po desítkách, mají tu nejlepší motivaci se nevzdávat. Zachránit svět.

To vše by se ovšem rozpadlo v niveč, kdyby se nepodařilo ukrást Duši démona a získat pomoc samotných draků. Takže se do doupěte Deathwinga vydávají dvě skupinky. Malfurion s Krasem a Broxem na straně jedné, Illidan a kapitán Varothen na druhé. Je zřejmé, že pokud se někomu podaří tenhle artefakt získat, bude mít k dispozici obrovskou moc. A s ní už není problém celou válku vyhrát. Ovšem jak už je zvykem, nic nejde podle očekávání a řekl bych ve stylu počítačové strategie se objevují hrdinové s úžasnými schopnostmi a pokud jedna strana získá příliš velkou převahu, objeví se posily i protivníkovi.

Tímto stylem celá kniha eskaluje až do samotného závěru, kdy na zemi i ve vzduchu zuří nepředstavitelné boje, jednotliví hrdinové dělají, co mohou (i nemohou) a ta největší bitva se odehrává právě mezi nimi. Ale jak jsem již naznačil, podaří se minulost srovnat? Setká se Rhonin se svou manželkou? Přežije Kras? Bude moci Brox vyprávět o dalších vyhraných bitvách? To už si musíte přečíst opravdu sami.

Třetí díl se nese v duchu předchozího. To znamená žádné velké putování, zjišťování důležitých informací a výcvik jednotlivých postav. „Pouhá“ megalomanská bitva o záchranu světa, kde jsou všechny karty rozdány a zbývají jen v rukávech ukrytá nebo zapomenutá esa. Nečekejte tedy žádný složitý děj, musíte se jím nechat unášet a jeho burácivým proudem strhnout. Tahle kniha jednoduchým, ovšem působivým způsobem završuje celou trilogii a nechává si otevřená dvířka pro pokračování. Takže kdo miluje WarCraft, military fantasy a ohromné bitvy, má povinnost si vše přečíst a vychutnat. A pro ty ostatní, jestliže slovo WarCraft vám zní jako nějaký divný německý výraz, potom nevím, jak jste mohli dočíst až sem :-).