Zakázaná Hra: Lovec

Kdo by dnes již neznal L.J. Smith, opěvovanou nebo naopak haněnou autorku nejspíš nikdy nekončící série Upíří deníky. Tato spisovatelka toho již má na svém kontě více, tentokrát ovšem zabrousila do zcela nových vod, přesto se stále drží v žánru young adult. Získá si její nejnovější dílo Zakázaná Hra: Lovec své fanoušky, nebo je to čtení vhodné jen pro děti?

large

Jenny Thorntonová je zvyklá pořádat ty nejlepší bazénové mejdany v okolí. Jenže zrovna na oslavu narozenin jejího přítele Toma se ochladí. A co teď s tím? Tom je skvělý kluk a podle Jenny si zaslouží jen to nejlepší. A tak ona na poslední chvíli improvizuje a rozhodne se pro partu kamarádů pořídit nějakou zajímavou stolní hru. Ovšem pro její koupi si nevybere zrovna bezpečnou čtvrť, a díky tomu teď utíká před svými pronásledovateli. Naštěstí právě včas nachází skrytý krámek, v němž narazí na prodavače s přímo uhrančivým pohledem, který jí doporučí jednu velmi speciální hru vhodnou přímo pro ni a její přátele. Kdyby jen Jenny dopředu tušila, jaká hra je tu noc nakonec všechny čeká…

L. J. Smith kromě světoznámé série Upíří deníky, kterou můžeme spatřit i ve formě seriálu, napsala také ještě další série knih, které si oblíbili zejména mladší čtenáři. Patří mezi ně série Tajný kruh, Říše temnot, Temné vize, Upíří deníky – Stefanovy deníky a teď nově začíná se sérií Zakázané hry. Její veškerá tvorba se vyznačuje podobnými rysy, jako je kombinace stylů psaní určených mladším, ale i dospělým čtenářům. Nebojí se kombinovat žánry, a tak některé příběhy mohou být hororové, i romantické a samozřejmě nesmí chybět prvky sci-fi nebo fantasy.

Zakázaná Hra: Lovec je knihou s originálním námětem, kde na čtenáře čeká skvěle promyšlený svět s děsivou atmosférou. Děj má spád a nepostrádá ani napětí, a tak budete rychle přetáčet každou stranu a čekat se zatajeným dechem, jak to vše nakonec dopadne. A jelikož jde o velmi malou a útlou knihu, lze ji přečíst již během pár hodin. Ovšem ani tentokrát tomu není jinak a L.J.Smith si opět připravila věčný souboj dobra se zlem.

Hlavní hrdinka Jenny je chodící dobrota, a tak není divu, že to k ní přitahuje tajemného a temného Stínového muže, alias Juliana. Ovšem právě u postav je kámen úrazu. Mladší čtenáři budou jistě spokojeni, ale těm dospělým mohou postavy připadat naivní a místy skřípe i příběh jako takový. Nejvíce je to znát hned zpočátku knihy, kdy nejen že se hlavní hrdinka chová hloupě, ale celkově její získání hry je dost přehnané a přitažené za vlasy. Další bod, jenž dokáže narušit poklidné čtení, jsou Julianovy city hraničící s posedlostí. Přeci jen, od zlého Prince temnot neočekáváte, že bude na každé druhé straně své vyvolené něžně vyznávat lásku.

Zakázaná Hra: Lovec je zajímavým prvním dílem celkem slibné série. Když pominete pár nedostatků a zvyknete si na naivitu hlavních postav, jistě si příběh vychutnáte. Konec zůstává otevřený, a tak věrní čtenáři L.J.Smith mohou jen doufat, že na další díl nebudou muset čekat příliš dlouho.

65%
  • L.J.Smith – Zakázaná Hra: Lovec
  • Fragment, 2015