Zlatá královna – WOLVERTON Dave

Mark Stone 100 krát jinak!

WOLVERTON Dave - Zlatá královna„Mark Stone 100xkrát jinak“: tak by se také dala charakterizovat kniha Dava Wolvertona. Jde o příběh z hodně daleké budoucnosti, kdy se lidstvo rozdělilo na dvě skupiny – jedna dostala z technického pokroku strach a osídlila planety, které se pak obrátily ke středověké kultuře. Druhá skupina se technicky vyvíjela dále a dosáhla velkých pokroků hlavně v genetice. A celý tento ráj končí invazí mimozemských Drononů, kteří vypadají jako hmyz a jejich jediné krédo je expandovat a zabíjet. Příběh začíná na planetě Tihrglas, kde vládne temný středověk . Jednoho dne sa tam objeví záhadný pár , statný muž válečnické postavy a nesmírně krásná žena. Z muže se vyklube Pán Ochránce Veriasse a ta neskutečně krásná žena je budoucí vládkyně lidí Everynne, která chce válčit proti krutým Drononům a momentálně je před nimi na útěku. V hostinci, kde se ubytují, se do Everynne zamiluje a zcela ji propadne Gallen, neohrožený bojovník proti lupičům na Tihrglasu. A za pár hodin po nich vtrnou do tohoto ztraceného světa čarodějných předsudků démoničtí Drononi se svými zápalnými zbraněmi. Veriasse a Everynne musí prchnout přes Bránu (dimenziální přechod) do jiného světa. Gallen, jeho medvědí přítel Orick a zamilovaná dívka Maggi se rozhodnou jim pomoc a vrhají se po rvačce s Dronony do Brány také. A show může začít! Objevují se na hlavní planetě technického lidstva Fale, kterou už ovládají několik století Drononi. Zde se seznamují s technickými vymoženostmi a hlavně bojují proti okupantům. Děj pak pokračuje v stereotypním akčním tempu plném přestřelek, hromady mrtvých a velkolepým happy endem. Zlatá královna je velmi průměrná space opera, která nemá žádné originální nápady či situace. Prostě je vidět, že Wolvorten je známý jako spisovatel Star Treku, což je stejně nudný akční sci-fi (teď už na mne zaručeně letí několik plazmatických bomb z lodi Enterprice). Máte-li možnost utratit 179,- Kč za něco jiného, tak to udělejte.