Baby Driver

Auta, zbraně, peníze a hudba. To jsou hlavní elementy nového počinu britského režiséra Edgara Wrighta – a že mu to šlape!

 

Wright je přesně to, co dnešní doba potřebuje. Někdo, kdo nebude točit velkolepé spektákly gigantických rozměrů ani nebude tvořit univerza, ale naservíruje nám film, který nemá stomilionový rozpočet a okázalé CGI, ale je vypiplaný po všech stránkách a je to delikátní zábava s inteligentní stopáží, takže vás nebude bolet v kině zadek a nestihnete při sledování plátna odpovídat na zprávy, protože vás to bude zatraceně bavit. A přesně to dělá. Jako třeba Soumrak mrtvých, Jednotka příliš rychlého nasazení, Scott Pilgrim proti zbytku světa a nyní Baby Driver.

 

 

Baby Driver překypuje “wrightovostí“ a přesto je jiný. Předešlé filmy měly víc humoru, ale zbytek byl menší. Míň akce, míň efektů, menší rozpočet. Přesto je to stále relativně malý film s rozpočtem 34 milionů dolarů a daleko menší kampaní, než jakou se mohou chlubit zbylé filmy tohoto léta. Takový malý outsider zasluhující daleko víc pozornosti, i když tím by možná ztratil svoje kouzlo.

 

 

Baby Driver je sice akčňák, avšak stále hlavně komedie. Většina té akce jsou „malé“ přestřelky a honičky v autech. Film je však zvládá na výbornou. Z příběhu tu nechci nic vyzradit, i když film běží už nějakou dobu v kinech, ale Baby řídí fakt dobře a scény, kde je za volantem, vám nedají vydechnout. Střílení tam funguje asi takhle: nezáleží na realističnosti, hlavně ať to dobře vypadá. Tak pracuje vlastně celý film. Hlavně stylově!

 


To co opravdu upoutá, je práce s hudbou. Ta hraje, až na pár nedlouhých výjimek, pořád. Úplný opak coenovského Tahle země není pro starý. Velkou část stopáže si budete nohou podupávat do rytmu. Hudba ve filmu skvěle vyjadřuje náladu situace i hrdiny – Brighton Rock od Queen jako song zabiják, Tequilla jako ten hlavní a nejvíc cool song a samozřejmě titulkový jmenovec Baby Driver od Simona & Garfunkela.

 

 

Edgar Wright obsadil lidi, co vypadají, jako by se pro své role narodili. Překvapivě dobrý Ansel Elgort jako autista Baby, Lily James, Babyho přítelkyně a servírka v bistru Debora, dokonalý Kevin Spacey v roli Doktora, zločineckého génia a Babyho šéfa, Jamie Foxx je kriminálník Rapl, což mluví za vše, Jon Hamm a Eiza Gonzáles jsou nebezpečný párek s tajemnou minulostí. Všichni tito zvládají svou roli perfektně, stejně tak činí i zbytek hereckého osazenstva.

 

 

Triky jsou víc praktické než počítačové a celé to krásně zapadá do sebe.  Dokonalá skládačka plná humoru, akce a hudby. Jenom to už má víc Hollywood feel, než ten charakteristicky wrightovský. Pořád ale Baby Driver zůstává jedním z nejlepších filmů letoška a rozhodně nejstylovějším.

 


Shrnuto a podtrženo je Baby Driver sto dvanáct minut dlouhá lahůdka s precizním provedením, mající v sobě perfektně vybalancovanou směs akce a vtipu. Stává se tak malým ostrůvkem něčeho výjimečného a správně staroškolského v dnešní záplavě mainstreamu a hrané originality.

 
Baby Driver
Režie: Edgar Wright
Scénář: Edgar Wright
Délka: 112 min
Kamera: Bill Pope
Hudba: Steven Price
Hrají: Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Zveřejnit odpověď

Baby Driver

Sdílet…

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Zveřejnit odpověď