Spongebob č.2: Komiks s mořem superhrdinů

Zapomeňte na chvíli na všechny ty Supermany a Batmany a všechny ostatní podřadné superhrdiny.
Na scénu totiž přichází jediný a opravdový SUPERHRDINA – Spongebob!

Pokud náhodou tuto žlutou hranatou houbu neznáte, vězte, že ztřeštěnost je jeho druhé jméno. A ve druhém svazku (nejen) jeho dobrodružství s podtitulem Dobrodruzi všech moří, spojte se! tomu nebude jinak. Stephen Hillenburg se potopil hluboko pod hladinu oceánu, aby se vynořil ze zbrusu novými příběhy, které se zatím neobjevily v televizním zpracování.

Výsledná kniha je kompilací z deseti komiksových sešitů. V příbězích dostávají prostor víceméně všechny známé postavy ze „spongbobího“ univerza, přičemž asi největší prostor si nárokuje podmořské duo Supermořec a jeho ambiciózní sidekick Ploutvokluk. Samozřejmě nemůže chybět ani nejlepší Spongebobův kámoš, oblíbená hvězdice Patrik, objeví se také Sépiák nebo smůlovatý pidipadouch Plankton. A pokud náhodou netušíte kdo je kdo, čeká na vás přehled všech hrdinů i záporáků v podobě parádní dvoustránkové kresby s popisem vyobrazených postav.

Čtenáře potěší pestré a především dokonale potrhlé náměty jednotlivých příběhů. Styl humoru je poměrně specifický – kloní se spíše k infantilnějším fórkům, které však rozhodně neurazí. Na odreagování se po dlouhém dni není moc lepších věcí. Navíc podobný humorný náhled na superhrdinskou tématiku je vskutku osvěžující. V případě Spongeboba se nejedná se o parodii, spíše si představte, že dáte velkou moc do rukou dvěma zvědavým a nespoutaným děckám; žádný knoflík nezůstane nezmáčknut a přemýšlet o řešení nebo dokonce plánovat je většinou až ta úplně poslední možnost. V tomto ohledu komiksové zpracování kráčí ve stopách svého prozatím slavnějšího bratříčka z magické bedýnky. To Supermořec a Ploutvokluk jsou trochu jiná liga a profesionálové každým coulem. I v jejich příbězích ej dávka nadhledu, ale mnohem více korespondují s „klasickým“ pojetím pojmu superhrdina.

Jenže tenhle komiksový sešit je především o bláznivinách, díky čemuž se na jeho stránkách dočkáte i reklamy na BLAF © (ne, opravdu neprozradím, o co se jedná).

Rozsah jednotlivých epizodek se pohybuje od třírámečkových stripů až po několikastránkové příběhy. Všechny superhrdinské příhody jsou vyvedeny v barvách, ale v sešitu se vystřídá několik různých kreslířů, takže ne vždy Spongebob a jeho přátelé vypadají přesně tak, jak jste zvyklí. Rozhodně však nebudete mít problém identifikovat, o koho se jedná.

Spongebob komiks: Dobrodruzi všech moří, spojte se! nabízí opravdu vypečenou porci zábavy. Kromě samotných různorodých příběhů se společným jmenovatelem ve formě nadhledu a humoru dostanete ještě pár drobností navíc. Pokud dokážete nebrat superhrdiny příliš vážně, pak je tento podmořský mumraj stvořen právě pro vás!

Steven Hillenburg (editor): Spongebob komiks č. 2: Dobrodruzi všech moří, spojte se!

Vydala: CREW, 2018

Překlad: Filip Škába