Muži v černém III

Agent J a K se potřetí vrací, aby nakopali pár vesmírných zadnic a zachránili svět. Tentokrát nás však spíš než třeskutá zábava a kopa hlášek čeká cesta do hlubin agentovy duše. Jo, a také cesta v čase, protože ty správné americké humánní hodnoty se skrývají v letech šedesátých.

Muzi v cernem3poster

Z přísně střeženého vězení na měsíci uniká nebezpečný mimozemšťan Boris Bestie a má jediný cíl: pomstít se tomu, kdo ho tam dostal a možná, jako bonus, zničit matičku Zemi. Jeho obětí nemá být nikdo jiný než agent Mužů v černém K (Tommy Lee Jones), který právě prožívá jednu ze svých existenčních krizí ve vztahu s agentem J (Will Smith). Jednoho rána se ovšem J probudí a zjistí, že jeho partner zmizel, tedy přesněji řečeno zemřel již před čtyřiceti lety. Bez nějakého zdlouhavého pátrání či zbytečné logiky se dojde k závěru, že Will Smith se nezbláznil, spíše naopak a že došlo k narušení časového kontinua. J se proto okamžitě pomocí stroje času vydává zpět do roku 1969, aby zachránil K před předčasnou smrtí (a také svět před emzáckou invazí, i když to je tu vedlejší).

Pokud se teď těšíte na vtipné hrátky s časem; minulostí, přítomností, budoucností…prostě zábavu lehce ve stylu Návratu do budoucnosti, rovnou na to hned zase zapomeňte. Vše, co se týká cestování v čase, je totiž až hanebně nevyužité – žádné výhody pro vlastníka této hračky (přesto, že jsou tu rovnou dvě, ani jedna ze stran zařízení nijak zvláště nepoužívá), žádné časové paradoxy a že by ten stroječek fungoval pokaždé trochu jinak? Řekněme tak, jak se to scénáristům zrovna hodí?!

Už od prvního dílu je hlavním prodejním artiklem ústřední duo a jejich interakce jak mezi sebou navzájem tak i s mnohdy velmi bizarními formami vesmírného života. Diváku je tak servírován vyvážený mix vtipu a akce. Avšak právě tyto dva atributy jsou v díle třetím upozaděny na úkor hledání jakýchsi správných životních hodnot, prázdného plkání a překombinovaného děje. I přehlídka šmejdů z vesmíru se omezuje na nezajímavého padoucha a naopak velmi zajímavého mimozemšťana Griffina žijícího v pěti časových dimenzích zároveň – opět je však jeho potenciál silně nevyužit. Čím se ovšem snímek může pochlubit je osvěžující atmosféra šedesátých let, Josh Brolin v roli mladého K, který je stejně zábavným „prďochem“ jako Tommy Lee Jones a jeden nezapomenutelný vtip na Andy Warhola.

Muži v černém 3 tak přinášejí přesně to, co jsme od nich čekali – nijak originální, ničím nepřekvapující popcornovou zábavu, která se však i kvůli téměř dvouhodinové stopáži neuvěřitelně vleče. Příběh i chování postav je plné logických nepřesností a tak jediné na čem film může stavět, jsou (nepřekvapivě) solidní herecké výkony ústředního dua/tria a kvalitní triky. Párkrát se zasmějete a můžete jít domů spokojeni, že horší než díl druhý to nebylo, ale kvalit jedničky to nedosahuje ani v nejmenším.

Režie: Barry Sonnenfeld
Scénář: Etan Cohen, Lowell Cunningham
Premiéra: 31. 5. 2012
Hrají: Will Smith, Tommy Lee Jones, Josh Brolin…

Více pohyblivých obrázků? Fantasy Planet pravidelně přináší recenze aktuálních žánrových filmů, kultovních i nejnovějších seriálů, každý měsíc minirecenze novinek na DVD a co čtrnáct dní tipy na tu nejlepší televizní (a nejen žánrovou) pokoukanou.

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

4 komentářů

  1. MiB III
    film neni spatny, ale osobne bych preferoval kdyz uz nic, tak vetsi provazanost s udalostmi z predchozich dilu (hlavne z jednicky – najmuti “Jecka” “Kackem” podle jednicky dela z K v podstate blbce. Krome toho v jednicce se K vracel k rodine, dokonce tusim s ditetem, to tak nejak neodpovida romanku s O ve trojce…)

  2. Další z letošních sraček. Zbytečnej film a snaha pumpnout už tak na troud vyždímanou franchisu.

  3. Dobrý
    Na to že je to trojka, tak si myslím, že to dopadlo ještě dobře. Jasně, není to žádný zázrak, ale děj sedí, pár vtipných hlášek se taky najde a lehce dojemný konec vezme za srdce.
    Nečekal jsem nic světoborného a měl jsem pravdu, ale z nostalgie jsem rád, že jsem měl možnost to vidět.

  4. Děj jedničky
    Pedro, v jedničce K odešel kvůli ženské, které nesl “kdysi” kytku (když se připletl do prvního kontaktu). O dítěti nikdo nemluvil ani v jedničce, ani ve dvojce. Krycí historka zněla, že se vzbudil po dvaceti (nebo třiceti? už nevím přesně) letech z komatu. Kdyby tam bylo dítě, už by stejně bylo dospělé, ale baba, to je něco jiného… Trojku jsem ještě neviděl, ale dám tomu šanci. Mrzí mě, že tam podle hodnotících chybí sranda (nebo že by se jí vešlo víc). Ta mě na jedničce přitahovala asi nejvíc. Jestli fakt šli do filosofování, tak netuším proč. Žánrově to prostě nesedí.

Zveřejnit odpověď