Vampire: The Masquerade Redemption

Když se zamyslím, kolik jsem ztratil času hraním her, vrátí se mi roztroušené vzpomínky na měsíce strávené u počítače, obličej nalepený na monitoru a prsty vyťukávající určitě „obrazce“ na klávesnici. A mělo to nějaký smysl? Tuto otázku si jistě položilo mnoho lidí, ale mě se na rozdíl od nich, dostala odpověď….

…. zahrál jsem si hru Vampire: The Masquerade Redemption a mohu s pocitem absolutní pravdy opovědět, že tento čas, který jsem strávil u počítače stál za to.

       Tak nejprve, jak jste si všimli hra nese název Vampire, takže se bude vše jistě bude točit kolem vampyrismu a upírů. Samotný příběh je velmi složitý, proto začnu úplně od začátku, jak celé vše vzniklo.
       Podle legendy jsou všichni upíři potomky Kaina, který zabil svého bratra Abela za což ho bůh potrestal vampyrismem. Kain potom pojal za ženu Lilith a spolu začali svého vampyrismu využívat. Postupem času se u nich vyvinuli různé speciální schopnosti, které se rovnoměrně rozdělily mezi druhou generaci upírů, kterou spolu stvořili. Z nich vznikla generaci třetí – známá jako Antediluviané, u které se speciální schopnosti ještě více rozvinuly a dosáhly maxima. Příslušníci této generace přežili velkou celosvětovou potopu a založili třináct základních klanů, které se postaraly o vyvraždění celé druhé generace. Starobylí Antediluviané sice po čase ze světa vymizeli, ale klany přežily a rozdělily se do dvou frakcí. Tou první je Cammarilla, která se skládá ze sedmi klanů. Druhou je Sabbat, skládající se ze čtyř klanů a konečně existuje ještě několik nezávislých klanů, které se připravují na příchod milénia, kdy se má na Zem vrátit starobylá rasa Antediluvianů a vyhubit jak lidi, tak i upíry.
       Jak jsem napsal již v úvodu, tak už hraji hry řadu let, ale připadá mi, že zpracování her o upírech je velmi vyjmečné. Jediná hra, která mě v tuto chvíli napadá je Legacy of Kain. Když jsem po obvyklé instalaci ( hra vyžaduje na plnou instalaci asi 1,2 GB) spustil Vampire: The Masquerade Redamption (VTMR) spustilo se intro, ne nějak vyjmečné a dosti krátké (hra je na 2CD).
       VTMR stvořila Nihilistic Software se spolupráci s firmou White Wolf a pokud bych to po jejím shlédnutí měl vše shrnou, tak podle mého názoru je to absolutní bomba. Je to dlouho co mě nějaká hra takto nadchla. Pokud se retrospektivně ohlédnu na třeba slavné Diablo2 a srovnám ho s VTMR určitě bych se přiklonil k VTMR Možná si říkáte, že jste viděli obrázky na síti, které sice vypadají dobře, ale většinou to tak dopadá, že firmy „předhodí“ na síť krásné obrázky, ale skutečnost je pak zcela opačná. Mohu vás všechny však ujistit, že VTMR je pravý opak. Takže k samotnému příběhu.
          Jmenujete se Christof Romuald a jako jeden z mnoha bojovníků jste během bitvy na Moravském poli postřelen šípem. Po několikadenním bezvědomí se ocitáte ve starověké Praze, kde se o vás stará krásná jeptiška Anežka, do které se zamilujete a kterou zachráníte před útokem divných monster. Než ji však stačíte sdělit, co k ní cítíte, jste zavlečen do světa upírů a stáváte se jedním z nich. Stanete se členem klanu Brujah. Klan, který se snaží být spravedlivý, jak k upírům, tak i k lidem. Vaší představenou a tím, kdo vás do řad upírů přivedl, je moudrá Ecaterina. Vaše láska k Anežce ale stále trvá a jen přiživuje boj, který probíhá ve vašem nitru. Boj mezi člověkem a upírem. Během vašeho putování, které se vlastně stává honbou za zmizelou Anežkou, se dostáváte do Vídně, Londýna roku 1999 a New Yorku, kde se připravují oslavy roku 2000. Není to skvělé?? Minulost i současnost, takže to máme dvě hry v jedné :o)
          Samotný děj začíná v Praze, kde narazíte na naše dnes známe kulturní památky jako je Orloj, Zlatá ulička, Vyšehrad, Židovský hřbitov, Juditin most, pražský Hrad, svatý Václav a myslím, že většina je z nich přibližně na stejných místech, jako ve skutečnosti (Prahu, zase tak dobře neznám). Kromě staveb, ale odpovídá i architektura, takže středověká Praha vypadá opravdu tak, jak vypadat mohla.
          Myslím, pokud chcete tuto hru hrát musíte se do ní vnořit tělem i srdcem. Vše na co můžete pomyslet, tak vás tím hra omámí – úchvatná grafika, hudba, hratelnost. Když si to vezmete, tak hra má nepočetně mnoho možností, využíváte všechna možná kouzla, jak defenzivní, tak ofenzivní. Kouzla na uzdravování a léčení. Všechny různé zbraně (záleží na době v které se nacházíte) od mečů přes různé střelné zbraně až po granáty. Během svého putování přijímáte určitý počet přátel, které potřebujete, aby jste se dostali co nejdále. Protože můžete být jakkoliv silní a mít nejsilnější brnění ve hře a přesto stačí, aby se na vás sesypali tři mágové a jste mrtví. To si myslím, že je právě na hře nejlepší. Musíte různě taktizovat, aby jste vylákali různé potvory po jednom, protože jinak se daleko nedostanete. Kurzovými šipkami si můžete volit ovládání kamer, tak můžete využívat rohu, aby jste se mohli za ně kouknout.
          Prvním, koho si budete moci najmout je Wilhem, bojovník klanu Brujah, který vás zasvětí do tajemství upířího života během vašeho prvního úkolu pro klan, ale který se nakonec stane žákem a vaším nejlepším přítelem a… a dost.Další z postav jsou například Erik, punker Punk nebo Lili. Předčasné vyzrazení děje, který ač dosti lineární, je výborně vymyšlený, by totiž znamenalo, že byste byli při hraní ošizeni. A to nechci, protože VTMR si zaslouží, aby si ho každý zahrál a dohrál sám a ne aby mu nějaká recenze naservírovala celý příběh pod nos a on byl ošizen o momenty překvapení.
        Jediné na co bych chtěl upozornit, že pro nezkušené angličtináře je to, tak trochu oříšek, protože ve hře je plno mluveného slova, takže nezkušený člověk, který neovládá zrovna anglický jazyk se bude cítit trochu zklamán, ale i tak, nepřijde o bezvadný příběh, který se dá velice dobře pochopit i z situacích do kterých se dostanete. Na různých serverech se dá sice stáhnou čeština do hry (asi 5 MB) , ale nenahradí mluvené slovo, takže pokud máte někdy právo zasáhnout do rozhovoru, tak nevíte vlastně o čem se mluví.
       Pokud máte rádi RPG a nevadí vám, když je trochu akčnější a víceméně lineární, neváhejte. VTMR je hrou přesně pro vás. A pokud akční RPG rádi nemáte, zkuste si VTMR zahrát. Vsadím se, že změníte názor.

 

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

  1. Multiplayer?
    O vikendu jsem stravil den hranim se znamymi multiplayerem a toho ze by tam nebyl jsem si nevsiml. 😉

  2. vy jste uplne vypatlani kreteni!!!!! vetsi kokotinu jsem nehral. Jeste jednou probehne nejaky nesmyslny hodnoceni tak na vas poslu Kubu – bratranca kterej je samej sval takze da do drzky aj Arniemu

  3. Jsi ten největší z*sr*n*j č**ák. Když se ti to nelíbí tak si jdi radši hrát s šaškem magore!

  4. jak se dostanu na multiplayeer nejde mi to pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Drápy
    Jen bych uvedl na pravou míru onu domnělou nelogičnost aggravated damage supernaturálních drápů – ve 3. edici world of darkness dávaly přirozené zbraně většiny magických tvorů aggravated damage. Ve hrách najdete docela elegantní vysvětlení související s jejich nadpřirozenou podstatou apod.Ve 4. edici udělují drápy upírů a vlkodlaků stejný druh zranění, jako nože nebo třeba drápy zvířat. Teprve pokud bytost využije některou ze svých speciálních schopností, uděluje svými drápy a zuby aggravated damage… to jen tak na okraj pro herní maniaky:-)

  6. Co se tyce te historicke Prahy … Orloj ve 12. st. jeste neexistoval, ale hra je supr, takze co … ;)))

  7. Nesmysly
    Redemption je super, ale plná historických nesmyslů. Kupříkladu ve dvanáctém století Zlatá ulička vůbec neexistovala, zasloužil se o ni až Rudolf II. nebo Univerzita v Zemích koruny české je až dílem Karla IV., takže rovněž ještě nemohla existovat. Nutno podotknout, že Juditin most byl postaven až do pár let později než 1141, jak se uvádí ve hře.

Zanechat odpověď